En jaksa olla aina se kuka ottaa yhteyttä.
Kommentit (53)
Miksi yrität väkisin pitää yhteyttä, kun ketään ei kuitenkaan kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä hän kärsii yksinäisyydestä? Aika moni kärsiI - se sairastuttaa. Itse tosiaan annoin periksi, koska jossakin kohtaa tunsin ahsituvani/sairastuvani vielä enemmän tuollaisesta vastavuorottomasta käytöksestä, joka oikeasti on henkistä väkivaltaa. Kaikkeni yritin, mutta ei niin ei. Nykyisin voin myös jo paremmin ilman ystäviäkin. Kaikkeen tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä hän kärsii yksinäisyydestä? Aika moni kärsiI - se sairastuttaa. Itse tosiaan annoin periksi, koska jossakin kohtaa tunsin ahsituvani/sairastuvani vielä enemmän tuollaisesta vastavuorottomasta käytöksestä, joka oikeasti on henkistä väkivaltaa. Kaikkeni yritin, mutta ei niin ei. Nykyisin voin myös jo paremmin ilman ystäviäkin. Kaikkeen tottuu.
Henkistä väkivaltaa, kun ei halua yhteydessä? Sinä se aiheutat henkistä väkivaltaa, kun yrität väkisin olla yhteydessä.
Itse voin ainakin paremmin yksin kuin seurassa, johon mua ei selvästi toivota. No big deal.
Aika moni vastaajista taitaa olla kakkahousuja, jotka eivät uskalla sanoa ettei yhteyttä halua muuta kuin silloin, jos on itse jitain vailla. Ei ole häiriköintiä, jos ei sanota suorasti ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkistä väkivaltaa, kun ei halua yhteydessä? Sinä se aiheutat henkistä väkivaltaa, kun yrität väkisin olla yhteydessä.
Kuten sanottua: en yritä. Minusta olisi mukavampaa kuulla suoraan, että ei haluta olla yhteydessä. Sen sijaan saan muka-ilahtunutta lässytystä osakseni, ja tämän jälkeen radiohiljaisuuden - vaikka juurikin vastapuoli on kiitellyt ja vannonut ottavansa pian yhteyttä. En tiedä kumpi meistä ymmärtää sitten jotakin väärin; minua käytös kuitenkin loukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Eniten pännii ne, jotka ottavat yhteyttä vain tarvitessaan jotain. Siinä sitä vastavuoroisuutta.
Tämä. Aina kun on saanut esimerkiksi Faceen viestin, niin heti odottaa sen alkavan: oliskohan mahdollista? Tai onnistuiskos?
Joskus ihmiset vaan ovat liian uupuneita/masentuneita, suorittavat ruoka/kotityöt/töitä/ylitöitä/aikaa lapsille, vanhemmille jne. pakko nukkua ees suht tarpeeksi ja yrittää huolehtia kunnosta. Supersosiaalinen työ, välillä ei jaksais työpäivän jälkeen yhtään mitään, vaikka kuinka tykkää omista kavereista, ei vaan saa aikaseksi ottaa yhteyttä kun joskus harvoin. Sit vielä kun on suht paljon ystäviä, miten ehtii/jaksaa pitää kaikkiin yhteyttä, sitten välillä ei vaan jaksakaan. Vaikka periaatteessa haluaiskin. Tällee keski-iässä alkaa tuntea oman jaksamisen rajat eikä enää jaksa painaa niin kuin ennen. Periaatteessa ystävistä saa kyllä positiivista energiaa, mutta kun on (suht sosiaalinen)introvertti, on sosiaalinen ähky jo töiden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni vastaajista taitaa olla kakkahousuja, jotka eivät uskalla sanoa ettei yhteyttä halua muuta kuin silloin, jos on itse jitain vailla. Ei ole häiriköintiä, jos ei sanota suorasti ei.
Minä olen kaksi kertaa elämässäni sanonut ihmiselle suoraan, että huomaatko, kuinka otat yhteyttä vain silloin kun jotakin tarvitset; sitä sanotaan hyväksikäytöksi. Sitä loukkaantumisen määrää.
Minäkin lopetin kymmenen vuotta sitten. Nyt kun olen 5-kymmentä, ei ole enää ns. ystäviä. Kun joku kysyy juhlinko pyöreitä, vastaan en - ja mielessäni jatkan, ketä kutsuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten et jaksa. Todennäköisesti sinun yhteydenottoa ei edes haluta.
Ei varmaan haluta, mutta on se ihme kuinka nämä muistavat olemassaolosi kun tarvitsevat apua. Paniikissa naama punaisena ottavat yhteyttä kun tulee vaikea tilanne. Sitten taas radio hiljaisuus ja sinut unohdetaan. K u s i p ä i s t ä kyse.
Ja mikä on sinun syysi pitää heihin edelleen yhteyttä?
En pidä heihin enää yhteyttä. Silti nämä k u s i p ä ä t ottavat yhteyttä kun tarvitsevat jotain. Näitä voisi oikeasti kutsua loisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanottua: en yritä. Minusta olisi mukavampaa kuulla suoraan, että ei haluta olla yhteydessä. Sen sijaan saan muka-ilahtunutta lässytystä osakseni, ja tämän jälkeen
No tajuat kuitenkin etteivät halua olla yhteydessä, joten minkä takia haluat heidän vielä tämän asian vääntävän sulle rautalangasta?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin lopetin kymmenen vuotta sitten. Nyt kun olen 5-kymmentä, ei ole enää ns. ystäviä. Kun joku kysyy juhlinko pyöreitä, vastaan en - ja mielessäni jatkan, ketä kutsuisin.
Siipeilijät ja hyötyjät varmaan. Niitä on paljon. Aitoa ystävyyttä vain harvoin.
Tee yllättävä siirto ja poista jonain kauniina aamuna klo 3.00 kaikkien yhteyttä ottamien yhteystiedot ja aseta heille estot päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten et jaksa. Todennäköisesti sinun yhteydenottoa ei edes haluta.
Ei varmaan haluta, mutta on se ihme kuinka nämä muistavat olemassaolosi kun tarvitsevat apua. Paniikissa naama punaisena ottavat yhteyttä kun tulee vaikea tilanne. Sitten taas radio hiljaisuus ja sinut unohdetaan. K u s i p ä i s t ä kyse.
En pidä heihin enää yhteyttä. Silti nämä k u s i p ä ä t ottavat yhteyttä kun tarvitsevat jotain. Näitä voisi oikeasti kutsua loisiksi.
No sitten sanot, ettet voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Loisia ne on, kun hyväksikäyttää.
Ap ottaa edelleen yhteyttä vaikka tietää toisten hyväksikäyttävän häntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanottua: en yritä. Minusta olisi mukavampaa kuulla suoraan, että ei haluta olla yhteydessä. Sen sijaan saan muka-il
En halua. Olisin silloin halunnut kun vielä otin yhteyttä. Nykyisin asia on yhdentekevä, tervehdin kadulla mutta en jää jutulle. En, vaikka toinen osapuoli yrittäisi. Tiedän nyt ettei todellisuudessa halua. Minä en halua katuteatteria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kaksi kertaa elämässäni sanonut ihmiselle suoraan, että huomaatko, kuinka otat yhteyttä vain silloin kun jotakin tarvitset; sitä sanotaan hyväksikäytöksi. Sitä loukkaantumisen määrää.
Tuon kun tekee niin loinen leimaa sinusta sen "pahiksen".