Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muista vähän kummallista, että todella moni työpaikka SUOMESSA edellyttää sujuvaa englannin kielen osaamista?

Vierailija
18.12.2024 |

Moni ilmoituskin on englanniksi. Tietääkseni Suomen pääkieli on edelleen suomi ja toisena kielenä ruotsi.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi ravintoloissa työkieli on käytännön syistä englanti, koska asiakkaille puhutaan englantia.

Vierailija
2/51 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi ravintoloissa työkieli on käytännön syistä englanti, koska asiakkaille puhutaan englantia.

Minä ainakin saan palvelua suomeksi kahvilassa tai ravintolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja puhun englantia enemmän kuin suomea työssä

Vierailija
4/51 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no koska yritys palkkaa kehitysmaalaisia ja kuvittelee, että ne ymmärtää englantia.

Vierailija
5/51 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa koulussa opiskella kieliä, päivänselvää että niitä tarvitaan, jos et osaa, et saa työpaikkaa. Tämä on tulevaisuus.

Vierailija
6/51 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko elänyt tynnyrissä?

Kyllähän vähintään jostain Nokian ajoista eli 1990-luvulta lähtien liki kaikissa IT-alan paikoissa vaaditaan englannin osaamista, koska sekä asiakkaat että kollegat ovat ympäri maailmaa.

Vierailija
7/51 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa parempien ihmisten työpaikoissa käytetään englantia ainakin jossain määrin.

Vierailija
8/51 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen DI enkä osaa englantia

Vierailija
9/51 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonosti menisi asiat perille esim. kiinalaisille ja intialaisille minun työssäni, jos niille yrittäisi suomea puhua. 

Vierailija
10/51 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on monikansallinen yritys, niin on ihan ymmärrettävää, mutta jos supisuomalainen yritys, on väärin, varmasti menettää kappamahdollisuuksia.

Vierailija
11/51 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälisesti toimivat yritykset, kollegat saattavat olla ympäri maailmaa ja asiakkaat

Vierailija
12/51 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa parempien ihmisten työpaikoissa käytetään englantia ainakin jossain määrin.

Jossain määrin on ihan eri asia kuin fluentti puhuttu JA kirjoitettu kielitaito.

Ap

Vierailija
13/51 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä maailmaa johdetaan Englannista käsin, siksi englantia on pakotettu jo vuosikymmeniä ja jatkossa pakotetaan entistä enemmän.

Vierailija
14/51 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen DI enkä osaa englantia

Miksi alanuolet? En osaa

Vierailija
15/51 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko elänyt tynnyrissä?

Kyllähän vähintään jostain Nokian ajoista eli 1990-luvulta lähtien liki kaikissa IT-alan paikoissa vaaditaan englannin osaamista, koska sekä asiakkaat että kollegat ovat ympäri maailmaa.

Kuvitteletko matalapalkkapersun tuollaista ymmärtävän?

Vierailija
16/51 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen kätilönä ja vain vähemmistö potilaista ja heidän omaisistaan on suomenkielisiä. Käytännössä pääasiallinen työkieli on englanti.

Vierailija
17/51 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa koulussa opiskella kieliä, päivänselvää että niitä tarvitaan, jos et osaa, et saa työpaikkaa. Tämä on tulevaisuus.

Ei pitäisi olla. Suomalaiset ovat typeryksiä.

Vierailija
18/51 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ulkomaalaisryhmä täällä on kuitenkin venäläiset, 105 000.

Vierailija
19/51 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansainvälisesti toimivat yritykset, kollegat saattavat olla ympäri maailmaa ja asiakkaat

Eikö yrityksillä ole ihan erikseen ihmiset myymässä ja hoitamassa niitä suhteita kansainvälisesti?

Äiti oli työssä yrityksessä, joka myi tuotteita myös ulkomaille, mutta ei se ollut hänen työtä niin ei häneltä vaadittu muuta kuin se oman työnsä osaaminen.

Vierailija
20/51 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin hotelleissa ja ravintoloissa? Ongelma ovatkin suomenkieliset asiakkaat, jotka eivät saa palvelua omalla kielellään. Miten se ruotsinkielisissä kunnissa, alistuvatko ruotsinkieliset siihen vai vaativatko yhtä kiihkeästi omankielistä palvelua kuin vaativat virkamiehiltä ruotsin osaamista?