Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI jotkut haluavat säilyttää vanhaa roskaa nurkissaan?!

Vierailija
19.12.2024 |

Mieheni alkaa vanhetessaan muistuttaa yhä enemmän vanhempiaan. Yksi minua ärsyttävä piirre on kaiken vanhan arvottoman tavaran jemmailu nurkkiin. Meillä on nyt ullakko ja varastot täynnä vanhoja, kestotahraisia takkeja ja vaatteita, homeelta haisevia neuleita, kuluneita pyyhkeitä, rikkinäisiä hyllyjä, sään pilaamia pihakalusteita, laatikkokaupalla kirjoja ja astioita. Jokaikinen näistä on EHDOTTOMAN tärkeä, ei saa heittää pois, kyllähän tuon voi pestä ja pöydän hioa ja tuota kirjaa lukea. Rojukasa paheni, kun miehen isovanhemmat kuolivat ja hän toi kuolinpesästä pari peräkärryllistä "ihan hyvää tavaraa", jotka ovat nyt maaneet 5v varastossa. 

Anoppi on aivan samanlainen tavaran hilloaja ja tuonut meillekin näitä roskia lahjoina. Kuten 30v vanhan tuulitakin, pesussa pilalle kutistuneita pyyhkeitä, homeelle haisevia lastenvaatteita. En vain ymmärrä miksi tuota huonokuntoista ja haisevaa romua on pakko säilöä. Vaatteiden olen antanut olla laatikoissa, sillä minä en ota asiakseni pestä homeenhajua pois vaatteista, joita en aio käyttää. Mies saa sen itse tehdä, no ei ole vuosiin avannutkaan laatikkoa. Mutta pois ei saa laittaa! 

Sitten valitetaan kun on varasto täynnä tavaraa. Käskin vuokrata varaston kaikelle tuolle "perinnölle", mutta ei voi kun se maksaa. Mielummin säilytetään meillä nurkissa. 

Hermot menee. Miksi jotkut on tuollaisia.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Vierailija
2/63 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa selittelyä. Ei jaksa lukea. Mieti itse, miksi asut kaatopaikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia jutussa = anoppi. Enhän se minä, vaan mies jne. Olet sinäkin yksi lapanen, joka ei osaa itse sanoa mitään. Ota nyt ensimmäiseksi ja vie homeiset tekstiilit roskiin, ne eivät puhdistu pesussakaan. Ja nimenomaan sekajätteeseen, ne eivät kuulu minnekään keräykseen.

Vierailija
4/63 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnearvo. 

Vierailija
5/63 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanstraamiseen taipumusta. Raskasta läheisille.

Vierailija
6/63 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku alitajuinen pelko siitä, että itseltä loppuu joko rahat tai koko maailmasta tavarat ja silloin se homeinen hyllykkö onkin arvokkaampi kuin voisi kuvitellakaan.

Vierailija
7/63 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoppa meneekö nelosen ruutu "himohamstraajat" vahingossa ääneen kauhistelet että tuus kattoon!

Vierailija
8/63 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoppa meneekö nelosen ruutu "himohamstraajat" vahingossa ääneen kauhistelet että tuus kattoon!

https://www.ruutu.fi/video/4645777

Vierailija
9/63 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mies kauhistelee myös kuinka jotkut säilyttävät tuollaista roskaa. Omia tavaroitaan hän ei pidä roskana.

Vierailija
10/63 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasia jutussa = anoppi. Enhän se minä, vaan mies jne. Olet sinäkin yksi lapanen, joka ei osaa itse sanoa mitään. Ota nyt ensimmäiseksi ja vie homeiset tekstiilit roskiin, ne eivät puhdistu pesussakaan. Ja nimenomaan sekajätteeseen, ne eivät kuulu minnekään keräykseen.

Kuten sanottu, POIS EI SAA LAITTAA. Olen minä vuosien kuluessa joitain heittänyt roskiin, mutta haluaisin kipata tuon kaiken romun jäteasemalle. Nyt joudun salaa viemään muutaman lastenvaatteen, pari takkia, tai muuta pientä jota mies ei huomaa. Jos kysyn mieheltä mitä tälle tavaralle voisi tehdä ja olisiko aika heittää se pois, niin ei ei ei. Kun kyllä siitä hyvää saadaan! Sen rajan olen asettanut, että sisälle niitä ei tuoda, lojukoon varastossa. 

Aloittaja

Vierailija
11/63 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita nyt viemällä säkki kerrallaan vanhoja vaatteita -joita ette käytä- sekajätteisiin.

Minä aloitin siitä. Saa mukavasti tilaa vaatekaappeihin ja varastoihin.

Vierailija
12/63 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamstraaminen on mielenterveysongelma. Sellainen tarvitsee terapiaa. On myös paloturvallisuuskysymys

Vierailija
13/63 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi käytöstä poistetut huonekalut jätekeräykseen. Askel kerrallaan.

Olen vienyt säkkikaupalla vaatteita jätteisiin. Pari säkkiä hyviä vaatteita spr-keräykseen. Huonekaluja mahdottomasti jätteisiin. 

Elektroniikkaa jätekeräykseen.

Tällä viikolla annoin kattiloita tarvitsevalle minulle tuntemattomalle henkilölle.

Vierailija
14/63 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku alitajuinen pelko siitä, että itseltä loppuu joko rahat tai koko maailmasta tavarat ja silloin se homeinen hyllykkö onkin arvokkaampi kuin voisi kuvitellakaan.

Oletan, että tämä kuuluu ihmisluontoon. 

Tavarasta on taviksilla ollut aina puute. Taloissa ei ollut paljoakaan tavaraa. 

Nyt tavaraa on ihan liikaa ja sitä ei osata heittää pois. 

Tavaraa osataan tuottaa halvalla tehdassarjoina ja muovi on keksitty. Tässä syyt liikaan tavaraan. 

Vierailija
15/63 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita nyt viemällä säkki kerrallaan vanhoja vaatteita -joita ette käytä- sekajätteisiin.

Toisen tavaroita ei saa heittää pois. 

Vierailija
16/63 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanstraamiseen taipumusta. Raskasta läheisille.

HANSTRA?

Yks tuttuni hamstraa.

Vierailija
17/63 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa heittää. Homekledjut nurkissa on terveysriski.

Vierailija
18/63 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanottu, POIS EI SAA LAITTAA. Olen minä vuosien kuluessa joitain heittänyt roskiin, mutta haluaisin kipata tuon kaiken romun jäteasemalle. Nyt joudun salaa viemään muutaman lastenvaatteen, pari takkia, tai muuta pientä jota mies ei huomaa. Jos kysyn mieheltä mitä tälle tavaralle voisi tehdä ja olisiko aika heittää se pois, niin ei ei ei. Kun kyllä siitä hyvää saadaan! Sen rajan olen asettanut, että sisälle niitä ei tuoda, lojukoon varastossa. 

Aloittaja

Et saa heittää pois hänen kamojaan. 

Jos teillä on lapsia, vetoa siihen, että eivät jää heidän riesakseen. 

Vierailija
19/63 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen hamsteriukon Saa heittää pois.😝

Vierailija
20/63 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

Et saa heittää pois hänen kamojaan. 

Jos t

Tavaramäärä, siivottomuus, homeisuus, palokuorma on viranomaisasia lopulta, jos ei itse kykene siivoomaan nurkkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän