Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajoneuvovero kevenee vanhoilta autoilta 1.1.2025 lähtien!

Vierailija
18.12.2024 |

"Perusveron määrä alenee ajoneuvoilta, joiden päästöarvo on välillä 111210 g/km."

Harmi että itesellä päästöt menee reilusti tuon yli joten en tuosta hyödy, mutta monelle autoilijalle hieno kädenojennus.

https://www.is.fi/autot/art-2000010909224.html

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijana olen kyllä ollut tyytyväinen tähän hallitukseen.

Vierailija
2/13 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS RIIKKA JA PETTERI!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on bensavehjes vm 2023. Aleneeko tuo vero?

Vierailija
4/13 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin VANHOILTA autoilta? Varmaan joku ihan uusi Corvette saastuttaa yli tuon rajan myös.

Vierailija
5/13 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes 1.4 tfsi kiittää.

Vierailija
6/13 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko palautuksia jos on maksanut jo koko veron?

Vierailija
7/13 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en. Ajelen vuoden 1999 Toledolla välttämättömät asiointimatkat. Tuo autoveron alennus ja bensan hinnan pysyminen maltillisena (nyt kylläkin taas kohonnut lähes kahteen euroon litralta) ei läheskään kompensoi muita leikkauksia, mitä tämä porvarihallitus on minulle tehnyt mm. leikkaamalla eläkkeensaajan asumistukea, hankaloittamalla toimeentulotuen saamista (jota joudun eläkkeestä huolimatta silloin tällöin hakemaan) ja korottamalla alv:tä, että elämä kallistuu entisestään. Ensi vuonna kallistuu taas lääkkeet, lääkärimaksut ja uimahallimaksut. Ja vaikka eläkkeiden indeksejä ei ole jäädytetty, köyhimpien eläkeläisten polkemisesta pidetään huoli sillä, että kun eläkkeeseen tulee vuoden alussa indeksikorotukset, se vähennetään eläkkeensaajan asumistuesta, jossa indeksit on jäädytetty ja vuositulorajat jätetty kohottamatta hintojen noustessa. Tänä vuonna asumistuesta lähti itseltäni jo 18 e/kk, ja seuraavan tarkistuksen yhteydessä lähtee vielä lisää, vaikka vuokra samalla nousee. Enemmän oli rahaa käytettävissä Marinin aikana, vaikka bensa maksoi tuolloin enemmän.

Vierailija
8/13 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran olen väliinputoaja enkä hyödy mitenkään, vm. -16 bensa-auto, päästö 109g/km, ja auto on nimenomaan halvempi malli joka päästelee vähemmän kuin kalliimpi suuremmalla moottorilla, eihän tässä näin pitänyt käydä! Poliitikkojen uudistukset menevät aina pieleen tavalla tai toisella...

Vierailija
9/13 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hallituksella rahasta puutetta, kun tehdään toimia millä yritetään saada kansa pysymään vanhoissa saastuttavissa auton rotteloissa.

Vierailija
10/13 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en. Ajelen vuoden 1999 Toledolla välttämättömät asiointimatkat. Tuo autoveron alennus ja bensan hinnan pysyminen maltillisena (nyt kylläkin taas kohonnut lähes kahteen euroon litralta) ei läheskään kompensoi muita leikkauksia, mitä tämä porvarihallitus on minulle tehnyt mm. leikkaamalla eläkkeensaajan asumistukea, hankaloittamalla toimeentulotuen saamista (jota joudun eläkkeestä huolimatta silloin tällöin hakemaan) ja korottamalla alv:tä, että elämä kallistuu entisestään. Ensi vuonna kallistuu taas lääkkeet, lääkärimaksut ja uimahallimaksut. Ja vaikka eläkkeiden indeksejä ei ole jäädytetty, köyhimpien eläkeläisten polkemisesta pidetään huoli sillä, että kun eläkkeeseen tulee vuoden alussa indeksikorotukset, se vähennetään eläkkeensaajan asumistuesta, jossa indeksit on jäädytetty ja vuositulo

Nyt maksellaan niitä Marinin ajan velkoja, et kai kuvitellut sen olevan ilmaista rahaa?

Vierailija
11/13 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en. Ajelen vuoden 1999 Toledolla välttämättömät asiointimatkat. Tuo autoveron alennus ja bensan hinnan pysyminen maltillisena (nyt kylläkin taas kohonnut lähes kahteen euroon litralta) ei läheskään kompensoi muita leikkauksia, mitä tämä porvarihallitus on minulle tehnyt mm. leikkaamalla eläkkeensaajan asumistukea, hankaloittamalla toimeentulotuen saamista (jota joudun eläkkeestä huolimatta silloin tällöin hakemaan) ja korottamalla alv:tä, että elämä kallistuu entisestään. Ensi vuonna kallistuu taas lääkkeet, lääkärimaksut ja uimahallimaksut. Ja vaikka eläkkeiden indeksejä ei ole jäädytetty, köyhimpien eläkeläisten polkemisesta pidetään huoli sillä, että kun eläkkeeseen tulee vuoden alussa indeksikorotukset, se vähennetään eläkkeensaajan asumi

Tälläkö sitä maksellaan  kun pistetään kymmeniä miljoonia tälläisiin persuja nuoleskeleviin veronalennuksiin?

Vierailija
12/13 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran olen väliinputoaja enkä hyödy mitenkään, vm. -16 bensa-auto, päästö 109g/km, ja auto on nimenomaan halvempi malli joka päästelee vähemmän kuin kalliimpi suuremmalla moottorilla, eihän tässä näin pitänyt käydä! Poliitikkojen uudistukset menevät aina pieleen tavalla tai toisella...

Sulla on muutenkin jo sen verran alhaiset verot siinä ettei tuolla ole väliä.

Vierailija
13/13 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva uutinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä