Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariskunta viettää joulun erillään

Vierailija
17.12.2024 |

Näin pyhiä ennen tuli mieleen tämmöinen kysymys, että oletteko kokeneet ihmetystä siitä, että pariskunta viettää joulun erillään? Näin jouluna jotenkin on tullut vihjailua tuolta appivanhemmilta, että naisen pitäisi pariskunnasta huolehtia ilmeisesti kaikkien sukulaisista: minkälainen joulu vietetään ja missäpäin. Minulle käy vallanmainiosti, että mies sopii vanhempiensa kanssa, että he tulisivat meille joulupäivälliselle tai me kävisimme yhdessä heillä, mutta en todellakaan koe tarvetta hänen puolesta alkaa järjestelemään mitään.  Meillä aika tyypillinen parisuhde, jossa mies ei hirveästi pidä yhteyttä omiin sukulaisiin eli vanhempiin, sisaruksiin saati sitten serkkuihin tms. Ei siis ole ikinä alkanut ehdottamaan minulle, että vietettäisiinkö joulu hänen vanhemmilla. Minun vanhemmille hän ei jouluksi halua, ilmeisesti koska he asuvat usean tunnin ajomatkan päässä ja vierailu vaatisi siis yhden yön yöpymisen (tai kelistä riippuen useamman) käytännössä vanhempieni luona, koska hotelleja ei ole tai ne ovat sitten naurettavan kalliita. Näin ollen olen jo hyvissä ajoin ehtinyt sopimaan, että minä vietän joulun vanhemmillani ja olen kutsunut miehenkin mukaan, vaikka tiedän ettei hän sinne ikinä tule. Olen sanonut, että saa vaihtaa mielipidettään vaikka vielä aaton aattona ennen kuin lähden autolla kotoa, kun tuntuu ettei hänellä ole ikinä mitään suunnitelmia esim. jouluksi. Hänen vanhemmat asuu melko lähellä, joten hän sitten päätyy menemään aina sinne vähintäänkin jouluillallista syömään.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan että missä vaiheessa ne jotka menevät mamman tai anopin lihapatojen alkavat omille lapsilleen järjestämään vastaavia jouluja? Omat vanhempanne ovat niitä järjestäneet kuitenkin jo pitkään. 

Meidän suvussa on alettu järjestämään omia jouluja sitten kun tulee lapsenlapsia. Lapsuuden jotkut olivat aina mummolassa ja myös tädit perheineen olivat siellä. En ole koskaan viettänyt aattoa kotona lapsena. 

Vierailija
42/42 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ihmettele jos viettää erillään. Mutta se mitä mä ihmettelen, onko ihan oikeasti yleistä että nainen/vaimo hommaa lahjoja puolisonsa perheelle ja yleensäkin pitää yhteyksiä yllä, häärää ja kutsuu kylään yms? Moneen kertaan täälläkin sellaisesta lukenut, mutta outo konsepti todellakin jos näin on. Itsellä ollut jokunen pitkä suhde, muttei ikinä ole tullut eteen sellaista tilannetta.

Boomerit hääräili non, seuraava x-sukupolvi eli s 1965 tai myöhemmin ei enää. Eikä varsinkaan nuoremmat.

Itse oon syntynyt -64... mutt joo, ei ole tullut mieleenkään toimia noin. Kaipa se oma luonteenlaatukin vaikuttaa, oon mieluummin yksin kuin jossain sukujuhlassa väkisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan