Voi änkeröinen, allergisoidunko minäkin nyt joulukuuselle?
Äitini allergisoitui joulukuuselle muutama vuosi sitten ja vaihtoi muovikuuseen. Meillä on ollut kuusi pari päivää, ja nenää kutittaa, aivastuttaa ja välillä jopa räkä valuu. Mulle kävi näin hyasinttien kanssa, en voi enää niitä ostaa. Surullista, jos pitää vaihtaa kuusi muoviseen. Onko joku muu allergisoitunut kuuselle?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Joo, mun oli pakko vaihtaa tekokuuseen joitakin vuosia takaperin, kun jossain vaiheessa joulua alkoi aina allergiaoireilu. Juuri samoja oireita kuin sulla.
Itse asiassa muistelen, että mulla oli näitä vähän jo viime jouluna. Mun mielestä tuo kuusen tuoksu on niin hyvä, senkin takia harmittaa luopua aidosta kuusesta. Oletko muuten allerginen? Mä en nimittäin ole, en siitepölyille, en ruuille enkä eläimille.
Ap
Pidän kuusten katkomista luonnolle vähän huonona. Puissa on henki. Katson mielelläni pihassa tai ulkona eläviä kuusia. Eli siis en kuolevia kuusia. Ikkunan takana se kuusi sopisi sulle pihassa, ei tule sisälle pölyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mun oli pakko vaihtaa tekokuuseen joitakin vuosia takaperin, kun jossain vaiheessa joulua alkoi aina allergiaoireilu. Juuri samoja oireita kuin sulla.
Itse asiassa muistelen, että mulla oli näitä vähän jo viime jouluna. Mun mielestä tuo kuusen tuoksu on niin hyvä, senkin takia harmittaa luopua aidosta kuusesta. Oletko muuten allerginen? Mä en nimittäin ole, en siitepölyille, en ruuille enkä eläimille.
Ap
Olen allerginen muutenkin, lähinnä eläimille ja voimakkaille tuoksuille oireilen myös (mm. just ne haju- eiku hyansintit on kamalia)
-1
Vierailija kirjoitti:
Pidän kuusten katkomista luonnolle vähän huonona. Puissa on henki. Katson mielelläni pihassa tai ulkona eläviä kuusia. Eli siis en kuolevia kuusia. Ikkunan takana se kuusi sopisi sulle pihassa, ei tule sisälle pölyt.
Ymmärrän tämänkin näkökohdan. Mun mielestä olisi kyllä hauskaa, että pihassa olisi joulukuusi. Ehkä ensi kesänä istutamme. Mutta tykään, että sellainen on sisälläkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen allerginen muutenkin, lähinnä eläimille ja voimakkaille tuoksuille oireilen myös (mm. just ne haju- eiku hyansintit on kamalia)
-1
Mäkin saan joskus oireita voimakkaista hajuista, mutta en varsinaisia allergiaoireita, ennemmin päänsärkyä ja sellaista tietynlaista huonoa oloa. Mutta nyt mun tuli vasta mieleen, että pitää tietysti ottaa allergialääkettä! Kun tosiaan en ole muutoin allerginen, unohtuu tämäkin vaihtoehto helposti.
Ap