Mun pitäisi ostaa vaatekaappeihin tangot henkarisysteemejä varten niin auttakaa, toimiiko metallisaha ja kromitanko?
Katsoin että Julasta saisin 2 m kromitangon juurikin tuohon tarkoitukseen mutta se täytyisi sitten itse sahailla poikki oikeista kohdin niin samassa firmassa metallisaha on 2,99 niin uppoaako tuo hyvin tankoon? Epäilyttää että pyöriikö se siinä vaan vai voiko toimia?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EWikö voi olla puuta?
Jaa-a miten mahtaa pysyä tuollaisessa kiinnikkeessä sitten... ap
Millaisessa kiinnikkeessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EWikö voi olla puuta?
Joku tuollainen 250 halkaisijan on jo valmiiksi toisessa kaapissa ja toiseen ostan Julasta 1,79 hintaisen, putkenpidin vai mikä tuo oli nimeltään. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EWikö voi olla puuta?
Joku tuollainen 250 halkaisijan on jo valmiiksi toisessa kaapissa ja toiseen ostan Julasta 1,79 hintaisen, putkenpidin vai mikä tuo oli nimeltään. ap
No ei kai siinä ongelmaa ole jos puutangon halkaisija on sopiva siihen pidikmeeseen. Meillä on vaatekaapeissa sekä puu- että metallitankoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EWikö voi olla puuta?
Millainen kiinnike? Kun äkkiseltään voisi kuvitella, että se tangon halkaisija on oleellisempi asia kuin materiaali.
Eli jos lihasvoimalla on tarkoitus sahata, on varmasti väliä sillä, meneekö sahaamiseen 10 minuuttia vai 10 tuntia.
Kyllä se tuolla poikki menee, toisaalta jos saa suositella, niin hanki tuo 4,99 maksava malli, johon saa standarditerät. Siitä on iloa enemmän pidemmän päälle ja sahaa vaikka puuta hätätilanteessa. Halvan 15 cm terä rajaa sahattava kappaleen kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tuolla poikki menee, toisaalta jos saa suositella, niin hanki tuo 4,99 maksava malli, johon saa standarditerät. Siitä on iloa enemmän pidemmän päälle ja sahaa vaikka puuta hätätilanteessa. Halvan 15 cm terä rajaa sahattava kappaleen kokoa.
Juu voin tutkia noita vaihtoehtoja siellä paikan päällä sitten kyllä kumpi vaikuttaa jykevämmältä kunhan vaan uppoaisi siihen metalliin kuin veitsi voihin eikä liukastelisi siinä pinnassa. ap
Ostat harjanvarren niin ei tarvi hinkuttaa millään rautasahalla eikä arvailla että pureeko sahanterä siihen. Esim https://www.puuilo.fi/harjanvarsi-24mm-140cm?srsltid=AfmBOoqjSggzg4MSEo… riittää molempiin kaappeihin ja mahtuu kiinnikkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ostat harjanvarren niin ei tarvi hinkuttaa millään rautasahalla eikä arvailla että pureeko sahanterä siihen. Esim https://www.puuilo.fi/harjanvarsi-24mm-140cm?srsltid=AfmBOoqjSggzg4MSEo… riittää molempiin kaappeihin ja mahtuu kiinnikkeisiin.
Mutta tuohonkaan mulla ei ole sahaa valmiina. Toki hyvä idea, kiitos siitä. ap
Se putki menee poikki nätimmin putkileikkurillakin ja tarvittaessa vaikka Fiskarsin saksillakin samalla systeemillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuohonkaan mulla ei ole sahaa valmiina. Toki hyvä idea, kiitos siitä. ap
Voi sillä samalla sahalla puutakin sahata
Jätä tanko ostamatta ja asentamatta, jos et tiedä sahoista mitään. Uusavuttomuutesi on rikollisen huonolla tasolla.
Noilla mitoilla mitä tarvitsen, ei ole. Olen tutkinut asian jo. ap