Angiina ja ne " peitteet" ..
siis, mulla ei ikinä ole ollut angiinaa, niin en oikein tiedä, miltä nuo mahdolliset peitteet nielussa olisi.. Mulla on ollut 3 päivää ihan sietämätöntä kurkkukipua, kuumetta ja raastavaa yskää. Jos on angiinaa, niin MITÄ siellä kurkussa näkyy? Aamulla pääsen työterveyshuoltoon käymään, jossa varmaan otetaan nielunäyte, ja asia varmistuu jos on ollakseen sitä..
Kommentit (5)
Lapsena sain aina antibioottikuurin, kun oli peitteitä. Silloin ei nieluviljelyllä varmistettu, onko kyseessä bakteeri, joten söin varmaan monta turhaa kuuria. Nykyään onneksi aina varmistetaan ja vain kaksi kertaa on aikuisiällä ollut streptokokki kurkkutulehduksen syynä. Kuume oli korkea niillä kerroilla, kun oli bakteeritulehdus.
Muu perhe sairasti juuri virusinfluenssan ja kaiketi sain sen itse nyt, ehkä vähän eri muodossaan. Aamulla näytille!
Kiitos vastaajille!
vaikka siellä peitteitä olisikin. Angiinakurkku on ennemminkin turvonnut kuin kirkuvan punainen.
Mutta nielunviljelyhän sen kertoo. Mulla on ollu nyt neljä päivää virustulehdus, kurkku on todellakin mielettömän kipeä, yskä nostaa vedet silmiin ja kuumettakin on
avulla näen itse kurkkuun. Nielurisat molemmilla puolin kurkkua. Peitteet (valkoista kalvoa) ovat niiden päällä.