S2-koulut ovat hätääkärsimässä
Olen itse opettajaksi opiskeleva nuori nainen ja havainnut pk-seudulla tämän ilmiön. Eli siis että opettajat ja muu henkilökunta katsoo läpi sormien huonoa käytöstä ja koulumenestystä s2-painoitteisissa kouluissa. Vieraskielisille oppilaille annetaan jopa parempia arvosanoja kuin he oikeasti ansaitsisivat taitojensa perusteella.
S2-oppilaat, pojat etunenässä, harjoittavat väkivaltaa luokassa ja opettajat eivät uskalla puuttua. Ymmärrettävästi. Opettajat saavat osakseen huorittelua, jopa fyysistä väkivaltaa tai sillä uhkailua. Minuakin on muutama S2-oppilas lähtenyt työpäivän jälkeen seuraamaan.
Milloin tästä aiheesta aletaan tosissaan puhua oikeilla nimillä? Eli tunnustetaan missä vika. Vika ei ole siinä että oli korona ja sota. Vika on kurinpidossa jota ei ole. Vika on siinä että koulussa henkilökunta pelkää niin paljon sekä rasismia, jonka vuoksi ei puututa, että myöskin pelätään ihan oman terveyden ja koskemattomuuden puolesta.
Ongelma on keskittynyt nimenomaan alueille ja kouluille joissa on paljon mu s li milapsia.
Tässä loistava video aiheesta.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on S2-koulut? Sellaisia ei kai ole olemassakaan. Opettaja opiskelija voisi nyt vähän harjoittaa tarkkuutta termeissä.
S2 koulut on niitä, joissa on paljon S2 oppilaita. Ei tarkoita, että kaikki oppilaat ovat s2 oppilaita
En tiedä, oletko sinä sellainen, mutta ainakaan et ole oppinut kirjoittamaan suomea. Mitä koulun olisi pitänyt tehdä kohdallasi toisin?
Tämä kommentti ei ollut mun mihin vastasit! 😅 Ap
Vierailija kirjoitti:
Perus vassarit. Tarttuu epäolennaisiin asioihin kuten siihen kuka ap on oletetusti. Oletetaan vaikka että ap ei omisi ope. Mitä se muuttaa itse asiasta??? Ongelma on ja pysyy, niinkauan kun siihen ei puututa eikä asiasta saa puhua.
Oletko jotenkin yksinkertainen? Jos ap esiintyy opettajana ja kertoo havainnoistaan, ja todellisuudessa hän ei olekaan opettaja, se tarkoittaa että hän valehtelee. Vääristä premisseistä ei voi tulla oikeita konkluusioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään kommenteistanne ei poista ongelmaa :D se kasvaa kasvamistaan. Ap.
Kieltämättä on melkoinen ongelma esiintyä nuorena naisena, mutta sinä itse olet myös ratkaisu.
Miksi oletat että vain vanha mies voisi olla tätä mieltä? Olet yhtä aivopesty kuin nämä monet opettajatkin. Ap
Ensinnäkin siksi, ettet osaa kirjoittaa suomea. Toiseksi siksi, että väitteesi eivät täsmää sen kanssa, mikä yleisesti on tiedossa opettajaopinnoista.
Ihan hyvää suomea minä kirjoitan. Jos teen kieliopillisia virheitä niin on minulla onneksi koko elämä aikaa opetella niiden korjaamista 😅 Ja en minä tänne jaksa aina täydellistä kielioppia kirjoittaa.
&nb
Tyypillinen trolli. Osaisi kyllä pilkut ja yhdyssanat, ei vaan viitsi. Ja tähän kymmenen itkunauruhymiötä, eikö vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus vassarit. Tarttuu epäolennaisiin asioihin kuten siihen kuka ap on oletetusti. Oletetaan vaikka että ap ei omisi ope. Mitä se muuttaa itse asiasta??? Ongelma on ja pysyy, niinkauan kun siihen ei puututa eikä asiasta saa puhua.
Oletko jotenkin yksinkertainen? Jos ap esiintyy opettajana ja kertoo havainnoistaan, ja todellisuudessa hän ei olekaan opettaja, se tarkoittaa että hän valehtelee. Vääristä premisseistä ei voi tulla oikeita konkluusioita.
Tämän keskustelun pointti ei ole ap vaan tämä aihe! Se ero siinä on. Mikä hinku sulla on olla hyväksymättä tätä faktaa? Tälläistä kouluissa on, monessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä on melkoinen ongelma esiintyä nuorena naisena, mutta sinä itse olet myös ratkaisu.
Miksi oletat että vain vanha mies voisi olla tätä mieltä? Olet yhtä aivopesty kuin nämä monet opettajatkin. Ap
Ensinnäkin siksi, ettet osaa kirjoittaa suomea. Toiseksi siksi, että väitteesi eivät täsmää sen kanssa, mikä yleisesti on tiedossa opettajaopinnoista.
Ihan hyvää suomea minä kirjoitan. Jos teen kieliopillisia virheitä niin on minulla onneksi koko elämä aikaa opetella niiden korjaamista 😅 Ja en minä tänne jaksa aina t
Se ei mua liikuta mitä sä sanot. Oon enemmän huolissaan meidän oppilaista kun kokevat mitä kokevat tällä hetkellä monessa koulussa. Sehän sua ei näytä kiinnostavan, ainoastaan pilkun nussiminen. ap
Vassareitahan suuri osa opeista on. Siksi tämä ongelma. Hyssyttelevät asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän keskustelun pointti ei ole ap vaan tämä aihe! Se ero siinä on. Mikä hinku sulla on olla hyväksymättä tätä faktaa? Tälläistä kouluissa on, monessa.
Persut keksii tekaistuilla faktoilla tekaistuja tutkimuksia. Ns persuyliopistoista. Esitetään olevansa milloin mitäkin. Tässäkinaloituksessa setäpersu-ap esittää nuorta naisopettajaa saadakseen muka faktaa typerälle väittämälleen ja persujen ainoalle agendalle; muukal...ais vihal...le.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan keskustelun pointti on ap, koska hän kertoo omista kokemuksistaan.
Oletetaan, että minä aloittaisin keskustelun aiheesta, että äänestän perussuomalaisia ja juon aamuisin omaa virtsaani. Okei, myönnetään, tuo oli valhe. En äänestä perussuomalaisia ja juon tavallista hanavettä. Mutta väliäkö sillä, koska keskustelun pointti en ole minä vaan ilmiö, joka on todellinen, koska minä sanon niin. Ja nyt kaikki kauhistelemaan persuja!
Ongelma ei ole kouluissa, vaan kodeissa. Kodeilla, lapsen huoltajilla on ensisijainen vastuu lastensa kasvatuksesta. Koulu on siinä sitten ns. kasvatuskumppanina huoltajien rinnalla muttei päävastuussa. Kun kotona ei kasvateta, niin miten lapsi sitten koulussa käyttäytyisi kunnolla? Niinpä. Ongelma on näistä ihmisistä lähtöisin, jotka eivät kasvata lapsiaan osaamaan normaalit käytöstavat, kunnioitus muita ihmisiä (kuten opettajia) kohtaan, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan keskustelun pointti on ap, koska hän kertoo omista kokemuksistaan.
Oletetaan, että minä aloittaisin kesk
Tämä mitä olen kertonut tähän ei ole valhe 😅 Lähdetään vaikka siitä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole kouluissa, vaan kodeissa. Kodeilla, lapsen huoltajilla on ensisijainen vastuu lastensa kasvatuksesta. Koulu on siinä sitten ns. kasvatuskumppanina huoltajien rinnalla muttei päävastuussa. Kun kotona ei kasvateta, niin miten lapsi sitten koulussa käyttäytyisi kunnolla? Niinpä. Ongelma on näistä ihmisistä lähtöisin, jotka eivät kasvata lapsiaan osaamaan normaalit käytöstavat, kunnioitus muita ihmisiä (kuten opettajia) kohtaan, jne.
Näinhän sen pitäisi olla mutta ei ole monestikaan! Ap
Tässä ketjussa niin moni on kirjoittanut niin luokattoman huonoa suomea, että peruskoulun keskiarvo sillä taidolla tuskin yli seiskan nousee.
Paremman kirjoitustaidon hankkii tarkkaavainen s2-oppilas, joka innostuu lukemisesta, ja tästä tietenkin kantis katkeroituu ja alkaa kuvitella, että s2-oppilaita suositaan. Vaikka todellisuudessa monipuolinen näyttö ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten pitäisi olla? En kirjoittanut mitään, miten asian pitäisi olla, vaan miten asia on = vastuu lapsista on huoltajilla. Se ei vain toteudu se vastuunkanto perheissä tällä hetkellä = näkyy kouluissa ja opettajat ovat siksi ihan kus*ssa. Ei opettajilla riitä resurssit koko kylän lasten kasvattamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa niin moni on kirjoittanut niin luokattoman huonoa suomea, että peruskoulun keskiarvo sillä taidolla tuskin yli seiskan nousee.
Paremman kirjoitustaidon hankkii tarkkaavainen s2-oppilas, joka innostuu lukemisesta, ja tästä tietenkin kantis katkeroituu ja alkaa kuvitella, että s2-oppilaita suositaan. Vaikka todellisuudessa monipuolinen näyttö ratkaisee.
Ja sinä olet täällä näköjään sekoittamassa keskustelua ohjaamalla sitä ohi aiheen.
Kerrotko ensin, ap, ketkä ovat ne meidän oppilaat, joista olet huolissasi. Yliopiston opetusharjoittelujakson oppilaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten pitäisi olla? En kirjoittanut mitään, miten asian pitäisi olla, vaan miten asia on = vastuu lapsista on huoltajilla. Se ei vain toteudu se vastuunkanto perheissä tällä hetkellä = näkyy kouluissa ja opettajat ovat siksi ihan kus*ssa. Ei opettajilla riitä resurssit koko kylän la
Niin näinhän sen pitäisi olla että vanhemmilla on se ensisijainen vastuu kasvattajina. Opettajat hoitavat kyllä suuren osan kasvatustyöstä tällä hetkellä monessa koulussa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on S2-koulut? Sellaisia ei kai ole olemassakaan. Opettaja opiskelija voisi nyt vähän harjoittaa tarkkuutta termeissä.
S2 koulut on niitä, joissa on paljon S2 oppilaita. Ei tarkoita, että kaikki oppilaat ovat s2 oppilaita
Opet ja opeopiskelijat ei puhu mistään S2-kouluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nytkö kul tamuna on sitä parasta materiaalia?
Näin kauniisti todistit, ettei sulla pyöri mielessä muuta kuin toisten miesten munat. Puolet s2-oppilaista on tyttöjä, ja moni heistä tekee kovasti töitä koulussa ja menestyy upeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvää suomea minä kirjoitan. Jos teen kieliopillisia virheitä niin on minulla onneksi koko elämä aikaa opetella niiden korjaamista 😅 Ja en minä tänne jaksa aina täydellistä kielioppia kirjoittaa.
&nb
Sori mut kaikki näkee sun kirjoitustyylistä ettet ole yliopistoa nähnytkään. Miksi esiinnyt jonain mitä et ole?
En tiedä, oletko sinä sellainen, mutta ainakaan et ole oppinut kirjoittamaan suomea. Mitä koulun olisi pitänyt tehdä kohdallasi toisin?