Tuli tekstiviesti: Korttisi on lukittu turvallisuussyistä
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ihan oikea viesti. Kätevimmin tsekkaat kirjautumalla verkkopankkiin. Jos viestissä on linkki, niin älä missään tapauksessa käytä sitä linkkiä! Se linkki itseasiassa jo paljastaa, että on huijaus.
Kirjauduin verkkopankkiin ja en ainakaan huomannut mitään. Missä siellä pitäisi näkyä, jos on oikea viesti? Mitään linkkiä viestissä ei ollut. Numero oli korttiturvallisuuspalveluun jota numeroa fonecta ei tunnistanut.
- ap
Sulla varmaan siellä verkkopankissa näkyy sun kortin tiedot? Tsekkaapa ne.
Kyllä. Kortti on oikeasti lukittu.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ihan oikea viesti. Kätevimmin tsekkaat kirjautumalla verkkopankkiin. Jos viestissä on linkki, niin älä missään tapauksessa käytä sitä linkkiä! Se linkki itseasiassa jo paljastaa, että on huijaus.
Kirjauduin verkkopankkiin ja en ainakaan huomannut mitään. Missä siellä pitäisi näkyä, jos on oikea viesti? Mitään linkkiä viestissä ei ollut. Numero oli korttiturvallisuuspalveluun jota numeroa fonecta ei tunnistanut.
- ap
Soita pankkisi korttien sulkupalveluun tai asiakaspalveluun ja esitä asiasi sinne.
Mulla näkyisi kohdassa Kortit jos joku olisi estetty. Kun klikkaisin sen auki verkkopankissa. Tod näköisesti myös ilmoitus tullut sinnekin, sinulle tullut viesti ilmoittaisi sivu.
Kumma kun useammalle temuttajalle on sattunut sama tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
-ap
Nyt sitten saat huokaista helpotuksesta, ettei tilisi tyhjentynyt kokonaan vaan pankissa oltiin hereillä. Toki onhan se ikävää, kun joudut odottelemaan nyt uutta korttia.
Mun mieheltä on kans joitain vuosia sitten lukittu kortti. En tarkkaa syytä muista, mutta liittyi just noihin, että kortilla oli yritetty maksaa jossain ulkomailla tai epäiltiin kortin tietojen päätyneen rikollisten haltuun. Oli vaan tosi huono hetki silloin, kun mies oli lähdössä ulkomaille ja just ja just sai uuden kortin ennen matkaa.
Itse sain tämän kaltaisen viestin ja lähetin viestin pankkiin, ja korttini oli oikeasti suljettu? Kun menin pieneen Prisman pankki konttoriin, niin eivät tienneet lainkaan, että minkä vuoksi? Kysyivät vain, että olenko tehnyt isompia ostoksia? Vaikutti todella oudolta toiminnalta? Ehkä kyseessä oli huijari tai vastaavan kaltainen? Syy ei oikeasti selvinnyt koskaan? Toki kortin toiminta palautui ennalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Mulla korttitiedot näkyvät aktiivisena näin kun kortit ovat auki ja käytössä.
Op sulki minun kortin ja sanoi, että uusi tulee postissa. Tuli neljän (4) viikon kuluttua uuden tunnusluvun kanssa.
Sain korttini auki antamalla tunnuslukuni ja kaikki salasanat mutta tilini näyttää nytten nollaa! Huano pankki
Pankin tekstiviestit on tyyliä "verkopankissasi on viesti, käy lukemassa se." Ei mitään linkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain viestin, jonka alkuteksi näkyi näytöllä. Se meni suurinpiirtein näin:
-ajolupasi on peruttu. Ota yhteyttä kiireellisesti .....
En avannut viestiä kokonaisuudessaan.
Minä sain joskus nopean ajorangaistuksen, ihan tekstiviestillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
-ap
Nyt sitten saat huokaista helpotuksesta, ettei tilisi tyhjentynyt kokonaan vaan pankissa oltiin hereillä. Toki onhan se ikävää, kun joudut odottelemaan nyt uutta korttia.
Viikon kestää saada uusi kortti, mutta tilisiirto kaverille onnistuu ja hän nostaa mulle rahat Tosiaan viesti tuli yöllä ja yöllä oli myös yritetty maksaa tililtäni USA:n dollareilla (?!). Näin kertoi asiakaspalvelija.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun useammalle temuttajalle on sattunut sama tapaus.
Temuttajat maksaa Klarnalla.
Mulle tuli viesti että vetoketjusi on suljettu moraalisista syistä. Ei se auta kun housut tippuu ihan muista syistä.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
pankkisi sivuilta löytynee ohjeet mitä pitää tehdä, jos epäilee saaneensa huijausviestin.
itselle tuli samanlainen viesti reilu vuosi sitten, pankin sivuilta löytyi tietoa mihin voi ilmoittaa, jos epäilee joutuneensa huijausyrityksen kohteeksi. halusivat nähdä millaisen viestin sai. ileisesti useampi muukin oli saaut, koska parin päivän päästä oli uutisissatiedostusta uudesta huijauksesta je tietoa millainen se on.
tällaisistakin syistä johtuen olisi hyvä pitää kotona hätävaraa käteisenkin muodossa. kaikenlaiset korttihuijaukset tuevat vain lisääntymään ja lisääntyvät muutenkin aina loma-aikoina ja hiukan niitä ennen.
Uusi kortti tuli eilen - vain kolmessa päivässä. Nopeaa toimintaa oli 🙂.
- ap
Just tuo kannattaa tehdä kaikkien siellä verkkopankissa, että asettaa käyttökiellon Suomen rajojen ulkopuolella. Etenkin heidän pitäisi se tehdä, jotka eivät ole matkustamassa just nyt ulkomaille tai matkustamassa lähiaikoina tai koskaan muutenkaan ulkomaille.
Senhän voi sitten vaihtaa takaisin siellä verkkopankissa niin, että korttia voi käyttää ulkomailla mikäli sinne on lähdössä.