Mitä nyt vattua, mun varpaat on alkaneet mennä kippuraan!!
Kattelin varpaitani samalla kun lössötin sohvalla tv:n ääressä. Mitä merkillistä mun ennen näteille varpaille on tapahtumassa? Ihan selvästi ovat jotenkin menneet kippuraan! Onko tämä jälleen yksi auvoisa vanhuuden merkki, ikää minulla 53?
Täytyy kai hankkia apteekista niitä suorennusjuttuja. Voi luoja tätä elämää :-D
Kommentit (34)
Kotileikin koira kirjoitti:
Jalkateriä ja varpaita pitää jumpata ihan samalla tavalla kuin muitakin ruumiinosia, jotta ne pysyy kunnossa.
Kävely on jo itsessään aikamoista jumppaa jaloille. Kaikki liike ja liikunta auttaa. Kehon tasapainoonkin voi kiinnittää huomiota. Itse voi koittaa rentoutumista ja rentoutumisharjoituksia mutta jos keho vain on kireä niin itse sille ei mahda sitten mitään. Kannattaa myös muistaa järkevyys kun kehoa koittaa venytellä, itselläkin on ollut jalkaterissä kireyttä ja kerran koitin venyttää aika raakasti jalkateriäni, sen jälkeen olikin holvikaaren alueella aikamoista kipuilua joten muistakaa turvallinen järkevä toiminta aina kaikessa.
Kiitos neuvoista! Rupean nyt tekeen jalkajumppaa ja tarkistan että kengät on sopivia. Diabetestä tämä tuskin enteilee, olisi varmaan paljon muitakin oireita.
Nuorempana ja ahkerampana jumppasin jalkoja niin, että pyörittelin pulloa varpailla ja jalkaterällä. Täytyy ottaa uudestaan käyttöön. AP
Vierailija kirjoitti:
Diabeteksen yksi komplikaatio on vasaravarpaat. Silloin varpaat menevät kippuralle.
Vasara varpaat voi tulla vaikka ei olisi diabetestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahtaassa menee tietysti kippuralle mutta jos tuntuu ettei syy ole vaatetuksessa tai muussakaan ulkoisessa niin käytä hetki pohtimalla sisimpiä asioitasi ja elämääsi muutenkin. Pakko ei ole mutta senkin kautta voi oppia. Googleta myös asioita ja pohdi sopisiko ne itseesi.
Usko pois, itsereflektio on täällä liiassakin käytössä! Varpaille sentään voi jotain tehdä. Ajatuksen voimalla tuskin suoristuvat. AP
Miksi sinä kyselet neuvoja kun et ymmärrä ottaa niitä vastaan? Eikä tässä puhuttu ajatuksen voimalla suoristamisesta.
Lisään vielä että kehoon voi tulla kireyttä joka siis kiristää kehoa, voi myös ihan vetää kieroon tai kippurallekin.
Ikäsi puolesta olettaisin sinun ymmärtävän tälläisiäkin asioi
Voi olla, jännitys ja stressikin saattavat aiheuttaa kireyksiä kehoon. Kaikki ei ole aina pysyvää joten ei kannata huolestuttaa itseänsä ihan liikaa. Jos kiinnostaa nämä asiat niin suosittelen tutkimaan, oma keho on mielenkiintoinen tutkimuskohde.
Vierailija kirjoitti:
Täh! Minulla on aina ollut varpaat kippurassa. Tai ei kaikki, isovarvas ja toinen on ainakin suunnilleen suoria. Pitäisikö olla huolissaan?
Niin muillakin, koska kengät lapsena. Paitsi ne suorat varpaat ovat epäilyttäviä. Toka voi olla suora korkeintaan.
Lisättävä liikuntaa ja venyttelyä, se auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kotileikin koira kirjoitti:
Jalkateriä ja varpaita pitää jumpata ihan samalla tavalla kuin muitakin ruumiinosia, jotta ne pysyy kunnossa.
Kävely on jo itsessään aikamoista jumppaa jaloille. Kaikki liike ja liikunta auttaa. Kehon tasapainoonkin voi kiinnittää huomiota. Itse voi koittaa rentoutumista ja rentoutumisharjoituksia mutta jos keho vain on kireä niin itse sille ei mahda sitten mitään. Kannattaa myös muistaa järkevyys kun kehoa koittaa venytellä, itselläkin on ollut jalkaterissä kireyttä ja kerran koitin venyttää aika raakasti jalkateriäni, sen jälkeen olikin holvikaaren alueella aikamoista kipuilua joten muistakaa turvallinen järkevä toiminta aina kaikessa.
Kävely tasaisessa maastossa tukevilla kengillä ei juuri jalkaterää jumppaa. Eri asia sitten on, jos on paljasjalkakengät ja epätasainen maasto.
Vierailija kirjoitti:
OK, no mulla on yhden lempparisaappaat jotka on liian löysät, ehkä sitten johtuu tuosta. Liian pieniä kenkiä olen varonut koko ikäni, koska suvussa sekä miehillä että naisilla vahva alttius vaivaisenluille. Huh, nyt täytyy laittaa kaikki kengät syyniin että ovat varmasti sopivat. AP
Täältä ääni liian suurille kengille. Työelämässä ollessani käytin avokkaita ja kipristelin varpaitani, jotta kengät pysyvät tukevasti jalassa. Eläkkeellä mukavuudenhalu voitti turhamaisuuden, ja avokkaat jäivät kaappiin.
Nyt vasaravarpaat ovat itsestään suoristuneet, enkä pysty enää ollenkaan käyttämään samoja avokkaita, sillä ne putoavat jaloista joka askeleella.
HV. Mulla on aina ollut kippurat varpaat ja OVAT nätit.
Vierailija kirjoitti:
Täh! Minulla on aina ollut varpaat kippurassa. Tai ei kaikki, isovarvas ja toinen on ainakin suunnilleen suoria. Pitäisikö olla huolissaan?
Mulla on myös aina ollut. Nuorena muistan kuinka poikaystäväni yritti suoristaa niitä, mutta se sattui. Ei niistä ole sen kummempaa vaivaa minulle ollut, mutta tietysti pitää sopivat kengät löytää. Liian kireissä käy helposti niin, että joku varpaistani vääntyy jalan alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös aina ollut. Nuorena muistan kuinka poikaystäväni yritti suoristaa niitä, mutta se sattui. Ei niistä ole sen kummempaa vaivaa minulle ollut, mutta tietysti pitää sopivat kengät löytää. Liian kireissä käy helposti niin, että joku varpaistani vääntyy jalan alle.
No onhan tuo iso vaiva! Jos varvas menee toisten alle, no, siinä on jo koko jalka pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo iso vaiva! Jos varvas menee toisten alle, no, siinä on jo koko jalka pilalla.
Vasara varvas on todella ongelmallinen. Vaikuttaa kävelyyn, hankala löytää oikeanlaisia kenkiä. Kun varpaat painuu vähän jalan alle tai toisen varpaan alle, kuvitelkaapa onko kiva kävellä. Väkisinkin tulee väärä kävelyasento ym. haittoja. Enää siinä vaiheessa varvasjumppa ei oikein auta. Tälle edellisen edelliselle kirjoittajalle, kyllä niistä vaan paljon haittaa on.
Ahaa, OK. En ymmärtänyt, että tarkoitettiin elämäntilanteen aiheuttamia kireyksiä kropassa. No nyt ymmärrän viestin. Voi tässä olla perääkin. AP