Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Trollaako ihmiset noiden ruokakulujen kanssa?

Vierailija
14.12.2024 |

Vuodesta toiseen porukka aina vaan väittää syövänsä 200e/kk

Jos lasket viimeaikaiset rajut korotukset ja sitä ennen perusinflaation, ~3,5% vuodessa, ni vuoden 2010 kauppakulut 200e on nousseet lähemmäs 400e, mikä musta kuulostaakin normaalilta sinkun kuluilta (2000+ kcal/päivä).

Vai syöttekö siis jotain venäläistä vankilaruokaa?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No googlettakaa mitä on puhtaan ruoan syöminen ja pätkäpaasto. Tavallinen vaikka toimistotyötä tekevä ihminen ei tarvitse montaa ateriaa päivässä. Ei kalliita proteiinijugurtteja tms. Mutta tämän ääneen sanominen aiheuttaa suurta ärsytystä aina. 

Vierailija
22/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä senttiä korkeintaan on noussut tuotteiden hinnat, ei vaikuta minuun jos 100€ ostokset maksaa nykyään 110€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nelihenkinen perhe pärjää 420-440€ kuukaudessa.

Vierailija
24/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein kaurapuuroa, ainekset maksoi 59,05 ja tästä syö 4 annosta..  

mistä hiton kullasta...

Vierailija
25/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP itse trollaa kun ihmisethän pärjäävät 100 e/kk ruokakuluilla... ei 200 e.

-winner-

Vierailija
26/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan kaupassa ei ole mitään 25senttiä kilo juureksia tai hedelmiä kun itse käyn. Kaalikin oli 1,20e/kg. Tälläsissä keskusteluissa aina puhutaan kuinka juurekset ovat aina alle euron kilo eikä koskaan ole kuitenkaan. 

https://www.k-ruoka.fi/haku?q=Menu%20porkkana&tuote=k-menu-porkkana-2kg…

Nää tulee joka vuosi hyvissä ajoin ennen joulua, lanttu, porkkana ja punajuuri. Tammikuussa ei enää tähän hintaan saa.

Vierailija
27/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

150e viikko - arkena 2 syöjää ja sunnuntaisin 6.

Tuossa summassa myös pesuaineet yms talousravarat

Vierailija
28/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan kaupassa ei ole mitään 25senttiä kilo juureksia tai hedelmiä kun itse käyn. Kaalikin oli 1,20e/kg. Tälläsissä keskusteluissa aina puhutaan kuinka juurekset ovat aina alle euron kilo eikä koskaan ole kuitenkaan. 

No onhan nuo juurekset silti TODELLA halpoja.

Vierailija
29/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ulosotossa niin pakko pärjätä. 

Vierailija
30/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen ilmaiset leivät seurakunnalta (leipäjonosta yli jääneiden leipien joukosta), syön paljon kaurapuuroa, kuivatuista herneistä tehtyä lihatonta hernekeittoa ja muuta halpaa. Ja hyödynnän tietysti -60% ilta-alet mahdollisuuksien mukaan. En muista koska olisin viimeksi ostanut esim. normaalihintaista lihaa. Ruokaan menee n. 170 €/kk ja syön mielestäni hyvin. 

Vierailija
31/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei laske työ tai kouluruokailua. Ja ainakin itselläni menee suhteessa enemmän sinkkuna kuin perheellisenä. 

Vierailija
32/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus luin näitä juttuja täältä kiinnostuneena mitä muut kuluttaa. Sitten tajusin, että moni on huuhaata eikä suinkaan omakohtaisia kokemuksia. Varsinkin kun luin kerran lehdestä ihan päinvastaisia summia, mitä täällä. Täällä esitetyt summat naurettavan alhaisia. Lehdessä taas ihmeellisen korkeita. Ehkä totuus välimaastossa. 

Vierailija
33/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on niin hölmö että ostaa edelleen niitä merkkejä jotka ennen oli paljon halvempia mut nyt hinnat huitelee pilvissä,niin tottakai kulut kasvaa. Itse vaihdoin Felix ketsupin alle euron ketsuppiin. Ne leikkeleet mitä ennen syötiin on nyt liian kalliita ja ostan halpamerkkejä. Oivariini vaihtui puolet halvempaan keijuun. Meillä siis ruokakulut ei ole noussut,koska mun raja edelleen on 200e viikko,niinku on ollu jo varmaan 10 vuotta. Rainbown mysli muuttui coopiksi ja hinta pompsahti itselleni liian kalliiksi ja jätän ostamatta. 

Ja vaikka itse kirjoitat 200e kk,eikä viikko niinkuin meillä,niin ei ole tuplaantunut meidän kauppalaskut.

Helppohan se on vaihtaa halvempaan, jos on aiemmin maksanut turhasta. Mutta mitä luulet niiden ruokakuluille käyneen, jotka on jo aiemmin ostanut halvinta mitä kaupasta saa? 

Vierailija
34/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul menee sinkkuma ruokaan n 600/kk mutta olen ruokaharrastaja/kokkaija ja intoilen eri maiden keittiöistä ja luomuruuasta. Ei tällaista hipsteriruokavalioo saa halvemmaksi.

Vierailija
35/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt 50 eurolla kohtalaisesti syö per viikko yksi henkilö. Meillä neljähenkinen perhe (lapset teinejä) ja ruokakulut 500 euroa kuussa. Ja syödään hyvin reilusti alle 50 euroa per viikko per naama! Toki suuruuden ekonomia toimii perheessä. Yksin pitää tehdä ruokaa vain kerralla useammaksi päiväksi.

Vierailija
36/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto haluaa upottaa yhteiskuntakriittisen aiheen, eli köyhien kokeman suoranaisen nälän ja pienituloisten ahdistuksen arjen menojen kanssa, disinformaatiovirtaan. Suomalaisen politiikan suuri ajattelija, Kokoomuksen Viinanen, kuittasi aikoinaan asian siten, että "Minullakin oli aamulla nälkä". Kokoomuslaista jaskan pauhantaa jo 30 vuotta.

Vierailija
37/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se mahdollista, kun ei ole erityisruokavalioita, tekee itse, käy kaupassa usein niin löytää hävikkituotteita, supertarjouksia jne. Syö papuja, ja keittelee pavut itse. 

Tällä viikolla olen saanut lanttua 25 sentillä/kilo, perunaa 5kg eurolla, porkkanaa 2kg eurolla.

Kokonaisia silakoita 1,5 euron kilohintaan. ( hävikki)

Kun pitää kunnon kotivaran, ettei ole pakko ostaa kallista, jos ei halpaa ruokaa löydä.

Joka viikko en jaksa nipottaa, mutta tämä on mahdollista.

Toki on mahdollista, mutta elääkö siis keskiverto suomalainen työssäkäyväkin tuolla tavalla? Melko ankealta kuulostaa.

Elän, koska työssäkäynti ei ole ikuista enkä enää koskaan halua vajota toimeentulotuelle. Siellä se elo vasta ankeaa on. 

Vierailija
38/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti trollaa. Täällä on usein vinkkejä tyyliin "osta eurolla juureksia ja tee keitto, siitä saa yksi ihminen vatsansa täyteen viikoksi" sekä kaikkia todella epärealistisia ostoslistoja - joko esitetään, että pikkurahalla saa kymmenkertaisen määrän mitä oikeasti saa, tai sitten mitoitetaan viikon ruuat niin niukoiksi, että oikeasti ne vastaavat parin päivän ruokia, tms. Osa näistä on kokoomuslaisten mielipidevaikuttamista, kun haluavat saada ihmiset myötämielisiksi entistä isommille leikkauksille köyhien rahoista, ja osa on muuten vaan ilkeämielisten ihmisten kirjoittelua, joiden tarkoitus on vain vähätellä ja vääristellä asioita.

Vierailija
39/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdenhengen sinkkutaloudessa 150€/kk ruokakulut.

Vierailija
40/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että yksipuolistuu joillakin. Kaupassa kaikki maksaa enemmän.