Yksinäisten joulujuhlat, miksei niitä ole hyvin toimeentuleville ihmisille?
Kuka järjestäisi sinkuille joulujuhlat, jonne ei päästettäisi muita kuin oikeasti sinkkuja. Iästä riippumatta. Onhan niitä yksinäisten joulujuhlia, mutta nehän on näille asunnottomille ja syrjäytyneille reppanoille.
En majaile ruokajonoissa enkä ole asunnoton, vaan hyvin toimeentuleva naishenkilö, mutta sinkku, ja jouluna tunnen yksinäisyyttä, koska se juhla on valjastettu perheiden keskuuteen.
Yksinäisen ihmisen on vaikea solahtaa kenenkään perhejouluun, mutta sinkkuporukkaan voisin mennä, koska siinä ovat kaikki samalla viivalla. Joku suositteli minulle jotain hotelli- tai maatilajoulua, mutta ei tulisi mieleenkään mennä niihin seuraamaan "onnellisten perheitten" joulunviettoa.
Mikähän hotelli ensimmäisenä kehittelisi tällaisen yksinäisten sinkkujen joulun, tai voi se olla joku muukin ns perhejuhlapäivä.
Kommentit (42)
Nostelen tätä kun kiinnostaisi (tulevia vuosia ajatellen), että onko jollakulla kokemusta hotellien joululounaista / illallisista yksikseen, siis sellaisesta perinteisestä joulupöydästä? Tosin olen vähän huonoa noista kuullut pariskunniltakin, että on ahdasta ja ruuhkaista yms. ja vähän siltä näyttikin siinä hotellissa, missä asuin, kun kuljin ravintolan ohi.
Eli näissä laitetaan jonkun porukan pöytään istumaan? Itse olen monta joulua ollut yksin hotellissa ja usein on soitettu tai vastaanotossa tarjottu ruokailumahdollisuutta. En ole sitä tarvinnut, kun olen viettänyt sukulaisten kanssa ateriat, enkä ole tullut kysyneeksi, miten juo järjestelyt menisi. Haluaisin kyllä oman pöydän, mutta toki nuo on loppuunmyytyjä kai yleensä, eli ehkä sitä ei voi saada.