Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S2-koulut ovat hätääkärsimässä

Vierailija
18.12.2024 |

Olen itse opettajaksi opiskeleva nuori nainen ja havainnut pk-seudulla tämän ilmiön. Eli siis että opettajat ja muu henkilökunta katsoo läpi sormien huonoa käytöstä ja koulumenestystä s2-painoitteisissa kouluissa. Vieraskielisille oppilaille annetaan jopa parempia arvosanoja kuin he oikeasti ansaitsisivat taitojensa perusteella.

S2-oppilaat, pojat etunenässä, harjoittavat väkivaltaa luokassa ja opettajat eivät uskalla puuttua. Ymmärrettävästi. Opettajat saavat osakseen huorittelua, jopa fyysistä väkivaltaa tai sillä uhkailua. Minuakin on muutama S2-oppilas lähtenyt työpäivän jälkeen seuraamaan.

Milloin tästä aiheesta aletaan tosissaan puhua oikeilla nimillä? Eli tunnustetaan missä vika. Vika ei ole siinä että oli korona ja sota. Vika on kurinpidossa jota ei ole. Vika on siinä että koulussa henkilökunta pelkää niin paljon sekä rasismia, jonka vuoksi ei puututa, että myöskin pelätään ihan oman terveyden ja koskemattomuuden puolesta. 

Ongelma on keskittynyt nimenomaan alueille ja kouluille joissa on paljon mu s li milapsia. 

Tässä loistava video aiheesta.

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstatrolli se jaksaa 

Ja sinulle totuus ja faktat näyttää kirpaisevan. S2 koulut ja alueet pärjää tutkitusti paljon huonommin, joten onko se totuus liian hankala ottaa vastaan?

Vierailija
42/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on S2-koulut? Sellaisia ei kai ole olemassakaan. Opettaja opiskelija voisi nyt vähän harjoittaa tarkkuutta termeissä.

S2 koulut on niitä, joissa on paljon S2 oppilaita. Ei tarkoita, että kaikki oppilaat ovat s2 oppilaita 

Opet ja opeopiskelijat ei puhu mistään S2-kouluista. 

Mä puhun kyllä usein! Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa niin moni on kirjoittanut niin luokattoman huonoa suomea, että peruskoulun keskiarvo sillä taidolla tuskin yli seiskan nousee.

Paremman kirjoitustaidon hankkii tarkkaavainen s2-oppilas, joka innostuu lukemisesta, ja tästä tietenkin kantis katkeroituu ja alkaa kuvitella, että s2-oppilaita suositaan. Vaikka todellisuudessa monipuolinen näyttö ratkaisee. 

Ai nytkö kul tamuna on sitä parasta materiaalia?

Yhdysvalloissa on jo kauan tiedetty, että toisen polven muuttajat menestyvät koulussa parhaiten.  Kolmas polvi on jo laiskoja jenkkejä.

Vierailija
44/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään kommenteistanne ei poista ongelmaa :D se kasvaa kasvamistaan. Ap.

Kieltämättä on melkoinen ongelma esiintyä nuorena naisena, mutta sinä itse olet myös ratkaisu.

Miksi oletat että vain vanha mies voisi olla tätä mieltä? Olet yhtä aivopesty kuin nämä monet opettajatkin. Ap 

Ensinnäkin siksi, ettet osaa kirjoittaa suomea. Toiseksi siksi, että väitteesi eivät täsmää sen kanssa, mikä yleisesti on tiedossa opettajaopinnoista.

Ihan hyvää suomea minä kirjoitan. Jos teen kieliopillisia virheitä niin on minulla onneksi koko elämä aikaa opetella niiden korjaamista 😅 Ja en minä tänne jaksa aina t

Perinteistä vasemmiston harjoittamaa aiheen sivuuttamista. Ap

Vierailija
45/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on S2-koulut? Sellaisia ei kai ole olemassakaan. Opettaja opiskelija voisi nyt vähän harjoittaa tarkkuutta termeissä.

S2 koulut on niitä, joissa on paljon S2 oppilaita. Ei tarkoita, että kaikki oppilaat ovat s2 oppilaita 

Mä puhun kyllä usein! Ap 

Sitä emme yhtään epäile. Puhut y-laudan sanamuodoin nuorena naisena alakoululaisista, vieläpä lähtevät seurailemaan sinua koulupäivän jälkeen. Tässä sekoittuu jo monta fantasiaa.

Vierailija
46/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä puhun kyllä usein! Ap 

Sitä emme yhtään epäile. Puhut y-laudan sanamuodoin nuorena naisena alakoululaisista, vieläpä lähtevät seurailemaan sinua koulupäivän jälkeen. Tässä sekoittuu jo monta fantasiaa.

Mun fantasia olis että kun joskus valmistun, tätä ongelmaa ei enää olis! Ap

Vierailija
47/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa niin moni on kirjoittanut niin luokattoman huonoa suomea, että peruskoulun keskiarvo sillä taidolla tuskin yli seiskan nousee.

Paremman kirjoitustaidon hankkii tarkkaavainen s2-oppilas, joka innostuu lukemisesta, ja tästä tietenkin kantis katkeroituu ja alkaa kuvitella, että s2-oppilaita suositaan. Vaikka todellisuudessa monipuolinen näyttö ratkaisee. 

Ja sinä olet täällä näköjään sekoittamassa keskustelua ohjaamalla sitä ohi aiheen. 

Liittyy täsmälleen aiheeseen. Siitähän se katkeruus syntyy, että joku muuta kieltä äidinkielenään puhuva pystyy hyödyntämään peruskoulun mahdollisuudet paremmin. Sitten aletaan heitellä paikkaansa pitämättömiä väitteitä, vaikka tosiasiassa diskriminaatio menee toiseen suuntaan ja ysipuolen tyttöjä painostetaan lähihoitajiksi.

Vierailija
48/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Videota en jaksa avata, mutta miksi palstapappa esiintyy nuorena naisena?

Tyypillinen vihervasemmistoilainen feministi, joka sitkeästi väittää, että kaikki heidän agendaansa vastustavat on miehiä. Näin ollen tämä "feminismi" on käänytynyt jo aikoja sitten pois naisten oikeuksista, kuten oikeudesta turvalliseen työympäristöön. 

Vierailija
49/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se on, kun taputetaan päähän ja annetaan säälivitosia.

Vierailija
50/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä puhun kyllä usein! Ap 

Mun fantasia olis että kun joskus valmistun, tätä ongelmaa ei enää olis! Ap

No sitten palsta kiinni ja opiskelemaan. Kokemuksen myötä pärjäät paremmin siellä sijaisuuksissakin.

Vierailija
51/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos pisatulokset laskee!

Vierailija
52/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Videota en jaksa avata, mutta miksi palstapappa esiintyy nuorena naisena?

Tyypillinen vihervasemmistoilainen feministi, joka sitkeästi väittää, että kaikki heidän agendaansa vastustavat on miehiä. Näin ollen tämä "feminismi" on käänytynyt jo aikoja sitten pois naisten oikeuksista, kuten oikeudesta turvalliseen työympäristöön. 

Tämä menee jo ohi keskustelun aiheen. Olen 47-vuotias nainen ja monenlaista häirintää on tullut nuorempana koettua eri työyhteisöissä. Näkisin erittäin mielelläni turvallisen työyhteisön jokaiselle. En väitä, että kaikki agendaani vastustavat ovat miehiä, mutta sanotaanko näin, että ei yksinään nainen tai ulkkari ole koskaan töissä uhannut fyysisiä rajojani.

Vierailija
53/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä puhun kyllä usein! Ap 

Mun fantasia olis että kun joskus v

Onko sulla joku henkilökohtainen trauma opettajia ja varsinkin opettajaksi opiskelevia kohtaan? Ihmeen aggressiivista on tuo sun jankutus. Mä olen kuitenkin vasta opiskelija, todnäk sua nuorempi ihminen joka vaan teki palstalle aloituksen. Älä ota noin tunteisiin! Ap

Vierailija
54/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurinpito koulussa ei ole nykypäivää. Lasten ja nuorten täytyy saada ilmaista itseään vapaasti koulussa, jos niin haluaa, koska ihmisellä on vapaa tahto. Ei se todellisuudessa häiritse opetusta, jos jotain häiriöitä luokassa silloin on tällöin, onhan niitä työpaikoillakin, joten sehän on vain hyvää harjoitusta tulevaisuuteen. Pahimmassakin tapauksessa, jos häiriöitä on paljon luokkahuoneessa, joka estää oppimisen, niin sitten pitää iltaisin kotona opiskella itsekseen rauhassa. 

Vierailija
55/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli vetäisi esiin trollin käsikirjan. Älä ota tunteisiin!

Vierailija
56/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset häiriköt ja väkivaltajonnet pitää erottaa koulusta. Opetelkoon asiat itse jos ei ihmisten kanssa onnistu.

Vierailija
57/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli vetäisi esiin trollin käsikirjan. Älä ota tunteisiin!

Näyttää menevän helposti teillä vassareilla! Siksi ette pärjää elämässä.

Vierailija
58/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet rasisti. Se ei ole lapsen vika, että aikuiset ovat epäpäteviä, eivätkä osaa hommaansa. OAJ on feministinen liitto, ja tunnetusti feministit rikkovat kaiken, mihin koskevat. Normi yhteiskunnassa toiset paikkaavat feministien virheet, mutta koska OAJ on täysin feministinen liitto, niin ovat saaneet melskata rauhassa. Syy on siis epäpätevissä, ja osaamattomissa opettajissa, sekä heidän ideologisesti mädäntyneessä liitossaan.

Vierailija
59/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt ap otti oikean asenteen. Ne lapset ovat paljon sinua nuorempia, miksi suhtaudut heihin niin vihamielisesti ja projisoit heihin omaa agendaasi? Sijaisena et voi tietää heidän arvosanoistaan, ja jos koet väkivaltaa, hakeudut esimiehen ja työterveyden juttusille. Nyt vain keskityt kasvamaan isommaksi, opettelet kirjoittamaan - tuolla tekstillä ei viestintä työelämässä onnistu -  ja hakeudut sellaisiin työyhteisöihin, joissa pärjäät. Tämä palsta kannattaa pistää kiinni, minäkin teen niin nyt. Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
60/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään kommenteistanne ei poista ongelmaa :D se kasvaa kasvamistaan. Ap.

Jatka vaikka vihreiden äänestämistä ja samalla ihmettelemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan