Työtön, milloin viimeksi on suunnitelmasi päivitetty?
Itselläni on mennyt jo 7kk. Lain mukaan sehän pitäisi tehdä 3kk välein mutta ilmeisesti Oulun kuntakokeilun työntekijät on niiin kiireisiä että minunlainen työtön on helppo unohtaa. Aikaisemmin olen tuonne viestitellyt olemassa olostani mutta nämä "omavalmentajat" tai mikä nyt heidän tittelinsä onkaan ovat olleet niin kiukkuisia että olen joutunut pyytelemään anteeksi sitä että olen häirinnyt heidän "työtään" ja siksi en ole uskaltanut enää viestittää.
Oulussa tätä kuntakokeilua hoitaa Business Oulu ja kyllä he kovin toitottavat eri alustoilla kuinka kuntakokeiluun siirtyy kaikki muutkin mutta taitaa olla että pari tekee oikeasti työtä ja loput pöhisee ettei ehi tehdä oikeaa työtä.
Kommentit (11)
Kolmen kuukauden ilmoitusjaksot mutta lisäksi on mennyt aina pari kuukautta sen päälle ennenkuin on päivitetty. Täälläpäin todella heikosti töitä. Vuokrafirmat ottavat kyllä kirjoille mutta siihen se jääkin, sitten on niitä joissa haetaan sellaista erikoisosaamista jota harvalta löytyy.
4.5 vuotta sitten. Viiimeksi kun oliin työkkärissä niin se päättyi kun uhkasin hakata sen virkailjan. Sen jälkeen ne eivät ole ottaneet yhteyttä koska olen kuulemma vaaraksi niille. Ne väiitti työkkärissä asioita jotka eivät pitäneet paikkansa ja keksivät valeita joten hermostuin ja uhkasin hakata sen virkailijan. Se väitti että olen sairas ja työkyvytön ja juon paljon viinaa vaikka en ole juonut 30 vuoteen.
Soitettu vuoden välein. Ja silloinkin päädytään aina samaan: "pyydä lisää tunteja työnantajalta". Siinä kaikki ja lausunto voimassa.
-keikkaduunari
Suunnilleen kolmen kuukauden välein mutta mun työttömyyttä on kestänyt vasta reilun vuoden. Nyt päivtys tehtiin vähän etuajassa minkä arvelen johtuvan tulevasta muutoksesta. Luulen että meitä on paljon joilla on itsellään ehdotuksia työllistymissuunnitelmaan ja yritetään tosissaan työllistyä. Tyyliin olen hitsaaja mutta keuhkot ei sitä enää kestä => voisin osallistua xx koulutukseen ja yrittää päästä toiselle alalle.
10 päivää sitten. Sitä edellisen kerran 6 kk sitten.
Minulla meni vuosi ja kolme kuukautta melko hiljattain. Nyt se on päivitetty viimeksi kolmisen kuukautta sitten.
Vierailija kirjoitti:
4.5 vuotta sitten. Viiimeksi kun oliin työkkärissä niin se päättyi kun uhkasin hakata sen virkailjan. Sen jälkeen ne eivät ole ottaneet yhteyttä koska olen kuulemma vaaraksi niille. Ne väiitti työkkärissä asioita jotka eivät pitäneet paikkansa ja keksivät valeita joten hermostuin ja uhkasin hakata sen virkailijan. Se väitti että olen sairas ja työkyvytön ja juon paljon viinaa vaikka en ole juonut 30 vuoteen.
Tiedän yhden tapauksen, jossa ei ottaneet yhteyttä yli vuoteen. Syy taisi olla se, kun asiakas tuijotti virkalijan tissejä ja totesi "noiden väliin olisi kiva lykkiä ja laueta"...
Kuntakokeilut päättyvät kokonaan, kaikki eivät siis siirry kuntakokeilusysteemiin.
Kuukausi sitten. Pistän vielä joulunajan ja te-toimiston lakkauttamisen piikkiin.