Tiedätkö joululaulujen outojen sanojen merkitykset?
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000010905322.html
Siis suurin osahan noista on ihan normaaleja sanoja? Kuka ei tiedä, mitä tarkoittaa 'pirtti' tai 'uksi'? Siellä kysytään, mikä on 'taatto' ja meidän poika kutsuu isäänsä usein taatoksi.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Kysy mitä on "kystä" "kesäeinehet" "ukset" "alta sillan"
Sen takia siinä oli se 'suurin osa'... ;)
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiennyt uksia ja luulin että taatto on vaari/ukki.
No toi taattohan ei ole silleen väärin, jos sen ajattelee olevan vaari, kun se jossain päin maata on vaari.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin lapsena, että kun tonttujoukko tuli alta sillan, se oli sellainen tiesilta, minkä alla tontut asui pultsarityyliin.
Ja juovat lientä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin lapsena, että kun tonttujoukko tuli alta sillan, se oli sellainen tiesilta, minkä alla tontut asui pultsarityyliin.
Ja juovat lientä...
Pikkuveli oli kova vääntelemään sanoja.
"Tontut sammuu, Joulupukki nukkuu..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiennyt uksia ja luulin että taatto on vaari/ukki.
No toi taattohan ei ole silleen väärin, jos sen ajattelee olevan vaari, kun se jossain päin maata on vaari.
Se on väärin jos iltasanomat sen vääräksi julistaa!
Niin täälläkin .Hei tenttu ukot hyppikää nyt on riemu raikkahin aika .Hetken kestää elämää ja sekin synkkää ja pimeää.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin luulin, että ryhppäävät siellä kesän ja tulevat sieltä esiin aina jouluisin.