Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi riidan jälkeen joku vaikuttaa tyytyväiseltä? (Parisuhde)

Vierailija
13.12.2024 |

Minusta on outoa ja ahdistavaa, että miehen kanssa riideltiin pari päivää aiemmin ja olen ollut allapäin sen jälkeen. Mies loukkasi minua, mutta hän oli eri mieltä, hänen mielestään taas minä loukkasin häntä. Tilanne oli tosi ahdistava minun mielestäni ja tuntuu kamalalta ettei mies ole yhtään pahoillaan siitä. 

En ole jutellut miehelle mitään ylimääräistä nyt kahteen päivään, en siis pidä mykkäkoulua, vastailen toki kysymyksiin ja puhun pakolliset asiat. Mies on taas ollut tosi reipas ja jopa iloisen ja itseensä tyytyväisen oloinen. Ikinä, ikinä hän ei itse ota riitoja enää jälkikäteen puheeksi. Ei vaikka luulen että minusta huomaa, etten ole ihan kunnossa.

Voitteko selittää miksi mies toimii näin?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen vampyyri. Toiset saa energiaa riidoista. Imevät kuvainnollisesti toisen vihaenergian itseensä. Olen huomannut että jotkut oikein ilahtuvat kun suutun. Kannattaa opetella viilipyttymäisyys näiden seurassa. Puhua asiallisesti ilman tunnereagtiota. 

Vierailija
62/66 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa, koska oma mieheni toimii samoin. On suorastaan hilpeä riidan jälkeen ja lapsille oikein erityisen mukava (vaikka siis riita minun kanssani).

Joku puolustusmekanismi? Ei osaa käsitellä vaikeita tunteita?

Oli mikä vaan, niin loukkaavaa se on, kun itse on ihan maassa ja toinen tuntuu suorastaan voimaantuvan, kun on saanut pahaa mieltä aikaiseksi. 

Ihmeellistä, näin täälläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä liittyykö tähän, mutta mulla oli aikoinaan ystävä/kaveri, joka tuntui elävän draamasta ja riitelystä. Se oli kuin bensaa hänelle, jota oli aika ajoin tankattava. 

Hän oli välillä riidoissa äitinsä kanssa, avopuolison kanssa, anoppinsa kanssa jatkuvasti joku hiersi, kaverin x kanssa, kaverin y kanssa. Milloin missäkin leimahti. Ja sitten kun riita oli ohi, suhteet näihin ihmisiin kukoistivat ja nousivat taivaisiin. Hän siis ilmeisesti tarvitsi tällaista ylämäki-alamäki-vuoristorataa ihmissuhteisiin. Kokeakseen olevansa elossa? Kokeakseen jotain suhdehuippuja matalalennon jälkeen? Ehkä se oli vain joku boosti ja adrenaliinishotti. Kaikista ei kai mukava ja tasainen ole tarpeeksi.

Vierailija
64/66 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirja Why does he do that. Siinä selitetään tuokin ilmiö. Ap varmaan tunnistat muitakin piirteitä miehestäsi siitä. Henkisen väkivallan erottaa riidoista siitä, että se on syklistä ja toistuu. Ensin sillä väkivaltaisella pikkuhiljaa kasaantuu ärsytys puolisoa kohtaan kuin painekattilassa ja sitten hän räjähtää. Se helpottaa hänen oloaan ja tekee sen hyväksi. Lisäksi se luultavasti vaientaa tai pelottaa puolisoa, joten väkivaltainen kokee, että sekin on hyvä lopputulos, kun toinen tajusi ns oman paikkansa taas hetkeksi.

Vierailija
65/66 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue kirja Why does he do that. Siinä selitetään tuokin ilmiö. Ap varmaan tunnistat muitakin piirteitä miehestäsi siitä. Henkisen väkivallan erottaa riidoista siitä, että se on syklistä ja toistuu. Ensin sillä väkivaltaisella pikkuhiljaa kasaantuu ärsytys puolisoa kohtaan kuin painekattilassa ja sitten hän räjähtää. Se helpottaa hänen oloaan ja tekee sen hyväksi. Lisäksi se luultavasti vaientaa tai pelottaa puolisoa, joten väkivaltainen kokee, että sekin on hyvä lopputulos, kun toinen tajusi ns oman paikkansa taas hetkeksi.

Aina sama itseinhoinen mentaliteetti. Hakeudutaan ihmisten seuraan joista ei tykkää, siedetään kunnes  ei siedetä, kaltoinkohdellaan, sykli alkaa alusta. Mies on niin hullu että haalii ympärilleen ihmisiä joita ei voi sietää, ja syyttää siitä kaikkia muita paitsi itseään.

Vierailija
66/66 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän