Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset ei halua jouluna mummilaan kun siellä on livekalaa aladoobia ja myötä äklötyksiä joita PITÄÄ syödä

Vierailija
15.12.2024 |

Joka vuosi sama virsi: ei ennen pula-aikana nirsoiltu - kaikkea pitää maistaa ja lautanen pitää syödä tyhjäksi

Rasittaa jo etukäteen koska poisjääminen EI ole vaihtoehto.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoojaa provoojjaa... 

livekala :DD

Vierailija
22/30 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mene. Ei oo sen vaikeampaa.

Symppikset mummille tarkoittaa varmasti hyvää, mutta kyll ihan oikeasti aikuisen ihmisen pitää ymmärtää että tuollainen järkkymättömyys ja omista arvoista tinkimättömyys on pitkässä juoksussa luotaan työntävää. Kannttaa ihan oikeasti tehdä selväksi hänelle mikä on tilanne ja vaikka kompromissina (ja rauhan osoituksena) kutsua tänä vuonna syömään teille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän ikäisistä lapsista on kyse jos isovanhemmat on eläneet pula-ajan.

50-luvullakin oli niukkaa ja ruoka oli pottua ja kastiketta

Joo, mutta pula-aika oli 1930-luvulla. Sen muistaakseen pitäisi olla syntynyt 1920-luvulla. Mun isoaiti syntyi 1925, mä oon 54v ja mun lapset kaikki yli 20v ikäisiä. 

Köyhyyttä ja tukien puutetta nytkin valitetaan, ja joku opettaa penskojaan että pitää saada valita ruokansa.  Nokka solmussa kyyrätään pöydässä.  Kuka ihmettelee enää ilmastoa ja luontokatoa. Eikä kelpaa lahjat, silloin ei kyselty mitään lahjalistoja. Lahjavillasukka saa itkupotkuraivarit.  Vaarina tai mummona heittäisin menemään kotiinsa mokomat. 

Vierailija
24/30 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietetään yhteisjoulua. Jokainen tuo yhteiseen pöytään oman herkkunsa, joka ei todellakaan ole välttämättä se perinteisin jouluruoka.

Valinnanvaraa on runsaasti, eikä ole pakko syödä, eikä edes maistaa. Jouluna - kuten muulloinkin - ruokailun pitää olla mukava yhdessäolon hetki.

- Tuputus pois, silloin se arinkin ruokailija saattaa rohkaistua maistamaan jotain outoutta, kun saa rauhassa katsella ensin, miten muut toimivat. Jos ei tahdo maistaa tänä jouluna, niin ehkäpä jo ensi vuonna.

T. Mummolan edustaja

Vierailija
25/30 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän ikäisistä lapsista on kyse jos isovanhemmat on eläneet pula-ajan.

50-luvullakin oli niukkaa ja ruoka oli pottua ja kastiketta

Joo, mutta pula-aika oli 1930-luvulla. Sen muistaakseen pitäisi olla syntynyt 1920-luvulla. Mun isoaiti syntyi 1925, mä oon 54v ja mun lapset kaikki yli 20v ikäisiä. 

Köyhyyttä ja tukien puutetta nytkin valitetaan, ja joku opettaa penskojaan että pitää saada valita ruokansa.  Nokka solmussa kyyrätään pöydässä.  Kuka ihmettelee enää ilmastoa ja luontokatoa. Eikä kelpaa lahjat, silloin ei kyselty mitään lahjalistoja. Lahjavillasukka saa itkupotkuraivarit.  Vaarina tai mummona heittäisin menemään kotiinsa mokomat. 

Maailma ja mummon talous pelastuu jos kaikille kelpaisi se mummon tekemä livekala? Eiköhän samaan tulokseen pääse kun vain jättää sen tekemättä eikä pakota ketään syömään vastentahtoisesti ruokaa joka ei maistu.

Vierailija
26/30 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella yksinkertainen ratkaisu, älä mene...

Vierailija
27/30 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene mummolaan.

Tollainen tuputus sai itselleni syömis ja ahmimishäiriön. Elämässä menee nyt syömiseen ja sen kontrollointiin paljon energiaa.

Anna lapsellesi lahja. Terveen elämän lahja.

Vierailija
28/30 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun poisjääminen ei ole vaihtoehto, etkö muka huomannut sitä kohtaa kirjoituksessa?

Vierailija
29/30 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun poisjääminen ei ole vaihtoehto, etkö muka huomannut sitä kohtaa kirjoituksessa?

Kukas sen määrää että ei ole vaihtoehtoja? Mitä tapahtuu jos vaihtoehtoja vai onkin ja tehdään joskus toisin kuin aiemmin? Jos vaihtoehtoja ei ole mitä tapahtuu kun mummia ei enää ole?

Vierailija
30/30 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoojaa provoojjaa... 

livekala :DD

Lipeäkala tai livekala on keskiajalta periytyvä ruokalaji, jota syödään erityisesti jouluna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi