Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nälkään kuolevat teinit

Vierailija
18.12.2024 |

Onko muilla? Meillä kertoi juuri tänä aamuna teini että hän kuolee sitten nälkään kun jääkaapissa ei ole mitään.

Jääkaapissa on: maitoa, piimää, juustoa (kahta erilaista), leikkeleitä, voita, pikkutomaatteja, kurkkua, jogurttia sekä maustamatonta että luonto+ vadelma, viiliä, salaattia, tuoremehua, eilen tehtyä kiisseliä, kukkakaalia, parsakaalia, paprikaa, salaattia, tuorejuustoa, kananmunia ja vieläpä muutaman päivän ruokatarvikkeet. Kuivakaapissa on: ruisleipää, hapankorppua, näkkileipää, paahtoleipää,granolaa, erilaisia puuroja ja välipalakeksejä (hyi niitä terveellisiä)

Noiden lisäksi pakastimesta löytyy mustikoita, mansikoita, lakkoja, puolukoita ja karpaloita. Pöydällä on sitten banaania, omenoita, persimoneja ja satsumoita.

Silti meillä teini kuolee nälkään jos ei saa rahaa paistopisteelle ja energiajuomaan. Ei siis saa enää kun on oman kuukausirahansa tuhlannut ja jotenkin kuitenkin hengissä pyristelee toistaiseksi. 

Kommentit (156)

Vierailija
41/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n teini ei kaivannut aloituksen mukaan aamupalaksi lämmintä ruokaa, vaan paistopistetuotteita ja energiajuomaa. Turha jankata tässä ketjuss lämimän ruoan tarjoamisesta. Teini syököön paistopistetuotteiden sijaan terveellisempiä tavallisia aamupalatuotteita. Tai on syömättä.

Vierailija
42/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaapeissa on RUOKATARVIKKEITA, mutta ei mitään ruokaa!  Ap:n pitäisi valmistaa niistä ruokaa teinille.  Ei pelkät välipalavoileivät riitä nälän pitimiksi.

On se kumma, jos ei muutamaa tuntia pärjää voileivillä, joissa on sentin kerros leikkeleitä ja toinen juustoa, hedelmiä, jukurttia ja siihen vielä munakokkelia kaveriksi. Minä lasken kaiken tuon ruuaksi enkä välipalaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön aamupalaksi lämpimän ruoan. Ehkä kasvava teinikin haluaisi jotain tukevampaa kuin jugurtti.

Sitten ottaa paistinpannun kauniiseen käteen ja paistaa vaikka munakkaan.

Kaikille ei maistu muna heti aamulla. 

Vierailija
44/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n teini ei kaivannut aloituksen mukaan aamupalaksi lämmintä ruokaa, vaan paistopistetuotteita ja energiajuomaa. Turha jankata tässä ketjuss lämimän ruoan tarjoamisesta. Teini syököön paistopistetuotteiden sijaan terveellisempiä tavallisia aamupalatuotteita. Tai on syömättä.

Joo, mä olen kuulema ihan kiduttaja kun meillä ei oo mitään =  ei ole fetajuustokolmiota ja megaforcea. Näillä sen kaverit elää, paitsi kun ovat meillä niin maistuu kaikki. :D -Ap

Vierailija
45/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit eivät ole niin aikuisia kuin jotkut olettavat. Teini kaipaa huomiota ja sitä voi antaa esim. osallistumalla yhteiselle aamupalalle ja auttamalla "nälänhädässä" olevaa. Lämmöllä ja  huumorilla.

Jos lähdet asenteella "hoida itse, oot jo viistoista", älä odota teini muutoinkaan keskustelevan ainakaan vaikeammista asioista kanssasi.   

Yhteinen aamupala aseteltuine leipätarpeineen ja puuroineen ja hedelmineen voisi tosiaan olla mukava hetki läheisyyttä. Mutta tässä kuulosti enemmän siltä, että teini haluaa jotain vehnärasvaherkkua kaupasta eikä vanhemman tukea ja läheisyyttä. 

Tämähän on sinänsä hyvä merkki, että teinillä on tuollaiset huolet ja ärsytyksenaiheet. Nimim. itse huostaanotettu oloista joissa ei saanut ruokaa ja olisi lentänyt seinään vanhempien toimesta jos olisi aamulla edes kysynyt pitäisikö täysin tyhjälle keittiölle tehdä jotain ettei pienemmät sisarukset ole nälissään kun vklop tulossa jne

Eli tuollainen teini ei ole oikeasti nähnyt nälkää ja olen iloinen hänen puolestaan. Kun saa uudet kuukausirahat niin saa taas hetken megistä ja fetakolmiota, ehkä joulurahojen voimin jopa koko kuukauden? :D

Vierailija
46/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön aamupalaksi lämpimän ruoan. Ehkä kasvava teinikin haluaisi jotain tukevampaa kuin jugurtti.

Sitten ottaa paistinpannun kauniiseen käteen ja paistaa vaikka munakkaan.

Kaikille ei maistu muna heti aamulla. 

No on se kumma, mä haluan munaa nimenomaan aamuisin.

Vierailija
47/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit eivät ole niin aikuisia kuin jotkut olettavat. Teini kaipaa huomiota ja sitä voi antaa esim. osallistumalla yhteiselle aamupalalle ja auttamalla "nälänhädässä" olevaa. Lämmöllä ja  huumorilla.

Jos lähdet asenteella "hoida itse, oot jo viistoista", älä odota teini muutoinkaan keskustelevan ainakaan vaikeammista asioista kanssasi.   

Ja sillä lämmöllä ja huumorilla saat sitten sinäkin ottaa palkatonta vapaata lapsesi korkeakouluopintojen alettua, pääset antamaan sitä huomiota ja hoivaa. Ja kas kummaa kun lapsesi ei pärjääkään työelämässä, kun ensimmäistä kertaa ikinä siellä joku vaatii jotain. Soitat varmaan työnantajalle ja haukut pystyyn, minun kultaani ei kiusata?

Vakavasti puhuen laillasi puhuneet entiset työkaverit livahtivat visusti taka-alalle, kun kuvailemallasi mentaliteetilla yritettiin kaitseta lastensuojelun nuoria ja homma meni lopulta siihen pisteeseen, että haistatettiin veetua keskellä yötä, karkailtiin pihalle ja vietiin kassasta rahaa, oltiin väkivaltaisia muita nuoria kohtaan. Kummasti nämä lässyttäjät hävisivät työpaikalta, kun homma alkoi levitä aivan täysin käsiin.

Nuori kaipaa kyllä ehdottomasti kuulemista ja ymmärtämistä, mutta yhtälailla vaatimista ja rajoja. Pelkkä paapominen ei aiheuta kuin mittavaa vahinkoa.

Vierailija
48/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa että jotenkin arvasin että juuri megis on se puuttuva ravintoaine :D

Vierailija
49/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen aamupala aseteltuine leipätarpeineen ja puuroineen ja hedelmineen voisi tosiaan olla mukava hetki läheisyyttä. Mutta tässä kuulosti enemmän siltä, että teini haluaa jotain vehnärasvaherkkua kaupasta eikä vanhemman tukea ja läheisyyttä. 

Tämähän on sinänsä hyvä merkki, että teinillä on tuollaiset huolet ja ärsytyksenaiheet. Nimim. itse huostaanotettu oloista joissa ei saanut ruokaa ja olisi lentänyt seinään vanhempien toimesta jos olisi aamulla edes kysynyt pitäisikö täysin tyhjälle ke

Tässä tuli vähän omaa ärsytystä huumorin kautta purettua, kyllä me syödään yhdessä koko perhe brunssi joka sunnuntai. Arkisin lähdetään vähän eri aikoihin niin ei ehdi yhdessä aamupalaa syödä, toki nyt mä olen lomalla pari viikkoa joten kerkeän kiduttaa teiniä aamullakin. On meillä joka päivä ruokaakin, paitsi siis teinin mielestä koska hänen mielestään ruokaa on kananuudelit. -Ap

Vierailija
50/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sullakin teinejä? :D -Ap

Vierailija
51/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä olen kuulema ihan kiduttaja kun meillä ei oo mitään =  ei ole fetajuustokolmiota ja megaforcea. Näillä sen kaverit elää, paitsi kun ovat meillä niin maistuu kaikki. :D -Ap

Tuon pitäis olla surullista eikä hauskaa. Lapsille ja nuorille ei saisi myydä energiajuomia. Ikärajan pitäisi niissä olla k-18. Ei ihme että hyppivät "silmille" ovat kärttyisiä, riitaa haastavia yms yms kun elävät päivästä toiseen rasvasokerihötöllä. Ilmeisesti noidenkaan vanhemmat ei tee kotiruokaa.

Vierailija
52/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo luettelemasi olivat lähinnä hiilihydraatteja (=sokeria). Ei ihme jos on koko ajan nälkä, jos tuommoista joutuu puputtamaan aamusta iltaan. Toki siellä oli maitotuotteita ja kananmuniakin, mikä on hyvä, mutta missä on OIKEA RUOKA? Missä siis kunnon liha ja kala? Ihmisen aivot ja keho tarvitsevat eläinrasvaa ja eläinproteiinia. 

Eivät tarvitse eläinproteiinia vaan proteiiniä.

53/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa voileipägrilli. Pakastimessa aina paahtoleipää, jääkaapissa juustoa ja majoneesia. Näistä saa hyvän toastin tehtyä. Kinkkua tai metukkaa voi laittaa väliin myös. Pitäisi kelvata!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
54/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on valitettavasti näemmä jäänyt teini-ikä päälle. Mitä, jos tekisit hänelle leivän tms. 

N51

Teini osaa jo kyllä tehdä itse omat leipänsä.

Vierailija
55/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on sinänsä hyvä merkki, että teinillä on tuollaiset huolet ja ärsytyksenaiheet. Nimim. itse huostaanotettu oloista joissa ei saanut ruokaa ja olisi lentänyt seinään vanhempien toimesta jos olisi aamulla edes kysynyt pitäisikö täysin tyhjälle ke

Mua ainakin ärsyttää nykyteinien ja nuorten kermaperseilyt. Toisaalta media valittaa kuinka lapsiperheissä nähdään nälkää mutta silti ap:n kotoakin löytyy vaikka mitä. Oisko vanhemmilla kuten teineillä elämänhallinta ongelmia? Vanhemmat eivät vaadi nuoriltaan yhtään mitään eivätkä opeta kotitaloustaitoja. Sitten nuoret menee pelkän rasvahötön ja sokerin voimalla päivästä toiseen. 

Vierailija
56/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa silta etta ei pitaisi nalkaan naantya

mutta yleisesti tosiasia on etta sita mukaa kun lihaa on hyljeksitty, ihmiset ovat koko ajan nalkaisia ja puputtavat hiilarirasvamossoja esim paistopisteelta, energiapatukoita ja juomia

Ja ylipaino on lisaantynyt valtavasti juuri samana aikana!

Ja muuten elin ika suomalaisilla lisaantyi sita mukaa kun lihan kulutus nousi eli oli varaa lihaan. Nyt sitten ollaan alamaessa. Ja kylla elinajan odote ei enaa kasva vaikka niin syodaan vegeruokia. Mieti

On tutkittu tosiasia etta ainut laihdutuskeino ilman kalorien vahennysta on listata proteiinin osuutta ruoassa. No haluatko papuja tai sirkkoja? Eivat sovi monenkaan vatsalle. Eli lihaa jossa paras aminohappokoostumus ja rauta hyvin imeytyvassa muodossa. Piste. Faktantarkista jos olet eri mielta.

Jos tietty haluat kuvitella pelastavasi ilmaston syomalla muualta tuotettuja kasviksia talvella ja soijaa paalle, niin ole hyva. Et pelasta mitaan ja huononnat terveyttasi. Faktantarkasta tamakin

Eikos se ollut juuri selvitettya etta laakarissa kavivat eniten ne jotka soivat eniten kasviksia....

Vierailija
57/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että nuoret yliaktiivisia silmille hyppijöitä. Tohon päälle vielä että valvovat myöhään aamuyöhön ja kouluun menosta ei tule mitään.

Vierailija
58/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon pitäis olla surullista eikä hauskaa. Lapsille ja nuorille ei saisi myydä energiajuomia. Ikärajan pitäisi niissä olla k-18. Ei ihme että hyppivät "silmille" ovat kärttyisiä, riitaa haastavia yms yms kun elävät päivästä toiseen rasvasokerihötöllä. Ilmeisesti noidenkaan vanhemmat ei tee kotiruokaa.

No en nyt ihan tältä istumalta lähde vanhempia tuomitsemaan, väitän että meillä on lähes joka päivä terveellistä ruokaa tarjolla vaan silti teini (ennenkuin on tuhlannut kuukausirahansa) valitsee itse mennä kauppaan ja ostaa rasvahöttöä ja energiajuomaa. Vaikka on paasattu millaista kökköä nuo juomat on. Ei noita oikein voi lukkojenkaan taakse laittaa, mut ehkäpä joku häkki voisi toimia? -Ap

Vierailija
59/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaan sille teinille rahaa, että pääsee heselle syömään kunnolla ja syö ite nuo vegepaskaa, no ne juustot voit antaa teinille matkaevääksi. 

Vierailija
60/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aloituksesta käsityksen että kyse on aamupalasta, eikä suinkaan koko päivän tarpeista. Miten ihmeessä te muut olette aloituksen lukeneet? Hyvää settiähän tuossa on aamupalan vaihtoehdoiksi. Teini voisi syödä aamulla kotona niin säästyvät ne rahat iltapäivän tarpeeseen saada se enegiajuoma ja paistopisteen suupala, kun niitä kerran kuitenkin haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi