Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinit ja joulupöytä

Vierailija
18.12.2024 |

Mitä teidän teinit syö joulupöydästä?

Omani syö kinkkua, laatikoita ja rosollia. Tekisi mieli keksiä vielä jotain hyvää heille. Pikkuteini haluaa mac&cheeseä. :D

Meille tulee kalapöytä aikuisille ja sienisalaattia. Ehkä teen jonkun salaatin ruusukaaleista. Ei tehdä tavan salaattia. Rapuskagenia voisi tehdä. 

Mallasleipää.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mitä on tarjolla tai ei mitään. Erikseen en ala tekemään kellekkään mitään.Jos ei ole siis allergiaa ym . Nirsoilua ei lasketa

Vierailija
2/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukoo päätä ja lähtee tyhjien purkkien kassin kanssa lidlin paistopisteelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudessa syötiin just sitä mitä oli tarjolla eikä kiukuteltu yhtään. Ei todellakaan kyselty mitä haluttiin. Mut sikshän nää nykyajan teinit on ihan piloille hemmoteltu...

Vierailija
4/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maistavat kalaa ja mätiä.

Ajattelin että kysyn mitä teillä muilla on ideoita.

Ap

Vierailija
5/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuudessa syötiin just sitä mitä oli tarjolla eikä kiukuteltu yhtään. Ei todellakaan kyselty mitä haluttiin. Mut sikshän nää nykyajan teinit on ihan piloille hemmoteltu...

Hirveätä piloille hemmottelua, jos haluttaisi ottaa kaikki huomioon juhliessa. Juhlienhan kuuluu olla ikäviä. 

Vierailija
6/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joulupöydässä tortilloja. Maistuu kaikille.

Vierailija
7/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mitä on tarjolla tai ei mitään. Erikseen en ala tekemään kellekkään mitään.Jos ei ole siis allergiaa ym . Nirsoilua ei lasketa

Teillä juhlaan ei kuulu, että ruoka olisi herkkua? 

Vierailija
8/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syödään itsenäisyyspäivänä tortilloja ja uutena vuotena pitaleipiä.

Ap

Vierailija
9/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aina jouluna myös lasagnea. Maistuu teinillekin hyvin. 

Juustotarjotin on meillä myös kovasti teinin suosiossa 

Vierailija
10/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jokainen saa sanoa, mitä ehdottomasti haluaa joulupöytään. Niin jokaisella on mieleistä syötävää. Yksi haluaa välttämättä perunalaatikkoa, kinkkua ja lihapullia, yksi lohet ja rosollia, minä lanttulaatikkoa ja waldorfin salaatin. Jne. Teinit saattaa syödä vain omat suosikit, aikuiset sitten ottavat kaikkea. 

Vierailija
11/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveätä piloille hemmottelua, jos haluttaisi ottaa kaikki huomioon juhliessa. Juhlienhan kuuluu olla ikäviä. 

Voisi ollaaikamoinen pöytä, kun ottaisi kaikki huomioon Huomioon ottaminen on jo sitä, että pöytä on katettu tarjoilulla. Nirso syö sitten mikä kelpaa pöydästä

Vierailija
12/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me syödään itsenäisyyspäivänä tortilloja ja uutena vuotena pitaleipiä.

Ap

ok

Vierailija
13/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellenikin meni vähän ohi että miten teinit hemmotellaan pilalle, kun heidän mieltymykset otetaan jouluna huomioon :D

Itse teininä nautin jouluruoasta mitä tehtiin, mutta sisarukseni ei oikeen välittänyt laatikoista tai kinkuista hirveän paljon samoin kuin muut, niin sai sitten ehdottaa jotain omaa ruokaa, ja päätyi mätiin, josta tekee mätitahnaa jota laittaa leivän pälle, oli hänen suosikkia. Ei hänestä mikään hemmoteltu teini sen vuoksi tullut.

Vierailija
14/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jouluna perinteisiä jouluruokia. Lapset ovat niitä syöneet jouluisin koko ikänsä. Ei tarvii nirsoilla. Esittävät myös omia toiveita, jotka yllättäen ovat niitä tyypillisiä jouluruokoa

Vierailija
15/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiseen jouluunhan kuuluu olennaisena osana kärsimys: pöytään katetaan sellaista, mitä ei suin surminkaan voi herkkuna pitää ja jota kenenkään ei siis tulisi mieleen syödä maun takia milloinkaan muulloin.

Sitten kuunnellaan Varpunen jouluaamuna ja "hetken kestää elämä ja sekin synkkää ja ikävää" ja tunnelma on saatu kohdalleen.

Vierailija
16/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä el teinit tykkää laatikoista enkä minä kinkusta joten meillä on muita herkkuja, kukin saa kertoa toiveitaan ja niistä kootaan jouluruoka. Pyrin tekemään joka vuosi myös yhden uuden ruuan joulupöytään, joskus se on hitti ja jää pysyväksi, toisinaan taas yhden kerran jutuksi. 

Vierailija
17/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapset ei nirsoille, kyllä he syövät, mutta mietin jotain kivoja ruokia.

Vierailija
18/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla joku läheisriippuvuus kun yrität mielistellä perhettäsi? Miten perheesi huomio sinut jouluna? 

Vierailija
19/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja nyt näitä "itket ja syöt" -kokemuksia puretaan terapiassa.

Vierailija
20/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkää kalasta kuten me muutkin, meillä ei edes ole kinkkua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi