Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä hiukset alkavat ohentua naisilla?

Vierailija
14.12.2024 |

Että muuttuvat sellaisiksi ohuiksi liruiksi?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rauta-arvot ja muut vitamiinit kunnossa ja syö estrogenia, ei harvene ollenkaan. Päinvastoin, mulla paksuuntui, kun sain ferritiinin 70:ään.Mulla on pitkät käsittelemättömät hiukset ollu aina. N68

Vierailija
22/29 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu geeneistä millaisen hiuslaadun on saanut. Mutta yleensä hormonimuutoksien aikaan hiuslaatu muuttuu, esim. raskauden ja vaihdevuosien aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun estrogeeni alkaa hiipua.

24/29 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 vuotiaana. Ihan tarkalleen.

En oo huomannu 😄

Vierailija
25/29 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli nuorena ongelmia, kun oli puutoksia varmaan ja pilleriä syötettiin, hormonit. Nyt tilanne on tasaisempi ja parempi.

Vierailija
26/29 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/29 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, joilla on ohuet hiukset menettävät ikääntyessään vielä lisää ja ne, joilla on paksut hiukset saavat pitää ne. Itse kuulun paksuhiuksisiin niin en osaa vastata apn kysymykseen. Asia liittyy siihen kuinka pitkä yhden hiuksen elinikä on. 

Vierailija
28/29 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillonku lihominen alkaa,  vaikuttaa hormonitoimintaan ja sitä kautti hiuksiin myös.

Vierailija
29/29 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla on aina lirut, syntymästä asti, osalla paksut loppuun asti.

Esim. mun äidillä joka täytti juuri 70v on edelleen pitkät paksut hiukset, vaikka hän itse sanoo että on ohentunut, en sitä huomaa.

Itselläni on myös paksut hiukset, mutta kun tuli b12 ja folaatin vakavan puutoksen tuoma anemia, hiuksia tippui ihan valtavasti, kampaajani huomaa eron, oudommat ihmiset eivät, koska ei mun hiukset vieläkään ole mikään liru. Toisaalta ihan sama, hiukset on vain karvoja jotka sattuu kasvamaan päästä. Mutta kyllä toki vähän mietin, että onko nämä nyt tällaiset sitten loppuun asti, vai kasvaako takaisin kun veriarvot saa kuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän