Erkki Tuomioja pettyi: joululounailla pelkkää kalaa
Kommentit (62)
Örkki Tuomioja on tottunut kaviaariin ja stolisnaja votkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antti Rinne aikoinaan pisti alulle lihaverokeskustelun.
Antti Rinne myös valmistaa itse pastaa, johon tulee puoli kiloa pekonia
Olen aina arvostanut Rinnettä tämän takia. Hyvää krapularuokaa. Tosin Antti taisi joutua sairaalaan kun pumppu petti tämän setin jälkeen.
2024 joulupöydässä on ainoastaan nauriita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antti Rinne aikoinaan pisti alulle lihaverokeskustelun.
Antti Rinne myös valmistaa itse pastaa, johon tulee puoli kiloa pekonia
Olen aina arvostanut Rinnettä tämän takia. Hyvää krapularuokaa. Tosin Antti taisi joutua sairaalaan kun pumppu petti tämän setin jälkeen.
Joo, niin petti pumppu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalapainotteisessa ruokalistassa on alkuruoaksi taimenta ja tilliä, silakkaa, silliä ja savustettua kananmunaa sekä metsäsientä ja rapeaa juustoa. Pääruokana on paistettua nieriää, piparjuurikastiketta sekä Lapin puikulaa ja punajuurta. Jälkiruokatarjonnaksi kerrotaan lakkapannacotta kahvin tai teen kera.
Mikä vitsi tuo on että alku- ja pääruoka molemmat kalaa?
Ihmettelin samaa. Meille opetettiin Talouskoulussa 1980-luvulla kun harjoiteltiin ruokalistan koostamista, että alkuruoka ja pääruoka eivät koskaan ole samaa raaka-ainetta.
Kaiken lisäksi molemmat kalat lohikaloja, olisi nyt toinen ruoka ollut vaikka kuhaa. Ruokalista näyttää siltä, että sitä ei ole suunnitellut ammattilainen vaan vain joku wannabe-kokki. 50-luvulla koulutuksensa saanut äitini oli tarkka jopa siitä, että jos arkiruoallakin oli liharuokaa, leivänpäällisiksi ei saanut laittaa makkaraa. Arkiruoat olivat näes monesti keittoja, jonka seuraksi piti olla leipää päällysteineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteiseen joulupöytään kuuluu kinkku. Mutta perinteistä halutaan eroon kaikilla konsteilla. Pian ei edes kala ole joulupöydässä, on vain kilo vihanneksia per syöjä.
Halutaan tilalle joku vihervassun vaaleanpunainen unelma, missä susi ja lammas käyskentelevät rinta rinnan laitumella ruohoa syöden...
Toiset taas haluaa unelman, missä persu ja rycccä kävelee bensa-asemalla vihreitä ammuskellen, venäläistä bensaa haistellen.
Näet väärin Tavja,Eero, Paavo, Erkki ne siellä olivat osa kaasussa osa kissamaisin kepein askelin ihan kuin olisivat olleet YYA hengessä.
Sen sijaan, että tuomitsette Tuomiojan, voisi asiaa tarkastella niinkin, että hänkin on liittynyt joukkoon, joka ihmettelee SIANlihan katoamista suomalaisilta aterioilta, jopa sitlä perinteisimmältä elijouluaterialta...
MIkähän onkaan syy... 672Joten hyvä Erkki.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan, että tuomitsette Tuomiojan, voisi asiaa tarkastella niinkin, että hänkin on liittynyt joukkoon, joka ihmettelee SIANlihan katoamista suomalaisilta aterioilta, jopa sitlä perinteisimmältä elijouluaterialta...
MIkähän onkaan syy... 672Joten hyvä Erkki.
Juu, samaa mietin..
Tykkäisin tuosta menuusta todella. Jos kalat on valmistettu hyvin, tuoreesta kalasta, niin en itkisi minkään muun puuttumisesta pöydästä. Ja koska ne sapuskat otetaan verorahoista, ei minkään yrityksen sponsaamana, sitäkin suuremmalla syyllä olisin Tuomiojan kohdalla ihan hiljaa ja sanoisin vain kiitos. En käsitä, miten toimittajat viitsivät viihdyttää kansaa tuollaisilla poliitikoiden hömpötyksillä ns uutisissaan.
Kinkku on ankean makuista muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin tuohon olisin kinkkua tai muuta lihaa kaivannut.
Samoin, ja eihän sitä olisi kenenkään ollut pakko ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Somessa outo reaktio. Porukka haukkuu Tuomiojaa, mutta on samaan aikaan pakottavaa kasvissyöntiä vastaan. Mikä logiikka tässä on? Tuomiojahan halusi kinkkua, mutta sitä ei ollut juurikin koska ns. viherpiiperöt eivät sitä esille laittaneet. Eikös Tuomioja ole nyt näiden somen mölisijöiden asialla, joten mitä ne sitä haukkuu?
Suomalaiset on aika helevetin masentava ja tyhmä kansa.
Sano tuo jälkimmäinen vaikkapa somaleista.
Oman pesän likaaja ilmiannettu.
Seuraan Tuomiojaa Facebookissa. Minulle jäi kyllä sellainen kuva, että kyse oli ns. yksityisestä päivityksestä, ei mikään lehdelle annettu lausunto. On vähän hakemalla haettu juttu, kun mies tuskin tätä mitenkään sen kummemmin lehtiin ajatteli. Tai mistäs minä tiedän, mutta ne päivitykset jotka hän julkisuuteen selvästi on halunnut, on olleet erilaisia ja virallisempia. Tämä oli sellainen perus "olipas siellä huono keli, piti sitä ja tätä tehdä"-tyyppinen päivitys mihin ihmiset kommentoi jotakin ihan samanlaista yhdentekevää. Tuskin siis mikään steitmentti sen enempää.
Kuulostaa hyvältä. Jolukinkku aika tylsä suolalla maustettu.
Minä ainakin syön paljon mieluummin lohta kuin kinkkua.
Siitä on jo useampi vuosi kun helsingi päätti ettei tarjoa kuntalaisille lihaa. Joten tuon kannalta on selvää että tarjoavat kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin syön paljon mieluummin lohta kuin kinkkua.
Juu, mutta ei sitä lohtakaan jaksa vetää useana päivänä putkeen. Kuten ei kinkkuakaan.
Mutta onpas todella turha "kohu". Lehdet taas revitteli. Sinänsä hyvä asetelma: persujen inhokki ajaakin persujen suosikki-asiaa. Johan siinä maindi boglaa.
Erkin ongelmat. Koomista. Muttei naurata yhtään.
Eikös Ilkka Taipalekin meuhkannut tästä samasta aikanaan? Nuo vanhat partaradikaalit tuntuvat olevan kovasti liharuoan perään. Taitaa olla sukupolvieroja vasemmistonkin sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Ilkka Taipalekin meuhkannut tästä samasta aikanaan? Nuo vanhat partaradikaalit tuntuvat olevan kovasti liharuoan perään. Taitaa olla sukupolvieroja vasemmistonkin sisällä.
Se taisi arvostella "jatkuvaa homosaation tuputusta" ja sai vihat niskoilleen.
Kyllähän Erkki, vaikka kommunisti onkin, on oikeassa tässä asiassa. Kala on hyvää, mutta pitää sitä joulupöydässä kinkkuakin olla. Siellä on taas nuoremman polven tyypit päässeet vaikuttamaan menyyn.