Poistetun Riikka Purra-graffitin tilalle maalattiin heti uusi Helsingissä
Suvilahden kulttuurikeskuksesta poistettu graffiti sai seuraajakseen uuden, joka kommentoi paitsi politiikkaa myös taiteen sensurointia.
Kommentit (1364)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi persut ei tee itse poliittista taidetta jos se korpeaa näin kovaa, minusta olisi ihan mielenkiintoista nähdä moista.
Historiallisesti puhuen äärioikeisto ei ole pystynyt siihen mitenkään muuten kuin pakottamalla ja uhkailemalla, tai tyyliin kidnappaamalla taitelijoita.
Kannattaa perehtyä sosialismin ja taiteen suhteeseen, kultapieni, ennen kuin nolaat itsesi yhtään enempää. Persuilla ei ole tarvetta suoltaa moisia naisvihamielisiä, demonisoivia ja poliittiseen väkivaltaan yllyttäviä turautuksia kuin teillä.
Sinä et sanonut mitään, valehtelit taas ilkeästi ei mitään.
Sinun kannattaisi lukea kirja, aloita jostain helposta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näkyy vasemmistolaisten naisten väkivaltaisuus, kun uudessa töherryksessä puukotetaan Purra ja tekijänä on vasemmistolaisten naisten ihanoima musta mies. M28
Vasemmistolaiset luulevat, että tappouhkaukset ja tappoon yllyttäminen ovat ok, kun uhri on valkoinen ja oikeistolainen.
Miksi sinä aina valehtelet muiden suulla? Täälä on vasemmistoa paikalla, me osataan puhua omasta puolestamme kiitos nam.
Mä en käsitä miten kukaan kehtaa olla persu tän sun shown jälkeen, toinen toistaan lapsellisempaa temppuilua.
Missä sinä tai muut vassut olette kritisoineet tätä misogynististä ja väkivaltaista turausta?
Tässä.
Amatöörimäinen sommittelu ja tekniikka mutta josta näkyy taiteilijan turhautuminen oman maansa päättäjien maanpetokseen verrattaviin toimiin, naiivi mutta aito.
Ole hyvä, onko nyt tarpeeksi kritisoiti sinun mieliks?
"...vasemmisto ei ole homogeeninen massa sinun mielikuvitusvihollisia."
Mutta persut, kokkareet ja perskokkareet ovat massa sinun mielikuvitusvihollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näkyy vasemmistolaisten naisten väkivaltaisuus, kun uudessa töherryksessä puukotetaan Purra ja tekijänä on vasemmistolaisten naisten ihanoima musta mies. M28
Vasemmistolaiset luulevat, että tappouhkaukset ja tappoon yllyttäminen ovat ok, kun uhri on valkoinen ja oikeistolainen.
Miksi sinä aina valehtelet muiden suulla? Täälä on vasemmistoa paikalla, me osataan puhua omasta puolestamme kiitos nam.
Mä en käsitä miten kukaan kehtaa olla persu tän sun shown jälkeen, toinen toistaan lapsellisempaa temppuilua.
Missä sinä tai muut vassut olette kritisoineet tätä misogynististä ja väkivaltaista turausta?
Kerro missä näet misogyniaa graffitissa?
Itsehän en edes tiedä kehen tuo kuva viittaa? Voidaanko edes olettaa, että kuvassa on naisoletettu? Mikä tässä on väkivaltaista? Ehkä kuvassa yritetään ottaa miekkaa pois, ja pelastaa kuvan henkilö!
Huomasitko? Muutkin osaa tätä persujen ala-aste whataboutismia.
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko, että mitää taideteosta on edes koskaan ollut olemassa.
Ja tietenkin persut täällä huutaa, että juttu löytyy hesarista. Hesarista? Kaikkihan tietää, että se on osa valemediaa.
Täysi floppi yrittää persujen heruttaa valheellisesti myötätuntoa Riikalle.
Lopettakaa se kauhistelu, mitään graffitia ei ole, ja jos on sen maalaajan motiiveista ei ole mitään tietoa.
Eli sua hävettää tulla yhdistetyksi siihen naisvihamieliseen ja väkivaltaa naista kohtaan lietsovaan turautukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta persut, kokkareet ja perskokkareet ovat massa sinun mielikuvitusvihollisia.
En se ole minä joka täälä valehtelee muista ilkeästi pohjaten sen kaiken omiin fantasioihinsa.
Osaatko sinä lukea alkuunkaan? Miten voi osata kirjoittaa osaamatta lukea?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan muu kuin te äärioikeisto kilarit ei tee tota ihan jatkuvaa yleistämistä ja ilkeämielistä valehtelua, se on äärimmäisen silmiinpistävää että ette osaa mitään muuta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko, että mitää taideteosta on edes koskaan ollut olemassa.
Ja tietenkin persut täällä huutaa, että juttu löytyy hesarista. Hesarista? Kaikkihan tietää, että se on osa valemediaa.
Täysi floppi yrittää persujen heruttaa valheellisesti myötätuntoa Riikalle.
Lopettakaa se kauhistelu, mitään graffitia ei ole, ja jos on sen maalaajan motiiveista ei ole mitään tietoa.Eli sua hävettää tulla yhdistetyksi siihen naisvihamieliseen ja väkivaltaa naista kohtaan lietsovaan turautukseen.
Tai sä oot vaan niin hitonmoinen saapas ettet tajua sarkasmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piirtäisivät Muhammedista kuvan.
Katsotaan sitten uudestaan sitä ilmaisunvapauden puolustamista
Kaikki tuotakin tehneet taiteilijat oli vasemmistoa, kiitos nam.
Sä et ihan tosissaan taida ymmärtää että vasemmisto ei ole mikään homogeeninen joukko sun mielikuvitusvihollisia, vai?
Islamistit ja vasemmisto vaativat yhdessä rintamassa Muhammed-kuvien poistamista ja niiden piirtelijöiden mestaamista.
Simä olet täsmälleen se paskahousu mistä puhun. Mene spreijaamaan Muhammed noille seinille. Katsotaan sitten uudestaan.
Taas sinä valehtelet kun et oikeasti tiedä, vasemmisto ei ole homogeeninen massa sinun mielikuvitusvihollisia.
Missä nämä islam-kriittiset vassut sitten luuraavat? Miksi et spreijaisi Mohamedin kuvaa?
Maalauksessa lukee, että RIP Taide, mutta kummasti vain tämäkin taideteos on saatu aikaan täysin ilman valtion tukea. Varsin paradoksaalista.
"Mikäs Muhametti se siellä yrittää yllyttää ihmisiä väkivaltaan? Älä luule, että kukaan astuu sun virittämään ansaan."
Mohamedin kuvan maalaaminen olisi siis yllytystä väkivaltaan, mutta Purran tappokuva ei? #vassulogiikka #eriasia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piirtäisivät Muhammedista kuvan.
Katsotaan sitten uudestaan sitä ilmaisunvapauden puolustamista
Kaikki tuotakin tehneet taiteilijat oli vasemmistoa, kiitos nam.
Sä et ihan tosissaan taida ymmärtää että vasemmisto ei ole mikään homogeeninen joukko sun mielikuvitusvihollisia, vai?
Islamistit ja vasemmisto vaativat yhdessä rintamassa Muhammed-kuvien poistamista ja niiden piirtelijöiden mestaamista.
Simä olet täsmälleen se paskahousu mistä puhun. Mene spreijaamaan Muhammed noille seinille. Katsotaan sitten uudestaan.
Taas sinä valehtelet kun et oikeasti tiedä, vasemmisto ei ole homogeeninen massa sinun mielikuvitusvihollisia.
Missä näm
Täällähän ne, ongelma on se että mun pitäis tehdä jotain tyhmää mihin mulla ei ole varaa eikä aikaa sun mieliks että sä pystyisit hyväksyyn maailman joka poikkeaa sun idealogisesta aivovammasta.
Ja minä en halua tehdä niin, minä haluan yllyttää sua, kunnes olet niin sekopäinen hirviö että sinulla ei ole mitään mahkua enää normaaliin elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi persut ei tee itse poliittista taidetta jos se korpeaa näin kovaa, minusta olisi ihan mielenkiintoista nähdä moista.
Historiallisesti puhuen äärioikeisto ei ole pystynyt siihen mitenkään muuten kuin pakottamalla ja uhkailemalla, tai tyyliin kidnappaamalla taitelijoita.
Kannattaa perehtyä sosialismin ja taiteen suhteeseen, kultapieni, ennen kuin nolaat itsesi yhtään enempää. Persuilla ei ole tarvetta suoltaa moisia naisvihamielisiä, demonisoivia ja poliittiseen väkivaltaan yllyttäviä turautuksia kuin teillä.
Kerro meille, mitä taiteen ja mielipiteen vapaus ovat sosialismissa?
Vierailija kirjoitti:
"Mikäs Muhametti se siellä yrittää yllyttää ihmisiä väkivaltaan? Älä luule, että kukaan astuu sun virittämään ansaan."
Mohamedin kuvan maalaaminen olisi siis yllytystä väkivaltaan, mutta Purran tappokuva ei? #vassulogiikka #eriasia
Lopeta toi munaton länkytys. Käy tekee, ja katellaan. Ylläri että persu taas soittaa suutaan, mutta mitään ei tapahdu. Käy tekee jo! Siellä on laillista seinää.
Lopeta se jossittelu, jos et mitään tee.
"Edelleen, vasemmisto ei ole homogeeninen massa sinun mielikuvitusvihollisia, samaan porukkaan mahtui ne jotka piirsi ne kuvat ja ne jotka ne tuomitsivat.
Minäkin olen osallistunut mohammedin piirtämiseen, useasti.
Minkä takia sä olet noin aggressiivisen tyhmä? Käytät kaiken energias siihen että ymmärrät asiat tahalteen päin vttua."
Minkä arvioisit olevan suhdeluku väkivaltaan Purraa kohtaan kannustavan teoksen hyväksyjien ja paheksujien välillä vasemmistossa? Niinpä. Harmi, että 99,99 prosenttia vassuista pilaa promillen maineen.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä edes todistanut, että moista kuvaa on olemassa tai sitä kuka sen on maalannut. Ei me tiedetä sen maalarin motiivia.
Ihan salettiin joku persu maalannut hakeakseen julkisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro meille, mitä taiteen ja mielipiteen vapaus ovat sosialismissa?
Määrittele sosialismi. Suomikin on osittain sosialistinen valtio.
Vierailija kirjoitti:
Maalauksessa lukee, että RIP Taide, mutta kummasti vain tämäkin taideteos on saatu aikaan täysin ilman valtion tukea. Varsin paradoksaalista.
Ja silti se ei persuille kelpaa. Varsin paradoksaalista. 😂
Oisko joku apulaipormestari asialla?