Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raha ei tee ihmisestä parempaa.

Vierailija
13.12.2024 |

Onko joku näin luullutkaan? Joskus rivien välistä lukee, kuin tämmöistäkin ajatusta olisi. Rahalla hankitaan statusta joka määrittelee ihmisen. Kallis auto, hieno talo, tyylikkäät vaatteet ja kosmetologilla hankitut kultakutrit niin elämä hymyilee? Ei ainakaan minulla. Perustulo riittää minulle ja enempää ei oikein olekaan.

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tee ihmisestä parempaa, mutta yleensä paremmat ihmiset ovat hyvin toimeentulevia.

Vierailija
2/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen kohdalla kuka on "parempi" on aika subjektiivinen määritelmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se tiettyyn pisteeseen asti tehdä, niin että pysyy hengissä kunniallisin keinoin. Siihenhän koko suomi perustuu. Hölmöläisellehän ei pitäisi antaa yhtään ylimääräisiä resursseja itsensä toteuttamiseen, aiheuttaa vaan enemmän harmia.

Vierailija
4/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, jos jättäytyy yhteiskunnan tukien varaan ja sen takia on köyhä, niin tällainen henkilö on useasti kyllä joiltakin piirteiltään huonompi. Laiska ehkä, elää muiden kustannuksella jne,

Vierailija
5/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee parempaa, mutta tekee elämästä helpompaa ja vapaampaa. Olettaen siis ettei törvi rahojaan johonkin autoihin ja kalliisiin taloihin, vaan säästää ja sijoittaa. Ei kannata elää kädestä suuhun. Kun perusta on kunnossa ja rahataidot hallussa, elämä on mutkattomampaa, ei ole pakko jumittaa epämiellyttävässä työssä, työttömyyspätkät ei stressaa, terveydenhuoltoa saa helpommin, inflaatio aiheuttaa vain pientä ärsytystä, perhe-elämä riidattomampaa yms yms. 

Vierailija
6/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian usein varakkaat ihmiset ylpistyy ja alkaa kuvittelemaan olevansa muita parempia ja arvokkaampia. Näitä näkee silloin tällöin. Tämä ei ole hyvä asia. Älkää antako asioiden nousta liikaa hattuun ja muistakaa hyvyydet joita on koetettu takoa päihinne, kuten tasa-arvoisuus.

Vierailija
7/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaamman on huomattavasti helpompi olla se parempi tyyppi.

Vierailija
8/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä pitää ottaa huomioon se mitä on annettu ja miten punnitaan. Köyhällä voi olla stressiä joka vaikuttaa asioihin ja kiristää pinnoja. Rikas voi ottaa rauhallisemmin kun talous turvattu.

Vierailija
9/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ei tee ihmisestä parempaa, mutta yleensä paremmat ihmiset ovat hyvin toimeentulevia.

Tätä ajatusta huomaa usein. Ei kukaan oo parempi sen takia että on opiskellut ja hankkinut hyvän työpaikan. Kaikilla ei ole samoja kykyjä opiskella esim keskittymishäiriöt ja muut tutkimattomat jutut kuten adhd voi häiritä tai traumat.

Vierailija
10/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään tee. Olen joskus miettinyt, että jos minusta tulisi ihan sikarikas, niin kuinka todennäköisesti arvoni, persoonallisuuteni ja käytökseni muuttuisi.

Onko raha kuten valta? Jos sitä on liikaa, niin ihmisen psyyke ei pysty sitä käsittelemään.

Vai oletteko kuulleet hyväntahtoisesti diktaattorista?

Vierailija
11/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki saa luoda rahaa tyhjästä mutta korot pitää maksaa pankille oikealla rahalla. Raha on väärin.

Vierailija
12/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat ovat yleensä itseään täynnä olevia nirppanokkia. Kermapeppuja !

Vierailija
13/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahattomuus tekee ihmisestä pahemman.

Vierailija
14/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tekee paremman. Itse ainakin arvostan ihmistä, joka osaa tehdä rahaa. Samoin arvostan tyyppiä, joka pystyy juoksemaan maratonin, rakentamaan talon, opiskelemaan uuden taidon jne. Monet asiat tekevät ihmisestä paremman. Täydellinen kyvyttömääs, haluttomuus ja periksiantaminen tekevät ihmisestä huonomman.

Vierailija
15/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa.

Esim Vincent van Gogh oli rutiköyhä omana aikanaan. Wolfgang Amadeus Mozartkin niin köyhä, että paiskattiin joukkohautaan.

Tästä voisi päätellä, että rikkaus passivoi. Tai sitten nerokkaat ja luovat ihmiset eivät vain välitä rahasta.

Mene ja tiedä.

Vierailija
16/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten he ovat parempia?

Vierailija
17/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tekee paremman. Itse ainakin arvostan ihmistä, joka osaa tehdä rahaa. Samoin arvostan tyyppiä, joka pystyy juoksemaan maratonin, rakentamaan talon, opiskelemaan uuden taidon jne. Monet asiat tekevät ihmisestä paremman. Täydellinen kyvyttömääs, haluttomuus ja periksiantaminen tekevät ihmisestä huonomman.

Minun mies menestyi urheilun saralla ja eteni sotilasurallaan sekä teki rahaa.

Kotona hän hakkasi minua raivon vallassa ja yhteiselomme päättyi siihen, että minut vietiin ambulanssilla sairaalaan ja mies poliisi vankilaan.

Jännä kuulla, että tuo ex mieheni on hyvä ihminen.

Vierailija
18/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei tee? Kysykääpä onnenonkijoilta.

Vierailija
19/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies menestyi urheilun saralla ja eteni sotilasurallaan sekä teki rahaa.

Kotona hän hakkasi minua raivon vallassa ja yhteiselomme päättyi siihen, että minut vietiin ambulanssilla sairaalaan ja mies poliisi vankilaan.

Jännä kuulla, että tuo ex mieheni on hyvä ihminen.

poliisivankilaan*

Vierailija
20/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni joka eli sodan jälkeisessä puutteessa ja köyhyydessä rakensi menestyvän firman kirjaimellisesti tyhjästä.

Tärkein oppi, minkä häneltä sain oli se, että ihmiset ovat tasa-arvoisia.

Äitini, joka myös tuli samanlaisista oloista, mollasi jopa omia lapsiaan tunteakseen itsensä paremmaksi ihmiseksi.

Luonne kysymys. Ei riipu rahasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi