Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Ne jotka söivät leivonnaisia, jäätelöä ja suklaata kaikkein vähiten, sairastuivat useimmin

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOKERI näyttää olevan terveydelle erityisen haitallista, jos sen saa virvoitusjuomista. Kaikki herkuttelu ei kuitenkaan ole vaarallista vaan pikemminkin päinvastoin.

Tähän viittaa 67000 ruotsalaista käsittänyt tutkimus. Se tarkasteli eri muodoissa nautitun lisätyn sokerin yhteyttä verenkiertoelinten sairauksiin.

Vierailija
2/33 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän koehenkilöt joivat sokerisia virvoitusjuomia, sitä todennäköisemmin he saivat aivoinfarktin, sydämen vajaatoiminnan, eteisvärinän tai vatsa-aortan pullistuman.

Sen sijaan niillä, jotka söivät kaikkein vähiten leivonnaisia, jäätelöä, suklaata ja makeisia, olikin suurin riski kaikkiin seurattuihin sairauksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäs saa akat jotka leveilee sillä ettei koskaan syö mitään makeaa!👍

Vierailija
4/33 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka eivät syö makeaa ovat stressaajia joiden elämästä puuttuu nautinto ja rentous. ->sairastuvat, eikä vähiten mt-ongelmiin

Vierailija
5/33 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokapäiväinen pulla yhdessä työtovereiden, ystävien tai sukulaisten kanssa ei välttämättä tarkoita, että ruokavalio ja elintavat ovat yleisesti huonot. Pikemminkin se voi kertoa hyvästä sosiaalisesta elämästä

Vierailija
6/33 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän ihminen syö kasviksia, sitä harvemmin tarvitsee käydä lääkärissä.

Vierailija
7/33 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät syö vähiten herkkuja eli tutkimus on nollatutkimus.

Vierailija
8/33 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä todella saavat katkerat akat jotka eivät anopin luona yhtä pitkonpalaa voi syödä! 

Vierailija
9/33 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toimeentulotuella elävä ja syön joka päivä karkkia ym. 

Vierailija
10/33 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä herkuttelen paljon, vaikka tuloni on 1075 e/kk. 

Vierailija
11/33 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen toimeentulotuella elävä ja syön joka päivä karkkia ym. 

Eli juuri sitä virvoitusjuomiin vertautuvaa haitallista sokeria. Leivokset ja suklaa on suhteessa kalliita.

Vierailija
12/33 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä ehtinyt lukea juttua, mutta tuli mieleen sekin, että voiko johtua siitä, että KAIKKEIN vähiten noita syövät saattavat olla jo liiankin puritaanisia ja ehdottomia - ja kaikenlainen stressaaminen ja liiallinen itsekuri voi heikentääkin hyvinvointia. Voisi kuvitella, että terveellisin vaihtoehto olisi se, että söisi noita aika vähän, mutta että jos joskus jossain on tarjolla tai satunnaisesti itse haluaa ostaa, pystyy syömään ilman itsesyytöksiä. Ja että muutenkin olisi sellainen rento elämänasenne. Usein äärimmäisyyksiin pyrkivillä ihmisillä elämänasenne on kaikkea muuta kuin rento, ja se heijastuu sitten hyvinvointiin.

No, pitää lukea toki tuo lehtijuttukin.

Vierailija
13/33 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitäs saa akat jotka leveilee sillä ettei koskaan syö mitään makeaa!👍

No akathan juuri sitä pullaa ja suklaata syö, miehet kuluttaa virvoitusjuomia. 

Vierailija
14/33 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan kertoo lähinnä siitä, että liian tiukalla oleva pipo stressaannuttaa ja sairastuttaa. Sama pätee myös alkoholin käyttöön. Absolutisteilla riskit suuremmat kuin kohtuukäyttäjillä.

Virvoitusjuomia alvariinsa litkivät taas ovat liian rentoja eivätkä välitä muutenkaan elämän terveellisyydestä. Usein heillä on muutakin elämänhallinnan pulmaa. Varmasti myös sairaudet jäävät tunnistamatta ja huonolle hoidolle.

Vierailija
15/33 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin harvoin, kuin juon limua juon sen sokerilimun. Ei kiinnosta tutkimukset. En ole koskaan pitänyt limuja minään terveysjuomina. Otan kuitenkin mielummin sen sokerilla, kun tiedän mitä se on.

Vierailija
16/33 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan kertoo lähinnä siitä, että liian tiukalla oleva pipo stressaannuttaa ja sairastuttaa. Sama pätee myös alkoholin käyttöön. Absolutisteilla riskit suuremmat kuin kohtuukäyttäjillä.

Virvoitusjuomia alvariinsa litkivät taas ovat liian rentoja eivätkä välitä muutenkaan elämän terveellisyydestä. Usein heillä on muutakin elämänhallinnan pulmaa. Varmasti myös sairaudet jäävät tunnistamatta ja huonolle hoidolle.

Jep, ja huumeisiin myös.

Vierailija
17/33 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulla päivässä pitää nutturan löysällä, niinhän sitä sanotaan. 

Vierailija
18/33 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka eivät syö makeaa ovat stressaajia joiden elämästä puuttuu nautinto ja rentous. ->sairastuvat, eikä vähiten mt-ongelmiin

Stressaan kyllä välillä (kaikki stressaa joskus)  mutta ei mun elämästä puutu nautinto eikä rentous. Syön makeaa harvoin.

Vierailija
19/33 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmettiä nyt taas.. Mun nautintoon kuuluu esim. muutama suklaapalanen kerrallaan ja pullasta en tykkää niin paljoa, että huvikseen söisin. Sen sijaan voisin syödä pussillisen sipsiä ja puolikkaan pitsan, suolainen on se mun nautinto. Ja niitä kyllä nautin. Naurattaa nää pullamummat, jotka ei yksinkertaisesti älyä miten on eri mielimakuja olemassa.

PS. Olen normaalipainoinen

Vierailija
20/33 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmettiä nyt taas.. Mun nautintoon kuuluu esim. muutama suklaapalanen kerrallaan ja pullasta en tykkää niin paljoa, että huvikseen söisin. Sen sijaan voisin syödä pussillisen sipsiä ja puolikkaan pitsan, suolainen on se mun nautinto. Ja niitä kyllä nautin. Naurattaa nää pullamummat, jotka ei yksinkertaisesti älyä miten on eri mielimakuja olemassa.

PS. Olen normaalipainoinen

Lisään tähän vielä, että joskus ns. normaali pulla esim. pullapitkon palanen suorastaan jumittuu kurkkuun, voipulla sen olla pitää jos pullaa on pakko mussuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi