Onneksi poikamiehen ei tarvitse tehdä joulusiivousta eikä luoda "joulutunnelmaa" mitenkään!
antaa asioiden rötkötellä ja paikkojen olla likaiset, joulukuusta ei tarvii, jouluaattoa ei tarvita kun ruokajonosta saa seuraavina päivinä kaikki jouluherkut
ainoa harmitus on se että uimahalli on kiinni 2 päivää putkeen
onneksi ei tarvii siivota eikä hankkia kuusta eikä LAHJOJA kellekäään
Kommentit (85)
Mulla kans joulunvietto olis parasta vain relaamalla, siihen pari hyvää kirjaa vaikka.... mutta naisystävälläni tyypillisesti taas pitää olla koko tavanmukainen orkesteri, enkä välitä tapellakaan, joten hänen tavallaan sitten.
Mutta tuli tässä mieleen, että montako kerta hän on tullut asiassa vastaan ja ehdottanut että vietetäänkin mun mieleni mukainen joulu tällä kertaa - niin, arvaatteko monesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuolla ole mitään poikamiehen kanssa tekemistä, vaan sinun henkilökohtaisesti.
Valtaosalla juuri nainen vaatii näitä jouluhömpötyksiä ja ruokia ja sukulointeja ja siivouksia jne.
Vaikea vain ymmärtää, miksi kukaan ottaa kumppanikseen tuollaisen kun joka asiasta ollaan eri mieltä...kai se on vaan se pimpsa sittten?
Nainen on useimmiten myös se, joka ne laittaa, joten miten se miehen napaa kaivelee, jos nainen putsaa, puunaa, sisustaa, kokkaa, leipoo ja ostelee lahjoja?
No kun sitä marttyyrimaista nalkutusta "kuka teki taas kaiken" saa sitten kuunnella sinne loppiaiseen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ajan joka päivä työmatkalla ohi talon, jossa on jouluvalot laitettu 2 kerroksisen ison talon ääriviivoja mukaillen, toivon todella, että talon isäntä on innostuneena ne sinne tuntikaupalla ripustanut, eikä ole pakotettu laittamaan niitä valoja.
N42
Miten aikuinen ihminen pakotetaan ripustamaan jouluvalot?
Nalkuttaminen syyskuusta alkaen yksi hyvä keino.
kokeile ensi kerralla tätä: kun vaimosi pyytää voisitko tehdä jotain, vastaa JOO. Ja MENE heti tekemään se?? Katso mitä tapahtuu, saatat yllättyä.
Sehän pyytää sitten välittömästi tekemään jotain muuta typerää, ei tämä on juuri se pahin virhe, mitä ei pidä mennä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans joulunvietto olis parasta vain relaamalla, siihen pari hyvää kirjaa vaikka.... mutta naisystävälläni tyypillisesti taas pitää olla koko tavanmukainen orkesteri, enkä välitä tapellakaan, joten hänen tavallaan sitten.
Mutta tuli tässä mieleen, että montako kerta hän on tullut asiassa vastaan ja ehdottanut että vietetäänkin mun mieleni mukainen joulu tällä kertaa - niin, arvaatteko monesti?
Itse olet ristisi valinnut, turha valittaa. Jos ei kelpaa, vaihda toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuolla ole mitään poikamiehen kanssa tekemistä, vaan sinun henkilökohtaisesti.
Valtaosalla juuri nainen vaatii näitä jouluhömpötyksiä ja ruokia ja sukulointeja ja siivouksia jne.
Vaikea vain ymmärtää, miksi kukaan ottaa kumppanikseen tuollaisen kun joka asiasta ollaan eri mieltä...kai se on vaan se pimpsa sittten?
Nainen on useimmiten myös se, joka ne laittaa, joten miten se miehen napaa kaivelee, jos nainen putsaa, puunaa, sisustaa, kokkaa, leipoo ja ostelee lahjoja?
Miksi ihminen joka putsaa, puunaa, sisustaa, kokkaa, leipoo ja ostelee, asuu ihmisen kanssa joka vihaa putsaamista, puunaamista, sisustamiseta, kokkaamista, leipomista ja shoppaamista.
Pitäisikö valita kumppani, jolla intressit kohtaavat, antakaapa tämä lista tyttärellenne ja käskekää ottaa treffeille mukaan, muutoin se valitsee sen jota kiinnostaa auton laittaminen, bänditouhut, kaljan juonti, biljardi, jääkiekko ja naapurin uusi hottis tytsy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet ristisi valinnut, turha valittaa. Jos ei kelpaa, vaihda toiseen.
Hiukka mutkikkaampaa, kuten ihmiset yleensäkin tuppaavat olemaan. Kaikissa kaikenlaisia puolia, joten kai naisissakin löytyy huonojakin vaikka kuinka olisivat täällä tabu.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja jos mies joutuisi siivoamaan! Apua ihan kauheeta, ei koskaan ei milloinkaan!!! :DDDDDDDDDDDDDDDDDD
Kuinka niin? Meillä siivoaa aina mies. Ja hyvin siivoaakin. Kokata ei osaa oikein, joten minä kokkaan ja hoidan pyykin. Meillä on 120 neliötä. Mies vaihtaa vuodevaatteet. 30 vuotta on mennyt mukavasti ja iloisesti.
Kai sitä nyt ensimmäisen yhteisen joulun tullen huomaa toisesta tykkääkö hän joulusta vai ei? Jos toinen alkaa kertoa joulusuunnitelmistaan jo syyskuussa, niin joulusta tykkäämätön voi hyvillä mielin sanoa, että ollaan liian erilaisia, joten lopetetaan tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja jos mies joutuisi siivoamaan! Apua ihan kauheeta, ei koskaan ei milloinkaan!!! :DDDDDDDDDDDDDDDDDD
Kuinka niin? Meillä siivoaa aina mies. Ja hyvin siivoaakin. Kokata ei osaa oikein, joten minä kokkaan ja hoidan pyykin. Meillä on 120 neliötä. Mies vaihtaa vuodevaatteet. 30 vuotta on mennyt mukavasti ja iloisesti.
Tais olla sarkasmia tuo viesti, johon vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihminen joka putsaa, puunaa, sisustaa, kokkaa, leipoo ja ostelee, asuu ihmisen kanssa joka vihaa putsaamista, puunaamista, sisustamiseta, kokkaamista, leipomista ja shoppaamista.
Pitäisikö valita kumppani, jolla intres
Ihmiset pariutuvat yleensä muiden yhdistävien tekijöiden perusteella, eivät niinkään yhteisten jouluperinteiden vuoksi. Jos pari päivää vuodesta ollaan eri linjoilla, ne muut päivät painavat todennäköisesti vaakakupissa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä nyt ensimmäisen yhteisen joulun tullen huomaa toisesta tykkääkö hän joulusta vai ei? Jos toinen alkaa kertoa joulusuunnitelmistaan jo syyskuussa, niin joulusta tykkäämätön voi hyvillä mielin sanoa, että ollaan liian erilaisia, joten lopetetaan tähän.
Yhden erimielisyyden aiheen takia koko yhdessäolo loppu- täytyy tosiaan olla naisen kommentti. Liikatarjonta paistaa tosi vahvasti!
Sama juttu. Varattu jouluksi matka täysihoidolla.
t. N naimisissa, ei lapsia
Minä ainakin tykkään puuhastella noita asioita naisystäväni kanssa. Ihmetyttää mitä ihmiset tekevät yhdessä jos oman kumppanin kanssa puuhastelu on kovin vasten mielistä?
Ei me mitään ihmeempää tehdä, vähän jotain ruokia ja muuten otetaan rennosti. Koti on aina perussiisti joten siivouksiinkaan ei mennyt kovasti aikoja. Koristeita tai muitakaan emme laita. Pyritään olemaan muutenkin kotona ja rennosti, kun meille tulee uusi kissa ja halutaan uudelle tulokkaalle mahdollisimman hyvä kotiutumisrauha.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että juhlapyhät ja -perinteet ovat ihmiselle hyväksi. Juhlaperinteet irrottavat ihmisen arjesta ja nostavat korkeammalle tasolle. On olemassa teoria, jonka mukaan ihminen siirtyi maanviljelyyn, koska sen avulla oli helpompi järjestää isoja juhlia. Helposti näin voi ollakin. Mä ajattelen, että nykyihminen on menettänyt paljon, kun elämässä ei ole jakoa "pyhään" (molemmissa merkityksissä) ja "arkeen" siinä mittakaavassa kuin ennen. Esim. kun kuuntelen äitini muistoja joulunvietosta hänen lapsuudessaan, asiaan liittyvä vaiva ja hartaus oli ihan eri tasolla.
Hienosti kirjoitettu! Minä koen liittyväni pitkään historiaan vuoden huipennusta juhliessani. Oma "cocktail" koostuu ikivanhasta perinteestä, lapsuuden ja nykyisen perheeni tavoista, hilpeästä ja hartaasta, uskonnollisesta ja "pakanallisesta" aineksesta. Joulu on moniaistinen ja monimuistoinen kokemus, joka todellakin on enemmän kuin osiensa summa. Seassa on ankeitakin muistoja, mutta se on elämää. Siivous ja muu valmistautuminen (jonkun mielestä kai hössöttäminen) kuuluu asiaan ja luo osaltaan juhlamieltä.
Minun mielestäni on vähän surullista, jos vuodenkierrosta ja juhlapyhistä ei osaa ottaa iloa irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ajan joka päivä työmatkalla ohi talon, jossa on jouluvalot laitettu 2 kerroksisen ison talon ääriviivoja mukaillen, toivon todella, että talon isäntä on innostuneena ne sinne tuntikaupalla ripustanut, eikä ole pakotettu laittamaan niitä valoja.
N42
Miten aikuinen ihminen pakotetaan ripustamaan jouluvalot?
Nalkuttaminen syyskuusta alkaen yksi hyvä keino.
kokeile ensi kerralla tätä: kun vaimosi pyytää voisitko tehdä jotain, vastaa JOO. Ja MENE heti tekemään se?? Katso mitä tapahtuu, saatat yllättyä.
Sehän pyytää sitten välittömästi tekemään jotain muuta typerää, ei tämä on juuri se pahin virhe, mitä ei pidä mennä tekemään.
Kokeilepa joskus huviksesi kuinka monta tekemistä rouva keksii. Kenties jos tekisit hommasi ilman natinoita, niitä ei enää jossain vaiheessa koko ajan tulisi lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että juhlapyhät ja -perinteet ovat ihmiselle hyväksi. Juhlaperinteet irrottavat ihmisen arjesta ja nostavat korkeammalle tasolle. On olemassa teoria, jonka mukaan ihminen siirtyi maanviljelyyn, koska sen avulla oli helpompi järjestää isoja juhlia. Helposti näin voi ollakin. Mä ajattelen, että nykyihminen on menettänyt paljon, kun elämässä ei ole jakoa "pyhään" (molemmissa merkityksissä) ja "arkeen" siinä mittakaavassa kuin ennen. Esim. kun kuuntelen äitini muistoja joulunvietosta hänen lapsuudessaan, asiaan liittyvä vaiva ja hartaus oli ihan eri tasolla.
Hienosti kirjoitettu! Minä koen liittyväni pitkään historiaan vuoden huipennusta juhliessani. Oma "cocktail" koostuu ikivanhasta perinteestä, lapsuuden ja nykyisen perheeni tavoista, hilpeästä ja hartaasta, uskonnollisesta ja "pakanallisesta" aineksesta. Joulu on moniaistinen ja monimuistoinen kokemus, joka todellakin on en
Tuohan on tosi yleistä, että pitää vähän sääliä eri tavalla eläviä. Eivät he silti surullisia ole, se on ajatusharha. Hauskaa hanukkaa ja ylvästä yulea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sama työnjako. Ja tosiaan mies siivoaa hyvin jopa näin ammattilaisen silmään. Yhteistä matkaa 19 vuotta, 73 neliötä.
Vierailija kirjoitti:
Tätäkään jokajouluista ongelmaa ei olisi jos naiset palkitsisivat yksinäisiä, totaalikokemattomia, kunnollisia ja hyviä miehiä seksillä sekä parisuhteella.
Tuollaisen miehen voisinkin "palkita" (ainakin sillä parisuhteella), mutta ap:n kuvailemaa törkykämpässä rötväävää ruokajonoressua en.
Minusta on mukava viettää joulua perheen kesken. Nähdään vaimon kanssa molempien perheitä, syödään hyvin ja lapet riekkuu lumileikeissä pihalla.
Joulusiivouksen meillä hoitaa vaimo, minä maksan kaiken jouluun liittyvän lahjoista ruokiin ja koristeisiin. Olen tarjonnut vaimolle että maksaisin siivoojan mutta hän haluaa tehdä itse. Hänelle tärkeä perinne. M40