Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nälkään kuolevat teinit

Vierailija
18.12.2024 |

Onko muilla? Meillä kertoi juuri tänä aamuna teini että hän kuolee sitten nälkään kun jääkaapissa ei ole mitään.

Jääkaapissa on: maitoa, piimää, juustoa (kahta erilaista), leikkeleitä, voita, pikkutomaatteja, kurkkua, jogurttia sekä maustamatonta että luonto+ vadelma, viiliä, salaattia, tuoremehua, eilen tehtyä kiisseliä, kukkakaalia, parsakaalia, paprikaa, salaattia, tuorejuustoa, kananmunia ja vieläpä muutaman päivän ruokatarvikkeet. Kuivakaapissa on: ruisleipää, hapankorppua, näkkileipää, paahtoleipää,granolaa, erilaisia puuroja ja välipalakeksejä (hyi niitä terveellisiä)

Noiden lisäksi pakastimesta löytyy mustikoita, mansikoita, lakkoja, puolukoita ja karpaloita. Pöydällä on sitten banaania, omenoita, persimoneja ja satsumoita.

Silti meillä teini kuolee nälkään jos ei saa rahaa paistopisteelle ja energiajuomaan. Ei siis saa enää kun on oman kuukausirahansa tuhlannut ja jotenkin kuitenkin hengissä pyristelee toistaiseksi. 

Kommentit (156)

Vierailija
21/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on valitettavasti näemmä jäänyt teini-ikä päälle. Mitä, jos tekisit hänelle leivän tms. 

N51

Tekeekö äitisi sinulle aamuisin aamupalaleivät? Miten on mahdollista, että et osaa tehdä edes munakasta vaikka olet viisikymppinen?

Vierailija
22/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on valitettavasti näemmä jäänyt teini-ikä päälle. Mitä, jos tekisit hänelle leivän tms. 

N51

Vahva usko on siihen että 16 vuotias saa itse tehtyä leipänsä. -Ap

Leipä on ruokaa? 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee iso vuoka makaronilaatikkoa ja vaikka jauhelihakeittoa iso kattila niin teini voi lämmittää aina kun nälkä kurnii. 

Minä teen joka päivä kaksi lämmintä ateriaa ja suuret annokset niin että siitä riittää . Pastaruuat on helppoja ja mieleisiä, perunaa ja kastiketta, ihan kotiruokia ja aina kelpaa. Opeta myös teini kokkaamaan. 

Aamupalaksi tuollaista? 

Vierailija
24/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N51

Vahva usko siihen, että tulisi paremmin syötyä, jos olisit jotenkin edesauttamassa asiaa. 

N51

Muistan edelleen miten korkeakouluopinnoista erään luokkalaisen äiti otti palkatonta vapaata, jotta voisi tulla keittämään lapselleen vettä ja perunoita. Lapsi oli jo aikuinen. Taisi olla sinun lapsesi? Menetkö tekemään lapsesi puolesta työtkin?

Vierailija
25/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaapeissa on RUOKATARVIKKEITA, mutta ei mitään ruokaa!  Ap:n pitäisi valmistaa niistä ruokaa teinille.  Ei pelkät välipalavoileivät riitä nälän pitimiksi.

Vierailija
26/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön aamupalaksi lämpimän ruoan. Ehkä kasvava teinikin haluaisi jotain tukevampaa kuin jugurtti.

Sitten ottaa paistinpannun kauniiseen käteen ja paistaa vaikka munakkaan.

Vierailija
27/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön aamupalaksi lämpimän ruoan. Ehkä kasvava teinikin haluaisi jotain tukevampaa kuin jugurtti.

Niin sinä, mutta harvempi aamulla syö lämpimän ruuan

Olihan tuossa  muutakin tarjolla kuin jugurttia

Vierailija
28/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta teini leipomaan ja juomaan energiajuomien sijasta kahvia niin säästyy ne kuukausirahatkin.

Vierailija
29/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N51

Jos N51 kantaa vielä aikamiespojalleenkin sinne peräkammariin leivät valmiiksi ja pyyhkii pyllyn pöntöllä? Onhan se nyt kamalaa kidutusta, jos 16 vuotias joutuu itse leipänsä voitelemaan! Lasu pitäisi tehdä.

Älä ole loukkaava. Olen aikamiespoika ja käyn huoneessani potalla, sitten vasta äiti pyyhkii. Pönttö on ahdistava istua, sillä sieltä tulee rattia.

Vierailija
30/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Meidän teini yleensä lämmittää aamiaiseksi edellispäivän lämmintä ruokaa jääkaapista. Ja on laiha kuin nälkäkurki kun kasvaa, niin ei pelkkä jugurtti riitä mihinkään. 

Vierailija
31/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N51

Minäkin syön aamuisin leipää. Täysjyvää tietysti, kuitua vähintään yli 7g. Palkka bruttona se vähän vajaa 4000 kuussa ja hyvin pärjää aamun ko. aamupalalla. Mitä aamuisin sitten pitäisi syödä?

Vierailija
32/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna  persedelmäsi kuolla nälkään. Oppiipahan.

Vierailija
33/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee iso vuoka makaronilaatikkoa ja vaikka jauhelihakeittoa iso kattila niin teini voi lämmittää aina kun nälkä kurnii. 

Minä teen joka päivä kaksi lämmintä ateriaa ja suuret annokset niin että siitä riittää . Pastaruuat on helppoja ja mieleisiä, perunaa ja kastiketta, ihan kotiruokia ja aina kelpaa. Opeta myös teini kokkaamaan. 

Makaronilaatikkoa tai jauhelihakeittoa aamupalaksi, mahtaako teini ruveta niitä lämmittämään aamuisin. Luulisi, että teini osaa paistaa itselleen kananmunia, jos jotain tukevampaa ruokaa kaipaa aamuisin.

Vierailija
34/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas. No harvassa ovat ihmiset jotka aamiaiseksi vetävät lämpimän aterian. Varsinkin joku teini, joka parin tunnin päästä saa koulussa lämpimän ruoan. Jos 16-vuotias ei saa ap:n luettelemista aineksista kasaan aamupalaa, olkoon ilman. Ihan naurettavaa, että tuon ikäiselle pitäisi valmiiksi väkertää jotain voileipiä. Monet asuvat tuossa iässä jo omillaan, mietipä sitä.

Vierailija
35/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille ettei sillä potsilla mitään nälkäkuoleman vaaraa ole.

Vierailija
36/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaus on provo, tuossa lueteltiin vain ruokatarvikkeita ei mitään valmiita ruokia.

Vierailija
37/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit eivät ole niin aikuisia kuin jotkut olettavat. Teini kaipaa huomiota ja sitä voi antaa esim. osallistumalla yhteiselle aamupalalle ja auttamalla "nälänhädässä" olevaa. Lämmöllä ja  huumorilla.

Jos lähdet asenteella "hoida itse, oot jo viistoista", älä odota teini muutoinkaan keskustelevan ainakaan vaikeammista asioista kanssasi.   

Vierailija
38/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N51

Puhuttiin aamupalasta. Meinaatko, että leipä päällisineen (juusto, leikkeleet, tuorejuusto, vaikka kurkku ja tomaatti) + jugurtti ja / tai puuro tai mysli eivät ole riittävä aamupalaksi? 

Vierailija
39/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N51

Jos N51 kantaa vielä aikamiespojalleenkin sinne peräkammariin leivät valmiiksi ja pyyhkii pyllyn pöntöllä? Onhan se nyt kamalaa kidutusta, jos 16 vuotias joutuu itse leipänsä voitelemaan! Lasu pitäisi tehdä.

Älä ole loukkaava. Olen aikamiespoika ja käyn huoneessani potalla, sitten vasta äiti pyyhkii. Pönttö on ahdistava istua, sillä sieltä tulee rattia.

Onko rattipotta, voiko sitä töötätä samalla kuin kakkaa? Hyvä poika, anna äidin pyyhkiä rauhassa, sitten vasta vaippa päälle.

Vierailija
40/156 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opeta teini leipomaan ja juomaan energiajuomien sijasta kahvia niin säästyy ne kuukausirahatkin.

Kyllä se todistetusti leipoa osaa ja ruokaakin tehdä. Tai osasi ennenkuin täytti 14, sen jälkeen on taantunut kummasti. Ehkä se siitä vielä. -Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän