Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut inhoavat tekniikkaa ja uusia juttuja?

Vierailija
19.12.2024 |

Taas yksi, joka dissaa kaikkea kehitystä ja haikailee aikoja, kun tyyliin piti lypsääkin käsin. Mikä näitä vaivaa kun ei saisi missään päästä helpolla, eikä tulevaisuuden uudet jutut kiinnosta?

Oikeasti, kuka toi on olevinaan...

https://sarolehti.net/lehti/teknologia-uhkaa-alyllisia-nautintoja/

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen väsynyt jatkuvaan muutokseen. Tuossa oli yhdessä vaiheessa tosi hyvä tilanne. Kaikki toimi ja oli simppeliä. Enää ei ole ja jostain syystä tekniikka tuntuu tietävän koska mulla on kiire tai jokin tärkeä juttu ja juuri silloin se haluaa aina tehdä kaikki päivitykset.

Vierailija
62/67 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen väsynyt jatkuvaan muutokseen. Tuossa oli yhdessä vaiheessa tosi hyvä tilanne. Kaikki toimi ja oli simppeliä. Enää ei ole ja jostain syystä tekniikka tuntuu tietävän koska mulla on kiire tai jokin tärkeä juttu ja juuri silloin se haluaa aina tehdä kaikki päivitykset.

Älä ota tekniikkaa käyttöön jos sitä niin vihaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekniikkaa ja uusia juttua ei ole lähiaikoina keksitty paljoakaan. Monet niistä on keksitty aikoja sitten ja sitten niitä on vain parannettu. Odotan niitä oikeasti hyviä uudistuksia esim. tietokoneisiin. Voisivat muuttaa jo sen Android-puhelimen kannettavaksi tietokoneeksi jonka liittää koulussa, työpaikoilla näyttöön, näppäimistöön, hiireen jne.

Eikös ton nyt ole voinut tehdä jo vuosia?

Vierailija
64/67 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ota tekniikkaa käyttöön jos sitä niin vihaat.

No sitä ei tässä vaiheessa enää kysytä keneltäkään ottaako vai ei. 

Vierailija
65/67 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan taskulampuissa oli nappula, josta valon sai päälle ja pois.

Nyt niissä on nappula, jota morsettamalla saa valon päälle, saa valon himmeälle, saa valon vilkkumaan nopeasti tai hitaasti ja jos saa morsetettua ensimmäisen säkeistön Säkkijärven polkkaa, niin valon saa pois.

Ja jos lamppua tarvitsee harvoin, niin silloin kun tarvitsisi, niin akku tai patteri on tyhjä, koska lamppua ei saa koskaan kokonaan pois päältä, vaan se on aina valmiustilassa odottamassa että minkälaista morsekoodia käyttäjä on syöttämässä.

Vierailija
66/67 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli kun oma luetun ymmärtämiseni toimii, en löytänyt linkin takaa tekniikka tai teknologia pelkoista menneen haikailijaa. Siinä vain oltiin huolissaan ihmisistä joiden vähäinenkin älyllinen aktiviteetti surkastuu entisestään tekoälyn korvatessa kaiken omaehtoisen herneen pyörityksen pääkopassa. Näin ei tietty välttämättä tapahdu, mutta tietäen ihmisen persouden vähäisen vaivan perään, ollaan siihen suuntaan kuitenkin menossa.

Aloittajan kysymykseen vastaan: ihminen on laiska ja muutosvastarintainen luonnostaan. Stabiili ympäristö luo turvallisuuden ja vakauden tunnetta. Muutosvastarintaa esiintyy silloin vähemmän kun jokin asia helpottaa nykyistä olotilaa välittömästi, silloin laiskuus(tai elämän helpottuminen) menee muutosvastarinnan edelle. Mutta huomaa että vain välitön etu, ei ensi vuonna tai myöhemmin  saatava etu.

Vierailija
67/67 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon että ennen vanhaankin oli luolamiehissä rohkeita ja uskaliaita ja sitten niitä jotka pelkää uutta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä