Uskovat kristityt: Miten suhtaudutte eri uskontoa edustaviin uskoviin?
Tunnetteko minkäänlaista yhteenkuuluvuuden tunnetta esim. hartaan Jehovan todistajan, juutalaisen tai muslimin kanssa, joka etsii jumalan tahtoa ja uskoo löytäneensä jumalan oman uskontonsa avulla? Voisitteko rukoilla heidän kanssaan jonkun lyhyen rukouksen jonka sanat sopii kummankin uskontoon?
Kommentit (443)
Vierailija kirjoitti:
Että me pääsisimme lapsen asemaan-- Lapsen asema on olla Jumalan lapsi, se on kokonaisilmoitus vaikka en nyt heti löydä toisia Raamatunjakeita.
Ajatteletko että lapset heitetään kadotukseen?
Et siis löydä Raamatusta yhtään kohtaa, jossa sanottaisiin lapsien pääsevän taivaaseen, vaan vetoat Raamatun "kokonaisilmoitukseen" eli omaan tulkintaasi. Tiedät varmaan, että eri ihmisillä on erilaisia käsityksiä siitä mikä tämä Raamatun kokonaisilmoitus on? Siksi siihen on turha vedota.
Kuten olen aiemmin sanonut, Raamattu ei kerro miten kastamattomana kuolleille lapsille käy. Voimme vain toivoa, että Jumala pelastaa tällaiset lapset, vaikka siitä ei olekaan annettu meille varmaa tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Voitte uskoa että hyvä Jumala ei heitä avuttomia lapsia tuhoon.
Voimme myös uskoa, että hyvä Jumala päästää lopulta kaikki ihmiset taivaaseen. Kelpaisiko se sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että me pääsisimme lapsen asemaan-- Lapsen asema on olla Jumalan lapsi, se on kokonaisilmoitus vaikka en nyt heti löydä toisia Raamatunjakeita.
Ajatteletko että lapset heitetään kadotukseen?
Et siis löydä Raamatusta yhtään kohtaa, jossa sanottaisiin lapsien pääsevän taivaaseen, vaan vetoat Raamatun "kokonaisilmoitukseen" eli omaan tulkintaasi. Tiedät varmaan, että eri ihmisillä on erilaisia käsityksiä siitä mikä tämä Raamatun kokonaisilmoitus on? Siksi siihen on turha vedota.
Kuten olen aiemmin sanonut, Raamattu ei kerro miten kastamattomana kuolleille lapsille käy. Voimme vain toivoa, että Jumala pelastaa tällaiset lapset, vaikka siitä ei olekaan annettu meille varmaa tietoa.
18:1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
18:4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimme myös uskoa, että hyvä Jumala päästää lopulta kaikki ihmiset taivaaseen. Kelpaisiko se sinulle?
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle.
Vierailija kirjoitti:
18:1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
18:4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
Sanoiko Jeesus, että kaikki jotka ovat lapsen kaltaisia pääsevät taivaaseen, vai sanoiko hän vain että lapsen kaltaiseksi tuleminen on (yksi) edellytys taivasten valtakuntaan pääsemiseksi? Mitä Jeesus yleensäkin tarkoitti puhuessaan lapsen kaltaiseksi tulemisesta/nöyrtymisestä? Tarkoittiko Jeesus kaikkia maailman lapsia, kun hän puhui "tästä (yhdestä tietystä) lapsesta" joka oli tullut hänen luokseen?
Sori nyt vaan, mutta tuossa ei todellakaan väitetä että kaikki lapset pääsevät taivaaseen.
En voisi koskaan rukoilla pedofiilin palvojien kanssa (muslimit).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle.
10:14: Lapsia ei saa estää tulemasta Jeesuksen luo. Onko joku väittänyt muuta?
10:15: Jumalan valtakunta täytyy siis ottaa vastaan niinkuin lapsi. Asia selvä. Siitä on kuitenkin pitkä matka siihen, että kaikki lapset pääsisivät taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
En voisi koskaan rukoilla pedofiilin palvojien kanssa (muslimit).
Ei nekään suostu yhteistyöhön vääräuskoisten kanssa.
Aivan tavallisia kerettiläisiä. Ei mitään vastaan, kunhan palavat helvetin tulessa. M50
Vierailija kirjoitti:
Luetaan tuota kohtaa vähän pidemmälle. Mitä jae 6 mielestäsi tarkoittaa? Minä ymmärrän sen niin, että Jeesus puhui tässä lapsista jotka kykenevät uskomaan ja luopumaan uskosta:
1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!
Vierailija kirjoitti:
Luetaan tuota kohtaa vähän pidemmälle. Mitä jae 6 mielestäsi tarkoittaa? Minä ymmärrän sen niin, että Jeesus puhui tässä lapsista jotka kykenevät uskomaan ja luopumaan uskosta:
1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!
Hyvä pointti! Varmaa on ainakin se, että Jeesus puhui selvästi uskovista lapsista. Hänen sanojaan ei siis voi koskea yleistämään sellaisia lapsia jotka eivät usko.
"Kukaan ihminen ei tuohon kykene täysin vastaamaan, mutta luomiskertomus avaa asiaa niin että se EEVA sai kiellettyä hedelmää käärmeen houkutellessa niin tekemään ( itse en tiedä oliko hedelmä asia tai mitä se tarkoitti"
Kielletty hedelmä oli sukupuolinen kanssakäyminen ,aviorikos, josta syntyi ensinmäinen ihminen.Kainissa oli käärmeen siemen ja hän oli murhaajan sukua. -Kopion opetusta CH.
Vierailija kirjoitti:
Heittääkö hyvä Jumala tuhoon sellaiset ateistit ja muslimit, jotka yrittää elää hyvää elämää mutta ei vaan usko Jeesukseen?
Koen jonkinlaista yhteenkuuluvuutta aina, kun ihminen uskoo Jumalaan, vaikkakin sitten määreiden perusteella väärään. Kuitenkin ainakin jotain yhteistäkin ajatuksissa on, riippuu ihmisestäkin.
Olen käynyt pitkiä, hienoja, syvällisiä ja puolin ja toisin rakkaudellisia keskusteluja monien erilaisten uskovien kanssa. Se on mahdollista kun sydämen sivistystä löytyy molemmilta osapuolilta <3
Emme saa tuomita, mutta avoimesti kannattaa tuoda oma vakaumus esiin. Toki rukoilen, että jokainen löytäisi heistäkin löytäisi Jeesuksen.
tunnustuksellinen luterilainen
Joka viettelee lapsen--niinkuin pedofiili esim.
Parhaani mukaan ystävällisesti. Pidän kaikkia ihmisiä yhtä arvokkaina Jumalan silmissä. Tosin en lähde syvällisempiin keskusteluihin muihin uskontokuntiin kuuluvien kanssa, ettei tule turhaa väittelyä.
Mutta miksiköhän juuri kristityt pitävät itseään muita parempina ja riitelevät keskenään? Samatkin perustavat eri lahkoja ja tuomitsevat muita kadotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Parhaani mukaan ystävällisesti. Pidän kaikkia ihmisiä yhtä arvokkaina Jumalan silmissä. Tosin en lähde syvällisempiin keskusteluihin muihin uskontokuntiin kuuluvien kanssa, ettei tule turhaa väittelyä.
Mutta miksiköhän juuri kristityt pitävät itseään muita parempina ja riitelevät keskenään? Samatkin perustavat eri lahkoja ja tuomitsevat muita kadotukseen.
Kristinusko on maailman yleisin uskonto, joten ei ole mikään ihme että sen parissa on paljon erilaisia käsityksiä asioista. Jos kuvittelet muiden laajaa kannatusta saaneiden uskontojen olevan yhtenäisiä, olet väärässä. Esim. islamissa on monia erilaisia suuntauksia ihan kuin kristinuskossakin.
Varmaa tietoa on että ristinryöväri meni paratiisiin, ilman kastetta.
Vierailija kirjoitti:
"Kukaan ihminen ei tuohon kykene täysin vastaamaan, mutta luomiskertomus avaa asiaa niin että se EEVA sai kiellettyä hedelmää käärmeen houkutellessa niin tekemään ( itse en tiedä oliko hedelmä asia tai mitä se tarkoitti"
Kielletty hedelmä oli sukupuolinen kanssakäyminen ,aviorikos, josta syntyi ensinmäinen ihminen.Kainissa oli käärmeen siemen ja hän oli murhaajan sukua. -Kopion opetusta CH.
No ei :D Mut mielikuvitus, kaikkeen se pystyy...
Kyse on ihmisen tottelemattomuudesta, oman tahdon noudattamisesta, ylpeydestä...