Mitä neuvoja vanhemmat ihmiset annatte päälle 30v "nuorelle"?
Kommentit (60)
Älä lisäänny ja tuhoa ylikansoitettua maapalloa!
Kysy vanhemmiltasi ja isovanhemmiltasi heidän lapsuudestaan ja nuoruudestaan, sukulaisista jne. Äänitä, filmaa ja kirjoita ylös.
Ei 30-vuotiasta tarvitse enää neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet mies, ei ole hätää, jos olet nainen, se oli sitten siinä. Markkina- arvosi on olematon.
No entä jos olen jo ollut markkinoilla ja löytänyt sen oikean?
Sittenhän kaikki on oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sä törmäät sellaiseen naiseen tai mieheen, jonka kanssa sä haluat lisääntyä, olla yhdessä, mennä naimisiin, niin tarraa kiinni. Älä epäröi hetkeäkään. Älä teeskentele tai yritä vakuutella itsellesi, että haluat jotain muuta, enemmän tai parempaa. Hän on siinä, juuri nyt ja käytä se tilaisuus hyväksesi. On erittäin todennäköistä, että toista tilaisuutta ei tule.
Ihminen on apinalaji, jonka alkuhuuma kestää ensimmäiset 3v. Sen biologinen tarkoitus on saada naaras astutettua. Tyypillisesti tällöin naaraalle herää ajatus naimisiinmenosta ja sikiämisestä ja hän aloittaa niistä mankumisen. Ihminen on aivoistaan fyysisestikin keskenkasvuinen alle 30-vuotiaana. Ei ole sattumaa että ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään.
Keski-iässä on avioeropiikki, jolloin vaihdetaan nuorempaan poljettavaan ne ketkä voivat. Lisääntyvien
On tärkeää lisääntyä silloin kun omakin kehitys on vielä kesken, muuten voi olla ettei sitä enää haluakaan tehdä. Ja ihmisiä tarvitaan lisää. Meitä on vieläkin alle miljardi miljardia. Suomessakin on vain 300 000 työtöntä.
Vierailija kirjoitti:
Kysy vanhemmiltasi ja isovanhemmiltasi heidän lapsuudestaan ja nuoruudestaan, sukulaisista jne. Äänitä, filmaa ja kirjoita ylös.
Tämä! Ihan oikeasti, tee se ennen kuin on liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä, mutta en halua lapsia. Ja on ihana kumppani. Kiitos kuitenkin kun vastailit.
Mä olin samanlainen kaksi- ja kolmekymppisenä. Ajattelin, etten halua lapsia IKINÄ. Sitten täytin 40 ja tajusin, ettei tässä elämässä ole muuten mitään järkeä kuin omat lapset. Eläminen pelkästään itselle tai kumppanille ei tuo minkäänlaista tyydytystä. Älä valehtele itsellesi.
Tämä. Ikinä ei olisi sydäntä pakottaa omaa lasta kärsimään ja kuolemaan, siksi en ole häntä hankkinut <3
Lisääntyminen on itsekkäintä mitä voi tehdä. Mieluummin lasten kärsimys siitä että emänsä lisääntyi kuin emän kärsimys siitä ettei lisääntynyt. Sitten kivulias kuolema ja mädäntyminen.
Onko sinun elämäsi ollut jotenkin rankkaa? Itse olen ainakin erityisen iloinen, että minä synnyin ja vanhempani viitsivät nähdä sen verran vaivaa, että jotakuinkin kasvattivat minua😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä, mutta en halua lapsia. Ja on ihana kumppani. Kiitos kuitenkin kun vastailit.
Mä olin samanlainen kaksi- ja kolmekymppisenä. Ajattelin, etten halua lapsia IKINÄ. Sitten täytin 40 ja tajusin, ettei tässä elämässä ole muuten mitään järkeä kuin omat lapset. Eläminen pelkästään itselle tai kumppanille ei tuo minkäänlaista tyydytystä. Älä valehtele itsellesi.
Tämä. Ikinä ei olisi sydäntä pakottaa omaa lasta kärsimään ja kuolemaan, siksi en ole häntä hankkinut <3
Lisääntyminen on itsekkäintä mitä voi tehdä. Mieluummin lasten kärsimys siitä että emänsä lisääntyi kuin emän kärsimys siitä ettei lisääntynyt. Sitten kivulias kuolema ja mädäntymi
Onko sinun elämäsi ollut jotenkin rankkaa? Itse olen ainakin erityisen iloinen, että minä synnyin ja vanhempani viitsivät nähdä sen verran vaivaa, että jotakuinkin kasvattivat minua😅
Sikiäminen on aina uhkapelaamista lapsen onnellisuudella, koska sitä ei etukäteen voi varmistaa. Toiset eivät piittaa siitä mitä on vaakakupissa, vaan menevät omat tarpeet edellä.
Nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan. Harvoin sinkkunaisilla on miespuolisia kavereita, koska ei pelkkä naisen seura ole minkään arvoista.
Elä jossain määrin terveellisesti ja nauti terveistä vuosista. Ole avoin maailmalle, löydä uutta, uskalla innostua, rakasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha on tärkeää, vaikka koko yhteiskunta uskottelee muuta. Hanki sellainen työ, josta saa kunnon palkkaa.
Miten raha muka tuo onnen?
Ei tarvi pitää kirjaa Kelalle:(
Vierailija kirjoitti:
Älä lisäänny ja tuhoa ylikansoitettua maapalloa!
Mistä muijille keksitään puuhasteltavaa jos ei voi porsia?
Minä olen kolmekymppinen, mutta antaisin seuraavat neuvot ikätovereilleni/nuoremmille:
-On tärkeää, että työssä viihtyy. Joskus kannattaisi kuitenkin valita superkivan työn sijaan ihan kiva työ, josta tienaa paremmin. Sillä on arjessa merkitystä, onko nettopalkka 2000 e vai 3500 e. Ainakin omalle ikäpolvelleni puhuttiin kouluaikoina liikaa siitä, että pitäisi löytää todella kiva työ. Enemmän olisi kannattanut puhua elämän realiteeteista: niitä superkivoja asioita voi tehdä sitten vapaa-ajalla ja riittää, jos työ on ihan mukavaa.
-Ota huomioon, että täysin terve ihminen saattaa äkisti sairastua. Tämä voi osua sinun, puolisosi tai vaikka vanhempiesi kohdalle. Kaikki ihmiset eivät saa elää terveenä pitkää elämää, vaan osalla menee terveys jo varhain. On paljon sairauksia, jotka vaikuttavat arkeen eikä kaikkiin sairauksiin lääkkeet auta. Elämään siis kannattaa jättää pelivaraa niin taloudellisesti kuin arjen kalenteriinkin, jos sattuu sairastuminen osumaan esimerkiksi omalle tai puolison kohdalle. Kannattaa keskittyä myös elämään nytku-elämää sitku-elämän sijaan. Et tiedä, tuleeko noita sitku-päiviä koskaan.
-Jos olet sinkku, niin älä tingi suurista asioista parisuhteen takia. Haluatko lapsen, mutta kumppaniehdokas ei? Onko sinulle elämän tärkeimpiä asioita matkustelu eri puolille maailmaa yhdessä kumppanin kanssa, mutta kumppaniehdokasta ei voisi vähempää kiinnostaa reissaaminen? Oletko hyvin uskovainen ja toivoisit uskovaista kumppania, mutta tapailukumppani vieroksuu kaikkia uskontoja? Oma vinkkini on se, että älä tingi sellaisista asioista, jotka ovat sinulle tosi tärkeitä. Arki ei pitkällä tähtäimellä toimi, jos toinen osapuoli joutuu luopumaan jostakin itselleen todella tärkeästä toisen vuoksi. On parempi olla yksin kuin itselle sopimattoman kumppanin kanssa.
Miehille: Vältä sinkkuäitejä.
Naisille: Valitse mies kunnolla.
Muista Luojaasi nuoruudessasi, ennen kuin pahat päivät tulevat ja joutuvat ne vuodet, joista sanot: "Nämä eivät minua miellytä" (Saarn. 12:1)
Kannattaa välittömästi lisääntyä toisen etnisesti Suomalaisen kanssa .
Lisääntyminen on itsekkäintä mitä voi tehdä. Mieluummin lasten kärsimys siitä että emänsä lisääntyi kuin emän kärsimys siitä ettei lisääntynyt. Sitten kivulias kuolema ja mädäntyminen.