Oudoin paikka, asento, tyyli mihin olet nukahtanut?
Olen jokus tullut yöllä niin väsyneenä kotiin että nukahdin sängylle ulkovaatteet päällä XD
Kommentit (43)
Lapsena nukuin useinkin puutarhakeinussa kesäisin.
Tatuoijan penkkiin,hävetti tajuta että olin kuorsannut kuin moottorisaha ja kuolannut samalla kun tatuoija jatkoi pokkana reiteni työstämistä.
Nukahdin kosmetologilla hoitotuoliin. Oli ainakin rentouttava kasvohoito.
Työharjoittelussa sairaalassa nukahdin iltavuorossa kävellessäni pitkin sairaalan käytävää. Siis kesken kävelyn. Kerkesin nähdä jonkun mikrounenkin. Polvilleni kaaduin. Hävetti. Raskas harjoittelu... 😀
Siis eikö ihmiset nykyään omaa enää alkeellisiakaan elintapoja ja päivärytmiä jos saa itsensä tuohon kuntoon että nukahtelee mihin sattuu! Unirytmi pidetään samana oli sitten arki tai pyhä ja nukkumaanmenoajat koskee myös aikuisia ihmisiä. Joka yö on nukuttava vähintään 7-8 tuntia että jaksaa aamulla herätä ja monet tarvitsee pidemmätkin unet!
Ihan sama vaikka telkkarista tulisi mikä lie leffa tai puhelimen räpläys koukuttaa niin kyllä pitäisi olla sen verran itsekuria että nukutaan yöllä ettei nyt mihinkään vessanpöntölle torkahda. Miettikääpä sitä jos kyseessä olisi ainoa vessa ja joku suolistosairas joutuu tekemään tarpeensa housuun sen takia kun vessa on varattu jonkun vedellessä siellä sikeitä??!
Intissä morttileirillä alikessujen teltan kipinässä istuen kahden ristikkäin pannun halon päällä. Joku antoi vinkin, että sillä tavalla ei millään voi nukahtaa, koska keikahtaa heti kumoon. Eipä vain toiminut, kun taustalla oli useampi yö alle 2h yöunilla.
Viimeksi nukahdin kummallisesti väsyneenä sänkyyn poikittain - vaatteet olin saanut päältä, mutta sitten iski uni. Ei siinä muuta, mutta parin tunnin unet jalat lattialla ja pää+kädet toisellapuolella tyhjän päällä sai aikaan sellaisen yleisjumin, että päälle iski parin minuutin ajaksi kauhu etten pääse siitä asennosta millään pois.
Minulla on hyvät unenlahjat, terveisiä tutuille
- hammaslääkärin tuoliin hammastani paikattaessa
- heinäkasaan navetan vintillä kun hetken tauko töissä
- traktorin eturenkaalla istuen ja nojasin selkää traktorin konepeltiin (tämän toistin monta kertaa kun olin ajanut traktorin seuraavaan paikkaan ja nukuin 5-10 min odotellessani seuraavaa siirtoa.
- tkssa tarkkailussa nukahdin ja hoitaja tuli hätäisenä katsomaan olenko tajuton
tässä muutamia äkkiä mieleeni tulleita
Ensimmäistä kertaa tietyntyyppisen ison monimutkaisen projektin vetäjänä. Kaikki sopimusten loppuunsaattaminen vähäisten neuvojen varassa ja aloituskokouksen järjestelyt olivat pilanneet yöunet useamman viikon ajalta. Kun kickoff-kokous oli ohi ja palasin työhuoneeseen omaan työtuoliin istumaan, niin oli kuin joku olisi kääntänyt pääkytkimestä virrat pois. Nukuin jonkun kolme tuntia putkeen ja vielä ihan ryhdikkäästi - ei tullut missään välissä herättyä mihinkään nuokahdukseen tms. Ovelta nopasti katsottuna olisi varmaan näyttänyt, että tyyppi vain lukee jotain näytöltä tai pohtii työtehtäviä...
Nukahdin seisaalteni bussissa, kun olin ollut yli neljä vuorokautta uneton.
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö ihmiset nykyään omaa enää alkeellisiakaan elintapoja ja päivärytmiä jos saa itsensä tuohon kuntoon että nukahtelee mihin sattuu! Unirytmi pidetään samana oli sitten arki tai pyhä ja nukkumaanmenoajat koskee myös aikuisia ihmisiä. Joka yö on nukuttava vähintään 7-8 tuntia että jaksaa aamulla herätä ja monet tarvitsee pidemmätkin unet!
Ihan sama vaikka telkkarista tulisi mikä lie leffa tai puhelimen räpläys koukuttaa niin kyllä pitäisi olla sen verran itsekuria että nukutaan yöllä ettei nyt mihinkään vessanpöntölle torkahda. Miettikääpä sitä jos kyseessä olisi ainoa vessa ja joku suolistosairas joutuu tekemään tarpeensa housuun sen takia kun vessa on varattu jonkun vedellessä siellä sikeitä??!
Älä nyt jaksa. Jos on kuolemanväsynyt, niin nukuttaa. Ja väsynyt voi olla eri syistä. Sinä et varmaan koskaan esim. matkusta mihinkään, että pääset minuutilleen samaan aikaan nukkumaan joka päivä.
Kylpyammeeseen. Vesi oli jo jäähtynyt kun heräsin.
Pyörän selkään, pyöräillessä.
Teininä olin partiossa, ja kesken yli yön kestävän partiotaitokisan (jossa oltiin surkeita, by the way) tajusin puolivälissä ojan penkkaa, että olin nukahtanut hetkeksi.
Armeijassa Rovajärven leirillä lumihankeen. Kun heräsin, oli vaikea edes seisoa, kun tärisin niin holtittomasti.
Kesken keskustelun, koska oli univelkaa. Aloin puhua kummallisuuksia. Seisaalteen nukahdin, mutta siis vaan pariksi sekunniksi. Omituista, että mahdollista.
Suihkun lattialle, kun suihku päällä. Enkä ollut edes kännissä, vaan niin raju vatsatauti että tavaraa oli lentänyt viikon molemmista päistä.
Kerran kesällä rakennushommissa nukahdin 18 kerroksisen talon 30 cm leveälle teräspalkille vartiksi. Onnekseni en pudonnut.
Vierailija kirjoitti:
Tatuoijan penkkiin,hävetti tajuta että olin kuorsannut kuin moottorisaha ja kuolannut samalla kun tatuoija jatkoi pokkana reiteni työstämistä.
Been there, koko selän tatska, tatskattuja tunteja jo ihan kohtuullisesti takana. Mut meni loppuaika nopeesti kun olin muutaman tunnin kiskonut unta palloon. :D
Viime keväänä tein tutkielmaa (opinnäytetyötä) päivätyön ohella, eli etenkin loppuvaiheesa kirjoitin yötä myöten, kun meinasi tulla kiire. Yhtenä yönä kirjoitin niin myöhään aamuyön puolelle (ja olin jo edellisinäkin öinä valvonut kirjoittamassa) että nukahdin koneen ääreen ja heräsin noin tunnin päästä niin, että roikuin hampaistani läppärin reunassa.
Olin siis niskajumien takia tehnyt läppärille korokkeen pöydälle, jotta se olisi silmien tasalla. Nukahtaessani olin röhnöttänyt väsyneenä ja nukahtanut tuota "läppäritornia" vasten niin että ylähampaat jäivät "puremaan" läppärin näppisosan reunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukahdin teininä vastatavatun nuoren miehen kainaloon. Olimme sitä ennen pussailleet ja hiplailleet. Nukahdin ihan vahingossa muutamaksi minuutiksi. Jälkeenpäin mietin että joku toinen tyyppi olisi saattanut tehdä jotain.
Lisään että makasimme siis sängyssä vaaka-asennossa.
Anteeksi kun se tuntuu niin hyvältä koskettaa. Voit tulla käymään minun luona.
Nukahdin kerran täyden konferenssikeskuksen aulassa pää poikaystävän sylissä. En ymmärrä miten sain nukuttua siinä melussa.
Ja pari kertaa istualtaan kokouksessa, pään nippailu sitten herätti ja häpeä siitä mitä työkaveritkin ajattelee. Ihanan raukean lämmin kokoushuone lounaan jälkeen, mitä sitä nyt muutakaan voi.