Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummat ovat empaattisempia ja eettisempiä, nuoret vai vanhat?

Vierailija
15.12.2024 |

Vai kenties keski-ikäiset?

Nuorilla elämä pyörii kännykän ja oman ulkonäön ympärillä. Vanhoilla on kovat arvot menneiltä vuosikymmeniltä ja mm. vähemmistöjen ja eläinten oikeuksilla ei ole heille merkitystä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on ihan ihmis kohtaista, jossa iällä ei ole suurta merkitystä. Suosittelen tutustumaan ihmisiin nykyistä laajemmalla skaalalla. 

Vierailija
2/28 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näytä aloituksia, joissa asetetaan kaksi ryhmää vastakkain, ja sitten pitää olla joko puolesta tai vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näytä aloituksia, joissa asetetaan kaksi ryhmää vastakkain, ja sitten pitää olla joko puolesta tai vastaan.

No kumman puolen valitset?

Vierailija
4/28 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat nyt ei ainakaan. Mielipiteet jyrkkiä ja tuomitsvia. Sanovat mielipiteet ilman suodatinta, vaikka ne loukkaisikin.

Vierailija
5/28 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ei vaikuta. Luulisi sun tietävän tuon.

Vierailija
6/28 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En harrasta mustavalkoista ajattelua.

Vierailija
7/28 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida harrastaa paljon minkään väristä ajattelua.

Vierailija
8/28 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunnusta poliittisesti mitään väriä. Mutta ajattelussani on kyllä harmaansävyjä. Muutoinkaan tällainen lauma-ajattelu, jota aloitus edustaa, ei vetoa minuun. Näen mieluummin ihmisen yksilönä kuin laumansa edustajana.

Vierailija
9/28 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi vähempää kiinnostaa

Vierailija
10/28 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat nyt ei ainakaan. Mielipiteet jyrkkiä ja tuomitsvia. Sanovat mielipiteet ilman suodatinta, vaikka ne loukkaisikin.

Ilkeää yleistämistä. Olet jyrkkä ja tuomitseva.

Vierailija
11/28 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida ymmärtää monia asioita.

Vierailija
12/28 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ilkeesti sanottu. Ei pidä paikkansa.

Vierailija
13/28 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä myös nyt ihmettelen...Puuttui enää vain: " uhka vai mahdollisuus" ...

Vierailija
14/28 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunnusta poliittisesti mitään väriä. Mutta ajattelussani on kyllä harmaansävyjä. Muutoinkaan tällainen lauma-ajattelu, jota aloitus edustaa, ei vetoa minuun. Näen mieluummin ihmisen yksilönä kuin laumansa edustajana.

Toisin sanoen, et tunnista omia ennakkoluulojasi.

Vierailija
15/28 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa kuin itseni puolesta. Nuorena olin kyllä eettisempi, sellainen maailmanparantaja. Nyt vanhemmalla iällä en jaksa enää yrittää parantaa koko maailmaa, mutta sen sijaan olen kohtaamilleni ihmisille selvästi empaattisempi kuin nuorena, jolloin lähinnä elin omassa kuplassa huomioimatta muita. 

Elämä on opettanut, ettei koskaan voi tietää minkälaisten asioiden kanssa muut painiskelee. Nuorena vielä kuvittelin tietäväni paljon, mutta iän myötä olen tajunnut etten tiedä yhtään mitään.

Vierailija
16/28 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi ja kampi tappeli kumpi voitti?

Vierailija
17/28 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa kuin itseni puolesta. Nuorena olin kyllä eettisempi, sellainen maailmanparantaja. Nyt vanhemmalla iällä en jaksa enää yrittää parantaa koko maailmaa, mutta sen sijaan olen kohtaamilleni ihmisille selvästi empaattisempi kuin nuorena, jolloin lähinnä elin omassa kuplassa huomioimatta muita. 

Elämä on opettanut, ettei koskaan voi tietää minkälaisten asioiden kanssa muut painiskelee. Nuorena vielä kuvittelin tietäväni paljon, mutta iän myötä olen tajunnut etten tiedä yhtään mitään.

Tuo on hyvä huomio. Minäkin muistan nuoruudesta, että jotkut olivat tosi huolissaan kaukaisten maiden ihmisten hyvinvoinnista, mutta samaan aikaan itse kohtelivat lähellään olevia ihmisiä huonosti.

Vierailija
18/28 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvä huomio. Minäkin muistan nuoruudesta, että jotkut olivat tosi huolissaan kaukaisten maiden ihmisten hyvinvoinnista, mutta samaan aikaan itse kohtelivat lähellään olevia ihmisiä huonosti.

Juuri tuollainen olin minäkin. Kieriskelin maailmantuskassa ja masennuin nälänhätää kärsivistä lapsista. Kuitenkin koko ajan oli lähimmäisissäni ihmisiä joita olisin voinut auttaa. Nyt se on myöhäistä.

Vierailija
19/28 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole ystävällinen jos jotain kaupan kassan heitä ei lasketa. Olen itse keski-ikäinen mies Hesassa ja en muista että kukaan olisi ollut ystävällinen niin kauas kuin muistan.

Vierailija
20/28 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. Myös onko kuormittunut vai ei. Joillakin se tuntuu olevan valikoivaa. Osa ei kai luota muihin ihan äkkiä. Yleisesti voi ajatella hyvää kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi