Paljonko maksaisit villasukista?
Paljonko maksaisit mallin mukaan teetetyistä villasukista jos sukissa kuvioita eli kahta eri väriä?
Kommentit (40)
Just låhen ostamaan Clas Ohlsonilta 2 paria yhtrishintaan 4,99e. Testattu on, ei hikoo enåä turvakengät ja hyvät yösukat!
joulumarkkiniolta olen ostanut hinnalla 20-25 euroa, se on halpa hinta langoista ja työstä, mutta enempää en maksaisi, koska kaupastakin saa ihan tarpeeksi hyviä sukkia edullisemmin eikä ole varaa kovin monia itse kudottuja villasukkia ostaa, eikä niillä hirveästi käyttöä ole. Yhden vuodessa ostan itselleni, ja ehkä toiset lahjaksi aina silloin tällöin.
Maksaisin ja olen maksanut villasukista muistaakseni 30 - 40 euroa, kun ostin eläinsuojeluyhdistykseltä. Maksaisin saman verran tai enemmänkin, kun tiedän, että rahalla ostetaan ruokaa, matolääkkeitä, kissanhiekkaa ja eläinlääkäripalveluita kaikkein huonoimmassa asemassa oleville olennoille.
En osaa itse neuloa sukkia enkä ryhdy opettelemaan.
Arvostan käsityötä ja saattaisin ostaa myös tekijältä itseltään, mieluummin kuitenkin kannatan ostoksellani sellaista vapaaehtoistyötä, joka on mielestäni korvaamattoman tärkeää. Siis kissojen hyväksi tehtävää.
Minäkin luulen, ettei nuo kovin mene kaupaksi. Itse siis kudon myös, joten tiedän kyllä lankojen hinnat ja työhön käytetyn ajan. Ehkä koska itse kudon, en osaa ajatella, että joku oikeasti ostaa villasukkia.
En myöskään raaskisi maksaa villasukista esim 35euroa.
Neulon itsekin, mutta aina ei ehdi, joten jos ostaisin, veisin omat langat (alpakkaa) ja voisin maksaa 20e-30e. Tuntipalkoille ei pääse silläkään.
Moni ei arvosta sitä kutomiseen käytettyä aikaa, kun siinä samalla tehdään usein jotain muuta, esim. katsotaan ohjelmia.
Itse teen lahjaksi siskolleni ja äidilleni, jotka näitä toivovat.
Olen maksanut polvimittaisista helpolla kuviolla tilausväreillä 50€ ja olen ostanut nilkkamittaisia valmiita sukkia huutiksesta 20€. Postit päälle.
Enää en osta, tytär innostui opettelemaan homman ja kohta mullakin on sukkia lopuksi elämääni.
Yli 10 euroa on minun varallisuudessa kallis. On selvää että lankojen valmistajat rahastaa langoilla ja sukan kutoja ri tee sukilla tiliä. Kirpputorilta olen löytänyt hyvistä langoista tehtyjä alle 10 euron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi mitään. Villasukkia on joka paikka täynnä ja kudontahullut sukulaiset tuuskaavat niitä enemmän kuin on ottajia. Luultavasti en myöskään kaipaisi villasukkia jos ei niitä olisi.
Olen pahoillani mutta en usko että sukkia kutomalla tai muita käsitöitä tekemällä saa hankittua juurikaan lisätuloa.
Olet väärässä. Kyllä monet saa lisätuloja.
Hyvä että saavat. Itse en vaan taida olla kohdemarkkina. Tässä keskustelussa moni vastaa mikä on villasukkien oikea hinta ja millä niitä myydään, eivät sitä paljonko ovat itse niistä valmiita maksamaan. Erilaiset joulu- ja muut markkinat ovat täynnä sukkien myyjiä mutta ostopuolella näyttää aika hiljaiselta.
En varmaankaan tarpeeksi että kukaan niitä rupeaisi tekemään.
Maksoin juuri myyjäisistä ostamistani lyhytvartisista villasukista 10 euroa. Oli mielestäni tosi edulliset. Olisin voinut maksaa niistä 15 euroa. Niissä oli kauttaaltaan kolmea eri väriä raitana. Kauniit ja ihanat. Näiden lisäksi ostin pitkävariset kirjoneuleiset 29 euroa. Olisin voinut maksaa niistä 45 euroa, mutta ilokseni sain nekin tosi edullisesti. Olin ensimmäisten joukossa myyjäisissä, joten mulla oli tosi hyvä tuuri, kun sain nämä ihanat villasukat ostettua ja vielä tosi edullisesti.
En paljon mitään koska voin neuloa itse ja kirpparit on villasukkia väärällään. Lasten sukista max 5€ ja aikuisten max 10€. Villasukkiin pätee sama kysynnän ja tarjonnan laki mitä kaikkeen muuhunkin. Niin kauan kun niitä saa ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi en maksa ekstraa.
Ostin Virosta 5 paria 40€ ,Suomessa sokoksessa 36€ pari
Villasukkainflaatio. Kun jotain on tarjolla paljon ja kilpailu on kovaa ö, sen arvo alenee. Koska olen suht hyvä tyyppi voin maksaa 10e.
Riippuen mihin käyttöön? Jos pelkkään kotikäyttöön , lämpimät, siihen sopiva hinta olisi 25-30 euroa ja neulottu halvimmalla villalangalla esim. Seitsemän Veljestä. Puikotkin ovat silloin suht isot ja työ valmistuu nopeasti.
Jos tavoite on käyttää sukkia myös liikkumiseen pitää ehdottomasti olla vahvistettu kantapää ja saapaslankaa, jolloin lanka on kierteisempää ja kalliimpaa. Niistä voisin maksaa 30-60 euroa.
Se, että puhuu villasukista pitää sisällään usempaa eri tekniikkaa ja osaamista. Sellaisia nopeasti kuluvia villasukkia on ihan hirveästi myynnissä myyjäisissä ja kuvionti ei tee niistä laadullisesti parempia.
Maksoin villasukista siis 50 euroa. Hinta oli mielestäni ihan OK vaadituun työmäärään nähden.
Liian vähän työmäärään ja laadukkaisiin lankoihin nähden, 25e.
Neuloisin ennemmin itse, mutta jos nyt jostain syystä haluaisin ostaa niin sellaisen 10-15 euroa voisin maksaa, tai jos on aivan poikkeuksellisen kauniit langat ja hyvää työtä niin ehkä 18.
Novitan 7 veljestä 100 g lankakerästä saa nippanappa yhdet pienet sukat, joissa vartta on vain nimeksi.
Aiemmin Novitalla oli 150 g lankakeriä, joista voi kutoa hyvinkin vähän pitkävartisemman sukkaparin.