Mikä juttu tää on, että hampaat poistettiin kun ei ollut varaa juurihoitoon??
Alkaa olla kyllä jo hc-luokan uhriutumista. Itse olisin mennyt hammaslääkäriin ja päästänyt laskut vaikka sitten ulosottoon, jos ei mikään muu keino (maksuvapautus, sosiaalinen luototus, harkinnanvarainen toimeentulotuki) olisi onnistunut. Ei voi ymmärtää.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi äärimmäisen harvoin hammalääkäris suosittelevat poistoja.
Mutta juurihoidosta kyllä säästyy halvalla: harjaamalla hampaat kahdesti päivässä ja lankaamassa ne ja käymässä kerran vuodessa poistattamassa hammaskiven, kunnallisessan. 30 e. Mun hammaslääkäri ihmetteli sitä miksi ihmiset ei halua säästää hammaslääkärikuluissa, kun se on niin helppoa ja halpaa kumminkin, se harjan ostaminen eikä hammaslankakaa paljon maksa.
Kummallista uhriutumista turhasta kun köyhillä on ihan oikeita ongelmia.
Toinen sanoo, että kesällä on hyvä nukkua puun alla. Missähän maassa? Suomen kesäyötkin ovat yleensä aika kalseita, varsinkin tuossa kolmen tienoilla.
Meillä ei kunnalliseen hammaskiven poistoon pääse kerran vuodessa. Itselleni kertyy ilmeisesti sylkityypin vuoksi runsaasti hammaskiveä, siis oikeasti tosi paljon vaikka harjaan ja väliharjaan huol
Mun sukulaiselle kerran puolessa vuodessa annetaan aika. Onkohan alueellista epätasa-arvoa tässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se poistokaan ihan ilmainen ollut?
Satasen kappale ihan julkisella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta juurihoidosta kyllä säästyy halvalla: harjaamalla hampaat kahdesti päivässä ja lankaamassa ne ja käymässä kerran vuodessa poistattamassa hammaskiven, kunnallisessan. 30 e. Mun hammaslääkäri ihmetteli sitä miksi ihmiset ei halua säästää hammaslääkärikuluissa, kun se on niin helppoa ja halpaa kumminkin, se harjan ostaminen eikä hammaslankakaa paljon maksa.
Toinen sanoo, että kesällä on hyvä nukkua puun alla. Missähän maassa? Suomen kesäyötkin ovat yleensä aika kalseita, varsinkin tuossa kolmen tienoilla.
Joo ei. Mun puoliso hoitaa hampaitaan 100% paremmin kuin minä ja sillä on jouduttu juurihoitamaan monta ja yksi poistamaankin. Mulla muutama pieni reikä ollut. Tämäkin asia on geeneistä paljon kii
Tuo on paljolti lapsuudesta kiinni. Siksi olen omien lapsieni kanssa varonut tarkkaan, etten esimerkiksi nuole tuttia puhtaaksi ikinä. Koska ne huonot bakteerit tarttuu omilta vanhemmilta jo lapsuusaikana ja sitä bakteerikantaa ei pysty enää muuttamaan muksi
Olemme antelias kansa, annamme ilmaisen terveydenhoidon maahanmuuttajille ja Ukrainaan miljardeja. Oma kansa ei ole varaa ostaa lääkkeitä! Tai hoidattaa hampaita! Ostetaan romskuille hienot juhlaklänningit.
Miten voi narskuttelun takia menettää hampaansa? Kai nyt edes johonkin purentakiskoon olisi saanut ennaltaehkäisevästi toimeentulotukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun hampaat reikiintyi jo lapsena. En ollut siihen aikaan kykenevä hoitamaan niitä itse tai miettimään, mitä niille tapahtuu vuosikymmeniä myöhemmin.
Mullakin oli paljon reikiä ja hamamslääkäripelko 80-luvulla. Ei edes oitottu vaikka oli huono purenta. Aikuisena oioin ja hampaissa ei ole ollut reikiä enää moniin vuosiin. Ihan vain hoitamalla niitä olen saaanut kuntoon. Ei napostelua jne.
Vierailija kirjoitti:
Juurihoito on täyttä kusetusta! Keksitään kalliita ja kivuliaita hoitoja ihan turhaan kun lopputulos on se että hammas poistetaan kuitenkin. Tyypillistä ahneutta ja kusipäisyyttä.
Yleensä juurihoidettu hammas kestää jopa muovista rakennettuna 5-15 vuotta, posliinikruunulla vaikka kuinka pitkään.
Mikä tää juttu? Siis oliko ihminen itse vetänyt hampaansa irti?
Julkisella puolella juurihoidot vaativuudesta ja siitä riippuen kuinka pitkä vastaanottoaika tarvitaan maksavat 21-61 euroa per juurihoitokäynti.
No, kyllä tuo iso raha on, jos on sellaisessa tilanteessa että vuokran ja muun palollisen jälkeen kuukaudeksi on 300 euroa käytössä.
Siis mikä on se toimeentulotuessa määritetty euromäärä joka on riittävään toimeentuloon katsottava summa? Onks se nykyään pikkasen päälle 500? Purra vie niiltä joille toimeentulotukea ei makseta toimeentulon vuokran ja muiden pakollisten jälkeen roimasti alle tuon lakiin säädetyn!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat yksityisellä
Vierailija kirjoitti:
Miten voi narskuttelun takia menettää hampaansa? Kai nyt edes johonkin purentakiskoon olisi saanut ennaltaehkäisevästi toimeentulotukea?
Mies purentakiskon kanssa voi purra niin julmetusti yöllä hampaitaan että ne katkeavat. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella juurihoidot vaativuudesta ja siitä riippuen kuinka pitkä vastaanottoaika tarvitaan maksavat 21-61 euroa per juurihoitokäynti.
No, kyllä tuo iso raha on, jos on sellaisessa tilanteessa että vuokran ja muun palollisen jälkeen kuukaudeksi on 300 euroa käytössä.
Siis mikä on se toimeentulotuessa määritetty euromäärä joka on riittävään toimeentuloon katsottava summa? Onks se nykyään pikkasen päälle 500? Purra vie niiltä joille toimeentulotukea ei makseta toimeentulon vuokran ja muiden pakollisten jälkeen roimasti alle tuon lakiin säädetyn!
Toimeentulotukihan korvaa sairauskulut, joten joku tässä nyt mättää.
Vierailija kirjoitti:
Olemme antelias kansa, annamme ilmaisen terveydenhoidon maahanmuuttajille ja Ukrainaan miljardeja. Oma kansa ei ole varaa ostaa lääkkeitä! Tai hoidattaa hampaita! Ostetaan romskuille hienot juhlaklänningit.
Kenellekään ei anneta ilmaiseksi mitään!
Sellainen ihminen, joka tulee katastrofin tai sodan ajamana, saa kiireellisen ja välttämättömän hoidon, tuo välttämätön tarkoittaa sitä että esim jonkin tiberkuloosin leviämisen vaara vältetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisen hammashoidon asiakasmaksut löytyvät netistä kunkin hyvan sivustoilta!
En usko jonkun satasväitteitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70 euroa maksoi yhden hampaan paikkaus äskettäin, joten voi helposti ollakin 100 euroa tuo hampaanpoisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukihan korvaa sairauskulut, joten joku tässä nyt mättää.
Haloo! Jokainen ihminen ei saa toimeentulotukea! Sitä saavat vain ne, joilla ei ole ,itään varallisuutta ja toimeentulotukeenkin on supistuksia saamiseen asettanut Purra!
Minä en esim saa toimeentulotukea, vaikka mulla käyttöraha jää kk:ssa tuohon 300:aan, vuokra mulla on toistaiseksi nipinnapin hyväksyttävissä rajoissa. Ennen Purran leikkauksia selvisi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompa hammaslääkärisi tietämätön. Kaikkien kohdalla pelkkä kahdesti päivässä harjaaminen ja lankaaminen ja kerran vuodessa hammaskiven poisto ei auta mitään. Joillakin on enemmän kariesbakte
Näin, itse harjaan hampaat kahdesti päivässä, syön purkkaa, käytän lankaa joka päivä. En napostele vaan syön säännöllisesti muutaman kerran päivässä, en syö juurikaan sokeria, juon pääasiassa vain vettä. Käyn hammaskääkärissä kerran vuodessa ja joka kerta löytyy vähintään joku alkava uusi reikä ja sitten puhutaankin taas satasista, kun niitä pitää hoitaa. Käyn yksityisellä, kun kunnalliseen hammashoitoon on mahdottomat jonot ja hampaat varmaan ehtisi mädäntyä suuhun ennen kuin pääsisin sinne hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
No haloo. Lääkärit poistelevat kohtuja ja muita sisäelimiä, jos asiakkalla ei ole varaa heidän silpomis- ja myrkytyspalveluihinsa. Vain hullu ylipäätään menee lääkäriin.
Hienoa, että et käytä lääkäripalelveluja. Syötkö paljonkin ruokasoodaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70 euroa maksoi yhden hampaan paikkaus äskettäin, joten voi helposti ollakin 100 euroa tuo hampaanpoisto.
70 euroa koko laskun summa vai? Katsoin oman hyvan hammashoidon asiakasmaksut, toimenpiteissä yhden hampaan paikkaus normaalimenetelmin vähän päälle 20 e. seuraavassa vaativusluokassa hinta vähän päälle 40 e. Mutta tämä on vain se toimenpide....
Hammashoidon asiakasmaksut luetaan maksukattoon kuuluviksi. Mutta sitäkin kattosummaa on korotettu!
Joo ei. Mun puoliso hoitaa hampaitaan 100% paremmin kuin minä ja sillä on jouduttu juurihoitamaan monta ja yksi poistamaankin. Mulla muutama pieni reikä ollut. Tämäkin asia on geeneistä paljon kiinni myös.