Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos puolisolla on koira, niin lasketaanko sen ulkoilutus ja hoito kotityöksi?

Vierailija
14.12.2024 |

Eli jos joku henkilö on hankkinut itselleen koiran sinkkuaikana (tai edellisessä suhteessaan) ja sitten tapaa uuden ihmisen, jonka kanssa alkaa seurustelemaan, muuttaa yhteen, menee ehkä naimisiin ja perustaa perheen. Niin miten tuon koiran hoito ja ulkoilutus siinä vaiheessa menee? Lasketaanko se sen omistajansa osalta kotityöksi? Että jos hän vaikka ulkoiluttaa koiransa joka päivä kolmesti, niin ei enää sen lisäksi tarvitse imuroida ja laittaa tiskejä vaan sillä kuittasi sen suunnilleen puolikkaansa kotitöistä? Vai onko se hänen vapaa-aikaa ja harrastus? Eikä vaikuta kotitöiden jakautumiseen mitenkään?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksiin luetaan

Vierailija
2/39 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lasketaan. Aivan samoin kuin kaapissa olevan homon tyydyttäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska töistä kuuluu saada palkka.

Vierailija
4/39 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän ne kotityöt tehdä, vaikka olisi sinkku koiranomistaja. Koiran kanssa tulee myös koiran hoito ja etenkin kurakelillä myös koiran jälkien siivoaminen. 

Vierailija
5/39 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on henkilökohtainen lelu ja sen ylläpito kuuluu vain sen omistajalle.

Vierailija
6/39 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän ne kotityöt tehdä, vaikka olisi sinkku koiranomistaja. Koiran kanssa tulee myös koiran hoito ja etenkin kurakelillä myös koiran jälkien siivoaminen. 

Eikö puoliso voi tehdä kotitöitä sillä aikaa kun itse ulkoiluttaa koiraa?

Vierailija
7/39 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kanssa ulkoilu on pakollinen harrastus, jonka valitsee, kun ottaa koiran. Eli kotityöt puoliksi siitä huolimatta, vaikka toinen ulkoiluttaisi koiraa enemmän. Suosittelen tietysti myös uuden puolison aloittamaan koiran kanssa lenkkeilyn, jos koira on koulutettu.

Vierailija
8/39 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöihin kuuluu, mutta ei sillä mielestäni saa kuitattua koko kotityöosuuttaan. Kumppania valitessa tiesit, että koira ja siihen kuuluvat työt kuuluu kauppaan. 

Vierailija
9/39 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala nalkuttamaan asiasta. 

Vierailija
10/39 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotitöihin kuuluu, mutta ei sillä mielestäni saa kuitattua koko kotityöosuuttaan. Kumppania valitessa tiesit, että koira ja siihen kuuluvat työt kuuluu kauppaan. 

Millä logiikalla koira kuuluu kotitöihin? Jos ostan hevosen ja olen aina töiden jälkeen illat ja viikonloput tallilla ruokkimassa hevosta, harjaamassa sitä, siivoamassa karsinaa, viemässä sitä tarhaan ja ulkoilemaan, putsaamassa harjoja jne, niin hoitaako puolisini sitten kotona kaikki kotityöt kun minä kerran olen sen hevosen aiheuttamissa kotitöissä kiinni?

Vierailija
11/39 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kuulu koira kotitöihin. Eihän kukaan ottaisi koirallista jos kuuluisi, koska silloin joutuisi tekemään valtaosan tavallisista kotitöistä yksin toisin kuin koirattoman kanssa.

Vierailija
12/39 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on "työ" tavallaan, koska liikkuu. Mutta se EI vähennä kotitöitä tai vastuuta kotihommista. Ei voi sanoa toiselle että tee sinä ihan kaikki "kun minä ulkoilutan koiraa" tai "minä käyn töissä". Samoin joku muu voi haluta ulkoiluttaa koiraa tai liikkua luonnossa. Mutta se voi uuvuttaa jos ulkoilee paljon. Pitää miettiä koska jaksaa ne omat kotihommansa, joustoa. Päivittäin voi pestä koneella astioita ja tehdä pieniä juttuja. Jokainen elää tavallaan, ei saa pakottaa ketään silti. Sopikaa itse.

Vierailija
13/39 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraa hankkiessa tiesit, että hoitovastuu on sinulla.

Vierailija
14/39 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä hiukan sälytän vastuuta myös sille, joka menee yhteen ihmisen kanssa, jolla on ennestään lemmikkejä tai vaikka lapsia. Minusta hän ei voi ulkoistaa itseään näistä hoidettavista täysin, vaan vähintäänkin pitää käydä keskustelua. On totta, että sinkkunakin toinen hoitaisi hoidokkinsa ja lisäksi kotityöt, mutta yhtä lailla toinenkin hoitaisi yksinasuvana kotityönsä. Jos on ehdoton, ettei toisen "bisneksiin" osallistu millään lailla, pitää se ainakin tuoda ajoissa ilmi.

Ja minähän en ole paras puhuja. Meillähän oli kummallakin koira, joiden ulkoilutuksesta onnistuimme saamaan aikaan jatkuvan väännön. Ja usein tuloksena oli, että kumpikin vei erikseen omansa. Todella aikuismaista, en siis suosittele muille.

Aloituksen tapauksessa paras minusta olisi, jos toinenkin voisi viedä koiran välillä ja toinen tehdä muita kotitöitä. En ainakaan tiedä ketään, joka niin suuresti nauttisi koiran ulkoiluttamisesta kolmesti päivässä joka ikinen päivä, ettei haluaisi luovuttaa tehtävää välillä jollekin muulle.

Vierailija
15/39 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä hiukan sälytän vastuuta myös sille, joka menee yhteen ihmisen kanssa, jolla on ennestään lemmikkejä tai vaikka lapsia. Minusta hän ei voi ulkoistaa itseään näistä hoidettavista täysin, vaan vähintäänkin pitää käydä keskustelua. On totta, että sinkkunakin toinen hoitaisi hoidokkinsa ja lisäksi kotityöt, mutta yhtä lailla toinenkin hoitaisi yksinasuvana kotityönsä. Jos on ehdoton, ettei toisen "bisneksiin" osallistu millään lailla, pitää se ainakin tuoda ajoissa ilmi.

Ja minähän en ole paras puhuja. Meillähän oli kummallakin koira, joiden ulkoilutuksesta onnistuimme saamaan aikaan jatkuvan väännön. Ja usein tuloksena oli, että kumpikin vei erikseen omansa. Todella aikuismaista, en siis suosittele muille.

Aloituksen tapauksessa paras minusta olisi, jos toinenkin voisi viedä koiran välillä ja toinen tehdä muita kotitöitä. En ainakaan tiedä ketään, joka niin suuresti nauttisi koiran ulkoiluttamisesta kolmesti

Koiratonta ei kyllä voi velvoittaa ulkoiluttamiseen. Jos hän haluaa hyvää hyvyyttään sen tehdä tai jopa tykkää koiran ulkoiluttamisesta, silloin on toki ok, että hän jakaa ulkoitusvastuuta. Mutta jos koiraton osapuoli toteaa, että tuo on sellainen asia, mikä ei ole hänen juttunsa, niin sitten se on niin. Kyseessä on kuitenkin peruskotitöiden ohella oleva itse valittu asia, josta vastuussa on aina ensi sijaisesti se, jolla on koira.

Toki olen sitä mieltä myös, että sellainen suhde ei välttämättä oikein toimi, jossa toisella on lemmikki ja toista taas ei lemmikin hoito kiinnosta yhtään. Tästä(kin) syystä itselläni on ehdottomana kriteerinä kumppanille se, että mitään lemmikkejä ei ole.

Vierailija
16/39 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, jos yhdessä ollaan, joustetaan hieman puolin ja toisin. Se ei kuitenkaan tee toisen lemmikistä toisen vastuuta. Hän voi auttaa ihan omasta tahdostaan, mutta viime kädessä ei ole mikään pakko. Silloin omistaja voi vaikka ostaa koiralleen hoitoapua tarvittaessa.

Vierailija
17/39 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö puoliso voi tehdä kotitöitä sillä aikaa kun itse ulkoiluttaa koiraa?

Koiran ulkoiluttaja on silloin harrastuksensa parissa, joten puoliso voi myös harrastaa samaan aikaan. Kotitöiden tekeminen ei ole harrastus.

Vierailija
18/39 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti eroatte pian. 

Vierailija
19/39 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira tai ylipäätään lemmikki ei ole kotityö, vaan ELÄVÄ OLENTO, jolla on tarpeita ja joka on kehitystasoltaan lapsen tasolla. Yhdenkään lemmikinomistajan ei tulisi ottaa sellaista kumppania, joka ei halua osallistua ELÄVÄN OLENNON hoito- ja seuratarpeisiin. Lemmikillä on perustarpeet, joista on huolehdittava ja lisäksi vuorovaikutukselliset tarpeet, joista on huolehdittava.

Ulkoilutusvuorojenkin on hyvä kiertää, koska tällöin luodaan myös suhdetta koiran kanssa.

Perustakaa YHTISTALOUKSIA, jossa asiat ovat teille YHTEISIÄ ja teette YHDESSÄ ja olette YHDESSÄ ja JAATTE asioita. Ei noissa 2 sinkkua asuu yhdessä helpon seksin takia -talouksissa ole mitään järkeä. Sitten kohtelette toisianne, kuin vierasta sikaa kaikissa muissa asioissa. On omat ruoat, omat rahat, oma aika, omat harrastukset, omat kaverit, omat lapset, omat elämät... No huh!!!! Herätkää pahvit, jos olette yhdessä, niin olkaa yhdessä, jakakaa ja olkaa toistenne puolella. Tehkää yhdessä hyvää.

Vierailija
20/39 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan eläinsuojelulaki velvoittaa huolehtimaan lemmikeistä ja luonnonvaraisista eläimistä. Riippumatta siitä mistä tulivat ja mihin menevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi