Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko muilla niin vanhanaikaisia isoäitejä/anoppeja aikoinaan, etteivät housuja käyttäneet?

Vierailija
14.12.2024 |

Mulla oli sekä mummi että anoppi. Aina hame päällä tai mekko.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun toinen isoäitini joskus kotioloissa käytti housuja, ja se tuntui oudolta että ihan muistan ne kerrat. Toinen ei olisi sellaisia edes omistanut. Aina oli hame päällä. 

Äitini on 40-luvun lopun lapsi ja myös hameihminen, mutta se on enemmän tyylijuttu hänellä. Kyllä hänellä on aina myös housuja ollut.

Moni emäntä piti kreppiverkkareita ulkotöissä, mutta päällä oli essu! Yleistä 80-luvulla.

Vierailija
22/25 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinäidillä oli aina mekko tai hame ja kengissä korko, ei ikinä housuja tai matalia kenkiä, mummo oli syntynyt joskus 20-luvulla.

Isänäidillä oli taas aina housut, en muista että olisin ikinä häntä mekossa tai hameessa nähnyt, hän oli syntynyt muistaakseni 1919.

Äiti oli syntynyt -47 ja hänellä oli usein hame tai mekko, mutta pukeutui housuihin ainakin talvella ulkoilessa ja sitten eläkkeellä alkoi olla enemmän housuihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät housut ovat äärettömän epämukavat. Mekko tai hyvä hame-pusero -yhdistelmä on paljon mukavampi.

Vierailija
24/25 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummilla ei tainnut pitkiä housuja ollakaan olemassa. Mekkoja piti aina ja jotain punttialuspöksyjä. Isoäidistä en tiedä , en koskaan ehtinyt nähdä häntä. 

Vierailija
25/25 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan itse olla muuten ihan kuin mummoni. Tajusin vasta nyt, että minulla on aina mekko.😲Kaappi kyllä täynnä housujakin, mutta aina vaan mekko!

Olen päinvastainen tapaus. Hame ollut päällä julkisella paikalla viimeksi vuonna n.1990 .Mekko vieläkin aiemmin viimeksi jossain työpaikan pikkujouluissa. Nyt joku hameeksi tunnistettava liehuke helteellä mökillä muuten aina ja ikuisesti housut.70v 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä