Pyörätiet ovat tyhjät
Ihan vapaasti saa pyöräillä töihin, eipä ole pitkään aikaan ollut muita pyöräilijöitä.
Se vaan ihmetyttää kun monilla on niin hienot ja kalliit pelit ja vehkeet, että miksi niitä ei käytetä vai onko nuo liian hienot ja kalliit kuitenkin sellaisia, mitkä eivät kunnon talvikelejä kestä?
Itse ajan vain vaihteettomalla pyörällä, jossa ei ole mitään sähköjä, tällaiseen ei tule mitään vikoja edes pakkas- tai räntäkeleillä, renkaatkin on samat kestät-talvet, enpä ole tuossakaan hienostelussa hyötyä havainnut.
Kommentit (23)
Töissä kuulee välillä näitä, en voi tulla pyörällä kun ei saa lukkojen taakse ja se varastetaan.
No mitä sillä pyörällä sitten tekee kun ei sillä voi mihinkään mennä, pakko oli ostaa kuitenkin, että naapurit näkee sen hintalapun vai mikä siihen oli syynä?
Talvipyöräily vaatii sellaisen lisävarusteen kuin "parempi kuski" ja sitä ei kaupasta saa.
Vierailija kirjoitti:
Töissä kuulee välillä näitä, en voi tulla pyörällä kun ei saa lukkojen taakse ja se varastetaan.
No mitä sillä pyörällä sitten tekee kun ei sillä voi mihinkään mennä, pakko oli ostaa kuitenkin, että naapurit näkee sen hintalapun vai mikä siihen oli syynä?
Jokaista joka noita pyöriä nssii pitäisi saada lyödä nyrkillä nekkuun ihan luvan kanssa ja ilman sanktioita.
Jokaista joka nssuttuja pyöriä ostaa pitäisi saada lyödä kahdesti nekkuun
Hirveä panostus pääkaupunkiseudullakin pyöräteihin ja talvella ei näy ketään. Autot kielletään millä voi ajaa hyvin talvellakin.
Ei ole pyöräteitä hiekotettu. Eilenkin oli todella liukasta koko 3.5 km keskustaan kotoani. Vissiin kunta säästää kun ei teitä hiekoteta. Jokunen vuosi sitten kun lähdin töihin niin ei ollut pyörätietä hiekotettu. Jouduin taluttamaan fillaria 8 km ja myöhästyin töistä sen takia. Parin päivän päästä sain potkut sen myöhästymisen takia. Vaadin oikeudessa kunnalta 6 kuukauden palkkoja sen takia ja työnantajalta laittomasta irtisanomisesta. Oikeus päätti että se oli laiton irtisanominen ja joutuivat maksaa minulle 13500 euroa.
Kaksipyöräisellä ei uskalla ajaa, jos tiet ovat lumen ja jään peitossa. Todellista hengellä leikkimistä!
Ei ne ulkoisella vaihtajalla ja perinteisillä v-jarruilla olevat lelut toimi tällaisella kelillä, varsinkaan jollain 2-3cm leveällä kumilla varustetut. 1-vaihteinen mummopyörä leveillä renkailla on paras talvipyörä. Minullakin sellainen Bilteman halpis, toimii kesät talvet ja kulkee sohjossakin sinne minne haluan. Kilpapyörä tarvi sohjossa 2 metrin levyisen väylän yksinään.
Minusta ei ole mitenkään tyhjää ollut, tosin ei ruuhkaakaan, mutta kyllä muita polkijoita näkyy. Itselläni on nyt vähän jarruongelmaa ja tällä viikolla piti mennä julkisilla töihin (yksi lähipäivä). En ehkä ilman nastoja kuitenkaan uskaltaisi ajella, koska on jäätä, polanteita yms. Niille, jotka ei nastoja hanki, niin voi olla viisastakin olla ajamatta kaikilla keleillä.
Viime joulukuussa kaaduin vetisellä jäällä, kun en ollut ostanut uuteen pyörään sopivia talvirenkaita ja tuli mahtava musta silmä, vaikken onneksi enempää loukannut hiljaisen vauhdin takia.
Minä pyöräilen aamuhämärissä ja iltaisin.
Juu sähköpyörään kondensoituu vedet ja sitten menee sähköt pilalle kun tulee paljon kylmän ja lämpimän veivausta pyörää ulos ja sisälle raahatessa.
Kyllä meidän pikkukaupungissa tulee säännöllisesti talvisinkin vastaan se tietty määrä muita pyöräilijöitä. Nuorempia ja vanhojakin jopa. Ap:n asuinpaikassa ei sitten vaan olla innostuttu fillaroinnista.
Tällä hetkellä auto on korjauksessa, mutta en tykkää pyöräillä kylmässä, liukkailla teillä ja pimeydessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ulkoisella vaihtajalla ja perinteisillä v-jarruilla olevat lelut toimi tällaisella kelillä, varsinkaan jollain 2-3cm leveällä kumilla varustetut. 1-vaihteinen mummopyörä leveillä renkailla on paras talvipyörä. Minullakin sellainen Bilteman halpis, toimii kesät talvet ja kulkee sohjossakin sinne minne haluan. Kilpapyörä tarvi sohjossa 2 metrin levyisen väylän yksinään.
Kyllä ulkovaihtajat toimivat ihan hyvin talvellakin kunhan vaan vaijerit ovat kunnossa. Vannejarrutkin toimivat, mutta kyllähän levyjarrut ovat paremmat.
Ja tämä on siis tietoa, ei kuvitelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pyöräteitä hiekotettu. Eilenkin oli todella liukasta koko 3.5 km keskustaan kotoani. Vissiin kunta säästää kun ei teitä hiekoteta. Jokunen vuosi sitten kun lähdin töihin niin ei ollut pyörätietä hiekotettu. Jouduin taluttamaan fillaria 8 km ja myöhästyin töistä sen takia. Parin päivän päästä sain potkut sen myöhästymisen takia. Vaadin oikeudessa kunnalta 6 kuukauden palkkoja sen takia ja työnantajalta laittomasta irtisanomisesta. Oikeus päätti että se oli laiton irtisanominen ja joutuivat maksaa minulle 13500 euroa.
Miksi sinä säästät etkä hanki pyörääsi nastarenkaita? Hulluhan se kesärenkailla talvisin ajaa, niin pyöräilijä kuin autoilijakin.
Onhan siellä kävelijöitä. Ei kaikki kevyt liikenne lakkaa talvisinkaan.
Ajan pyörällä vain humalassa kun menen baariin ja tulen sieltä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Töissä kuulee välillä näitä, en voi tulla pyörällä kun ei saa lukkojen taakse ja se varastetaan.
No mitä sillä pyörällä sitten tekee kun ei sillä voi mihinkään mennä, pakko oli ostaa kuitenkin, että naapurit näkee sen hintalapun vai mikä siihen oli syynä?
Pyörällä voi käydä lenkillä jonka aikana pyörää ei tarvitse lukita mihinkään, onko ihan uusi tieto?
Vierailija kirjoitti:
Juu sähköpyörään kondensoituu vedet ja sitten menee sähköt pilalle kun tulee paljon kylmän ja lämpimän veivausta pyörää ulos ja sisälle raahatessa.
Sinulla on Fitnord. Minulla on oikea. Ongelmatonta ajoa lähes päivittäin, asunnossa säilyttäen apaut 10 vuotta.
Nastarenkailijana toivoisin että ei hiekoitettaisi. Peilijää on ihanteellinen, hiekkasuola ruostuttaa pyörän ja pyörii renkaan alla.
Poleksin kesät talvet ja nyt on kivaa kun ei tarvitse jatkuvasti paiskoa edessä makaavia skuutteja pusikkoon.