Pankki vaati selvitystä työnantajan maksamasta palkasta
Mennyt ihan absurdiksi nämä pankkiselvitykset.
Tuli siis viesti verkkopankkiin, että xxxxxx Oy on maksanut xxxxx,xx euroa vuoden aikana pankkitililleni. Ovat ynnänneet ihan sentin tarkkuudella.
Nyt kysytään rahojen alkuperää, minun suhdetta rahojen lähettäjään ja kaikkia mahdollisia asiakirjoja missä rahojen alkuperä ja käyttötarkoitus selviää.
Ja siis rahat ovat palkkaa, jotka työnantajani xxxxxx Oy maksaa minulle, josta maksettu ihan työnantajamaksut ja verot.
Kuulema pankilla on lain määrämä velvollisuus tutkia nämä. Joo, varmaan, mutta eikö tämä hitto ala mennä hieman liian pitkälle?!
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksetaanko palkka ulkomailta? Silloin on minultakin kyselty.
Oy! Ihan suomalainen firma on. Ja olen jo työnantajalle ilmoittanut uuden pankin tilinumeron, koska on mulla tilejä muissakin pankeissa. Ja vaikka joku epäilee, että ei kysynyt, niin ei ole keksitty juttu. Sen takia kirjoitinkin, että absurdia!
Tai sitten olisit voinut vaan laittaa viestin, että kyseessä on työsuhde ja siitä on maksettu palkkaa ja kulukorvauksia.
Ja vinkkinä pankille rahojen alkuperästä, että yrityksen tilinpäätöstiedot ovat julkisia, jos pankki ei sitä tiennyt.
Varmasti tämä olisi riittänyt pankille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annat vain selvityksen pankille, mitä sitä sen enempää ihmettelemään.
Laitoin pari palkkalaskelmaa ja kysyin riittääkö nämä. Mutta on tästä tullut aika isoveli valvoo maailma. Alkaa se käteisen käyttö olla aika kiinnostava vaihtoehto. Viestisså oli uhkailut ja kaikki, että jos ei toimiteta selvitystä, niin kortit ja tilit suljetaan.
Otitkohan tämän pankin kyselyn liian henkilökohtaisesti?
Ehkä niissä tilisiirroissa ei ollut merkintää palkasta? Siki tämä utelu. Ärsyttävää? Toki.
Mutta ilmoitus, että kyseessä on palkka ja työsuhde, olisi varmaankin ollut riittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin pari palkkalaskelmaa ja kysyin riittääkö nämä. Mutta on tästä tullut aika isoveli valvoo maailma. Alkaa se käteisen käyttö olla aika kiinnostava vaihtoehto. Viestisså oli uhkailut ja kaikki, että jos ei toimiteta selvitystä, niin kortit ja tilit suljetaan.
Kai ne palkkalaskelmat kuitenkin riitti selvitykseksi?
Mua taas ärsyttää se, että mun pitäisi kuulma käydä pankissa paikan päällä ihan vaan näyttämässä henkkarini. Sellainen pikku hidaste vaan asiassa, että kyseinen pankki on 600km päässä. Eli pitäisi ottaa töistä lomaa, jotta voin ajaa 1200km näyttämässä pankille että minä olen minä. Jotenkin luulisi digiaikakaudella että siihen olisi joku helpompikin tapa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, mutta kuinkas palkansaaja selvittää, mistä työnantaja on rahansa saanut?
Vaihda pankkia!
Vastaa sinne, että palkka firmasta x. Kato kysyvätkö jotain lisää.
Suomessa ei ole pankeissa asiakaspalvelua eikä ole riittävää kilpailua. Talous on osittain kuralla pankkisektorin johdosta. Ongelma on ollut tiedossa vuosia, eikä korjausliikettä ole tehty. Nyt kysellään ihme asioita ja lillukan varsia ilman järkiperäistä syytä, kun näin on ohjeistettu.
Vierailija kirjoitti:
Liittyyköhän siihen sun työnantajaan jotain tutkittavaa?
Silloin poliisi laittaa peitehenkilön perääsi, kun olet jo vaihtanut työpaikkaasi. Se klovni on yleensä huono huijari ja kannattaa todella miettiä mitä sille Seppo-Juhalle puhuu. Juntit asenteet tunnistaa helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä narsistit sulkee kortteja ihan kysymättäkin, kuten S-pankki teki. Oli ilmeisesti kiellettyä käydä lähiseudun Lidlissä. Sitä ennen nikottelun yhteydessä oli edes onnistunut nostaa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
OP kyseli minulta omien rahojeni alkuperää, kun siirsin omalta tililtäni eri pankista OP-pankkiin vähän isomman summan. Juuh, siinäpä työ, jolla on tarkoitus.
Poika sai ylioppilaslahjaksi reilu 1500€ käteistä. Saadaksemme ne hänen tililleen, meidän piti varata vastaanottoaika, sillä selityksellä, että talletamme käteistä rahaa ja viedä jokainen seteli omassa kuoressaan pankkiin. Ja siis siinä tiskillä ottaa jokainen 50€nen ulos siitä omasta kuorestaan. Ja sit lisäksi poika allekirjoitti todistuksen, että ei ole kyse rahanpesusta. Tämä siis jo pari vuotta sitten.
pankit ovat nykyajan suurimpia roistoja yhdessä osakkeenomistajien, poliitikkojen, ek:n ja useimpien työnantajien kanssa, kokonainen rosvojoukkio päättämässä asioista, ilmanko kaikki onkin päin helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Ja Syyrian Assad siirsi miljoonia Venäjälle eikä ketään kiinnosta
Ai suomalaiselta tililtä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä narsistit sulkee kortteja ihan kysymättäkin, kuten S-pankki teki. Oli ilmeisesti kiellettyä käydä lähiseudun Lidlissä. Sitä ennen nikottelun yhteydessä oli edes onnistunut nostaa rahaa.
Narsistit? Tiedätkö mitä sana tarkoittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistit? Tiedätkö mitä sana tarkoittaa
Aika hankalaa on elämä jos ei mikään sähköinen raha toimi. Uskomattominta oli se että se sama kortti ja korttikotelo varastettiin(!) laukusta n. viikko sen jälkeen kun pankki sulki sen. Sattumaa tai ei.