Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykosia-elokuva Yle Teemalla - keskustelua

Vierailija
02.11.2024 |

Olisko ketään, joka on katsonut tämän leffan? Pidin todella kovasti ja loppu on aika järisyttävä. Jokunen kysymys heräsi, mitä tässä oikein tapahtuikaan. Mielelläni keskustelisin jonkun taideleffojen ystävän kanssa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt, mutta kannatusyläpeukku aloitukselle. 

Vierailija
2/18 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kannattaa katsoa. Sopivan ahdistavaa katseltavaa näin Halloweenin aikaan ilman selkeää kauhua. Vaikka nainen olenkin, pääosan näyttelijä oli minusta jotenkin todella vaikuttava ja myönnän - seksikäs. Ja pään sekoamista odotellessa - kuka kukin on ja kuka oikeastaan hajoaa, vai onko jo hajonnut? Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kannattaa katsoa. Sopivan ahdistavaa katseltavaa näin Halloweenin aikaan ilman selkeää kauhua. Vaikka nainen olenkin, pääosan näyttelijä oli minusta jotenkin todella vaikuttava ja myönnän - seksikäs. Ja pään sekoamista odotellessa - kuka kukin on ja kuka oikeastaan hajoaa, vai onko jo hajonnut? Ap.

Kiitos vinkistä, saatanpa katsoa.

Vierailija
4/18 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso mitään ylejuttuja kun laittoivat areenan pakkorekisteröinnit

Vierailija
5/18 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ole läppäriä (tai pöytäkonetta)? Selaimen kautta voi katsoa ilman rekisteröitymistä.

Vierailija
6/18 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ole läppäriä (tai pöytäkonetta)? Selaimen kautta voi katsoa ilman rekisteröitymistä.

Myös puhelimesta pystyy katsomaan rekisteröitymättä. Mutta tuo kirjoittaja saattaa olla heitä, jotka triggeröityvät sanasta Yle niin että looginen ajattelu sakkaa.

Vierailija
7/18 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut joskus aiemmin. En tykännyt, sekava ja painostava tunnelma. Nuorena jaksoin katsoa noita taidepläjäyksiä, enää en oikein mitään.

Vierailija
8/18 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä leffa. Klassinen epäluotettava kertoja kuvaa suhteita mielenterveysosastolla.  Olen ollut töissä ja asiakkaana psyk. osastolla - mikään siellä ei ole totta. Lempielokuvani onkin Yksi lensi yli käenpesän.

Ja jos joku muistaa brittiläisen päiväsairaalasta kertovan elokuvan/sarjan, niin olisin kiitollinen. Tuli joskus 2005? 

Vierailija
9/18 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut joskus aiemmin. En tykännyt, sekava ja painostava tunnelma. Nuorena jaksoin katsoa noita taidepläjäyksiä, enää en oikein mitään.

Niin, sekavaahan se on, kun mieli hajoaa. Pidin silti. Jäi tulkinnanvaraa, siitä pidän elokuvissa.

Ja rekisteröidyin itse muuten juuri tänään ylelle. Ei ollut mitenkään ylitsepääsemättömän vaikeaa. Ap.

Vierailija
10/18 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sekavaahan se on, kun mieli hajoaa. Pidin silti. Jäi tulkinnanvaraa, siitä pidän elokuvissa.

Ja rekisteröidyin itse muuten juuri tänään ylelle. Ei ollut mitenkään ylitsepääsemättömän vaikeaa. Ap.

Vierailija
11/18 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä leffa. Klassinen epäluotettava kertoja kuvaa suhteita mielenterveysosastolla.  Olen ollut töissä ja asiakkaana psyk. osastolla - mikään siellä ei ole totta. Lempielokuvani onkin Yksi lensi yli käenpesän.

Ja jos joku muistaa brittiläisen päiväsairaalasta kertovan elokuvan/sarjan, niin olisin kiitollinen. Tuli joskus 2005? 

Yksi lensi yli käenpesän on myös todella hyvä. Näin sen ekaa kertaa teininä ja nelikymppisenä jännitti, pidänkö siitä vielä. Mutta hohto ei ollut kadonnut. Ap.

Vierailija
12/18 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Areenassa ole mitään pakkorekisteröintiä. En ole huomannut.

Vierailija
13/18 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin eilen telkusta katsoa, loppui into siihen kun nuoret naiset läiskivät verenpunaista maalia puolialastomille kehoilleen.

Siis kyseessä on olevinaan mielisairaalaympäristö.

Just!

Vierailija
14/18 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin eilen telkusta katsoa, loppui into siihen kun nuoret naiset läiskivät verenpunaista maalia puolialastomille kehoilleen.

Just!

Kyseessä on taide-elokuva... Ei dokumentti.

Vierailija
15/18 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just!

No, minä en moisesta taiteesta välitä!

Vierailija
16/18 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Areenassa ole mitään pakkorekisteröintiä. En ole huomannut.

Ylen mobiilisovelluksessa pitää rekisteröityä, siitä kai tässä on kyse.

Vierailija
17/18 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just!

Tää keskustelu olikin taideleffojen ystäville :)

Toki saahan sitä muutenkin näkemyksensä kertoa. Mutta en minäkään toisaalta ymmärrä mitään Kalle Päätalo -elokuvista tai Rambosta. Voivat kuitenkin olla ihan jees.

Vierailija
18/18 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just!

Tää keskustelu olikin taideleffojen ystäville :)

Toki saahan sitä muutenkin näkemyksensä kertoa. Mutta en minäkään toisaalta ymmärrä mitään Kalle Päätalo -elokuvista tai Rambosta. Voivat kuitenkin olla ihan jees.

Ai, sä meinaat, että jos ei tykkää Psykosian tyylisestä taideleffasta, niin sitten ei tykkää minkään moisesta taideleffasta vaan vain jostain Rambosta jne.

Kiito sulle kommentista, valaisevaa sun taidekäsityksen ja ihmisarvioiden suhteen!