Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävittävätkö vaihdevuodetvyötärön väistämättä?

Vierailija
19.12.2024 |

Vaikka olisi hoikka ja treenattu?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän se on istumisesta ja stressistä ja kudosten yleisestä löystymisestä.  Ja kalorinen ruoka tietty. 

Vierailija
22/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kertyi vaihdevuosien aikana vyötärölihavuutta, mutta vaihdevuosien jälkeen se on sulanut pois ja esim. kaikki vanhat vaatteeni mahtuvat taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suvussa naiset on muuten hoikkia hautaan saakka, mutta vaihdevuosien jälkeen vatsa alkaa turvota ja on sitten sellainen muumivartalo. Tai ei ihan muumikaan, vaan hoikat kädet ja jalat ja kasvot, ainoastaan turpea raskausvatsan näköinen möllykkä.

Vierailija
24/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ne aivan väistämättä, esim. jos laihdutat itsesi niin laihaksi, että rasvaprosentti on tosi alhainen, niin eihän sitä rasvaa silloin siinä vyötärölläkään ole. Mutta niin alhaiset rasvat ei ole naiselle järin terveellisiä, varsinkaan vanhemmiten, ja naama näyttää yleensä ikäistään vanhemmalta niin kuivassa kunnossa.

Itse olen ikäisekseni 50v:ksi hoikahko (165 cm / 53 kg) ja käyn salilla 2-3 kertaa viikossa ,mutta kyllä se vaan vaihdevuosien myötä kävi niin, että se pienikin vararasva joka ennen oli persiissä, reisissä ja tisseissä, siirtyi vyötärölle ja alavatsalle. En näytä vieläkään toki lihavalta, mutta kun ennen oli tiimalasikroppa, nyt on suorempi pötkylä. Kokeilin välillä laihduttaa, muttta alkoi mennä naama niin rusinaksi, että totesin että pidän mieluummin vyötärörasvat, kun niitä kuitenkin on sentään sen verran vähän, että vaatteilla peittyy hyvin eikä ole terveydelle vaaraksi.

Kyse ei ole painosta vaan vartalon mallista. Kun on voimakas tiimalasi ei se hevin häviä lihoessakaan. Pitää olla reipas ylipaino että niin tapahtuu. Olin vielä neljä vuotta sitten n 6 kg ylipainoinen, ei hävinnyt vyötärö. Eikä ole hävinnyt menopussissa tai äidillä joka on 80v. Mutta ei se sellainen ampiaisvyötärö enää kuin kuin nuorena.

Vierailija
25/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kadonnut minulta. Vyötärö-lantiosuhde on nykyään suurempi kuin 20-30 vuotiaana jolloin olin pyöreä ja join paljon olutta... :D Lantioni on luustoltaan leveä, pepussa on lihasta ja nykyään kun vatsassa ei ole rasvaa niin olen kurvikkaampi kuin nuorena. En ymmärrä niitä jotka väittää että peppu ja vatsa vaihtaa ihan itsestään paikkaa eikä sitä voisi estää.

Sun vartalon malli tuli esille ylipainon alta.

Vierailija
26/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vähän jänskään alle 60 cm ja alle 90 cm lantiollani xs-kokoisena, että muutunko ryhdikkäästä hartiapainotteisesta X-vartalostani tasapaksuksi H-tyypiksi = vyötärö ja lantio samaa leveyttä;  menopaussin jälkeen. Estäisikö hormonikorvaushoito tämän kehon odotettavissa olevan maskulinisoitumisen ja hiusten ohenemisen. Näitä mietin minäkin. 

*vyötärö 58cm.

Vierailija
27/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ne aivan väistämättä, esim. jos laihdutat itsesi niin laihaksi, että rasvaprosentti on tosi alhainen, niin eihän sitä rasvaa silloin siinä vyötärölläkään ole. Mutta niin alhaiset rasvat ei ole naiselle järin terveellisiä, varsinkaan vanhemmiten, ja naama näyttää yleensä ikäistään vanhemmalta niin kuivassa kunnossa.

Itse olen ikäisekseni 50v:ksi hoikahko (165 cm / 53 kg) ja käyn salilla 2-3 kertaa viikossa ,mutta kyllä se vaan vaihdevuosien myötä kävi niin, että se pienikin vararasva joka ennen oli persiissä, reisissä ja tisseissä, siirtyi vyötärölle ja alavatsalle. En näytä vieläkään toki lihavalta, mutta kun ennen oli tiimalasikroppa, nyt on suorempi pötkylä. Kokeilin välillä laihduttaa, muttta alkoi mennä naama niin rusinaksi, että totesin että pidän mieluummin vyötärörasvat, kun niitä kuitenkin on sentään sen verran vähän, että vaatteilla peittyy hyvin ei

Kyllä mä olin aika voimakas tiimalasi nuorena, mitat 90-65-90. Nykyään on 82-80-86. Paino sama kuin nuorena. 

Vierailija
28/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vähän jänskään alle 60 cm ja alle 90 cm lantiollani xs-kokoisena, että muutunko ryhdikkäästä hartiapainotteisesta X-vartalostani tasapaksuksi H-tyypiksi = vyötärö ja lantio samaa leveyttä;  menopaussin jälkeen. Estäisikö hormonikorvaushoito tämän kehon odotettavissa olevan maskulinisoitumisen ja hiusten ohenemisen. Näitä mietin minäkin. 

*vyötärö 58cm.

Painoni on sama kuin 17-vna.

[En ole synnyttänyt, sekin voi vaikuttaa].

n 40+

Vierailija
29/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Viesti 28 mitat siis ei minun.  E

Vierailija
30/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta hormonikorvaushoidoilla on sen verran paljon riskejä ja haittojakin, että ei sitä nyt pelkästään noihin määrätä, ellei ole elämää hankaloittavia vaihdevuosivaivoja joita pitää hoitaa. Lisäksi, hormonikorvausta käytetään tavallisesti vain joitain vuosia, eli eipä se niin kovin pitkäaikainen ilo ole.

Vierailija
31/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävinnyt.

30 v vyötärö 70 cm

65 v vyötärö 72 cm

Vierailija
32/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyse ei ole painosta vaan vartalon mallista. Kun on voimakas tiimalasi ei se hevin häviä lihoessakaan. Pitää olla reipas ylipaino että niin tapahtuu. Olin vielä neljä vuotta sitten n 6 kg ylipainoinen, ei hävinnyt vyötärö. Eikä ole hävinnyt menopussissa tai äidillä joka on 80v. Mutta ei se sellainen ampiaisvyötärö enää kuin kuin nuorena."

Ei se tosiaan hedelmällisessä iässä lihoessa häviäkään, mullakin oli lasten saamisen jälkeen lähes 10 vuotta noin 30 kg ylipainoa, silti olin vartalonmuodoltani kurvikas eli selkeä vyötärö säilyi. Vaihdevuodet silti vei sen kurvikkuuden. Ne kun ei muuta rasvan määrää, mutta sen jakautumista. Hormonit kun määrää missä keho säilöö varastorasvaa. Ja useimmilla vaihdevuosissa ne hormonit alkaa määrätä, että vatsalle, vaikka nuorempana olisi mennyt takapuoleen ja reisiin.

Vierailija
33/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla vaihtuu. Olet onnekas, jos ei.

Vierailija
34/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko te hormonikorvausnaiset

olette estrolaastaria käyttäneet ja onko

kehonne hoikka vyötärö 

sen johdosta säilyttänyt kapeutensa?

Suomalaiset naiset eivät yleensä ole

kovin hoikkauumaisia, tuntuu että 

harva nuorikaan on alle 70 cm vyötärön

omaava, kun uimarannalla jengiä katsoo.

Poikamainen H-malli on sangen yleinen meillä.

Vierailija
35/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut yhdentoista lapsen lestadiolaisäidin.. Ikää pitkälle yli 50 vuotta.

Tällä äidillä oli hoikka tiimalasivartalo. Tyyliin ampiaisvyötärö, mikä tuntui melko uskomattomalta.

Eli ei, vyötärö ei välttämättä katoa (edes) vaihdevuosissa. 

Vierailija
36/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut vartaloltani omena tyyppiä eikä se lopu vaihdevuosissakaan. Yhä läskit kertyy mahaan ja selkään.

Vierailija
37/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häviä jos on terveelliset elintavat.

Vierailija
38/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kyllä mulla vyötärö näkyy yhä olevan. 76cm ympärys.

Vierailija
39/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sanoo että eivät, mutta riippuu vähän siitä mitä tarkoitat. Jos puhut vyötärölihavuudesta, niin ei sitä automaattisesti tule. Vaihdevuodet kuitenkin muuttavat hormonitoimintaa ja kehon muotoa siten, että rasva ei enää varastoidu rintoihin ja lantioon samalla tavalla. Joten vartalon muodosta tulee todennäköisesti tasapaksumpi tai "pötkömpi". Hoikkuus ei kuitenkaan katoa mihinkään, jos jatkaa treenaamista.

Vierailija
40/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva alkaa varastoitua miesmäisesti menopaussin jälkeen eli nainen pötkööntyy. Naisen lantio kapenee ja vyötärö levenee. Paino ei välttämättä nouse, mutta malli miehistyy. Yli 50-vuotias nainen ja mies alkavat kehoiltaan muistuttaa kovasti toisiaan, totesi gyne kerran äidilleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi