Pönttövuoren tunnelin sanotaan jääneen pois käytöstä, koska sähköistystä ei voitu siihen rakentaa. Miksi juna ei voisi rullata kilometriä?
Eli olisi vaan jättänyt sähköt laittamatta tunnelin osalle ja määrännyt, että tunneliin saa ajaa vain tietyllä miniminopeudella, jotta se tulee varmasti myös ulos sieltä.
"Vanhaa tunnelia ei kannattanut laajentaa sähköistettyä junaliikennettä varten. Viimeinen juna vanhassa tunnelissa kulki vuonna 1995."
Kommentit (4)
Junassa toimii kaikki muukin sähköllä
Pskat jäisi pönttöön Pönttövuoren tunnelissa 😆
Vierailija kirjoitti:
Junassa toimii kaikki muukin sähköllä
Pskat jäisi pönttöön Pönttövuoren tunnelissa 😆
No olisko sitä tarvinnu just Pönttö(!)vuoren kohalla käävä paskalla.
Vierailija kirjoitti:
Junassa toimii kaikki muukin sähköllä
Pskat jäisi pönttöön Pönttövuoren tunnelissa 😆
Vaunuissa on akut, jotka pitävät valot ja pöntöt toiminnassa silloin kun esim. veturia vaihdetaan (ennen ohjausvaunujen aikaa aina esim. Kouvolassa Kuopion suunnan juniin vaihdettiin veturi toiseen päähän junaa, jolloin juna oli useita minuutteja ilman ulkopuolelta tulevaa sähköä). Se tunnelin läpi ajo ei kestäisi edes minuuttia.
Olisikohan kaksikerrosvaunut mahtuneet tuosta...