Eduskunta jakaa miljonia "joululahjarahaa" kansanedustajien kavereille ja sukulaisille!
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010898572.html
Suomi on maailman vähiten korruptoitunut maa.
Kommentit (85)
Oliko Suomi maailman korruptoitunein maa vuonna 2022, kun ihmisoikeusliitto sai 150 000e, pakolaisapu 300 000e ja ihmiskaupan uhrit 300 000e joululahjarahaa. Lisäksi rahaa saivat naisjärjestöt, kriittinen korkeakoulu, saamelaiset, sanataide ja luonnonsuojeluliitto. Riippuu varmaan siitä, keneltä kysyy.
Vierailija kirjoitti:
Budjetti on 85 miljardia euroa (suunnilleen) ja nyt jaettiin peräti 50 miljoonaa pääosin väyläviraston hankkeisiin ja erilaisille yhdistyksille. Miksi ei pari vuotta sitten ihmetelty, miten rahaa meni vastaavalla tavalla kavereille ja mökkitien siltaan.
För att då valde man inte att spara in 30 mn € på de fattigaste folkpensionärerna. De pengarna täcker hela 60 % av mulle - sulle - ja itelle asvalttitie, sekä iskälle varttimilli, korruptionen för denna enstaka gång. Resten lånas givetvis.
Finlands trovärdighet är 0.
Ihmettelen tällaista keskustelua, jossa silloin on kyse korruptiosta, kun minä en saa tahtoani läpi. Mutta kun minun asiaani joku sattuu ajamaan, niin järjestelmä onkin oikein toimiva. Silloin huutele oikeusvaltion perään enkä arvostele instituutioita. Kun instituutiot ovat puolellani, ne ovat kaiken kritiikin yläpuolella. Ei kuulunut valitusta edellisellä hallituskaudella joululahjarahoista, kun saajina oli "oikeita" tahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä tapa ole vuosien perinne eli joka vuosi hallitus on jakanut rahaa ystävilleen ja sukulaisilleen tätä kautta?
Kepulaisen valtiovarainministerin jakamia tuplalapsilisiä paheksuttiin, vaikka niille oli tarvetta. Nyt lapset toivovat talvikenkiä, pipoja ja hanskoja hyväntekeväisyydestä. Osa myös haluaisi ruokaa. On kyllä irvokasta jakaa rahaa ampumarataan jne.Perussuomalaisten Onni Rostila (sai 250000€) istui puoluetovereittensa Miko Bergbomin ja Joakim Vigeliuksen kanssa. Kolmikko kehui joululahjarahaa Suomen Uutisille.
Onni yhdellä, tiktok kaikilla.
-winner-
Oppositio muuten johtaa valtiovarainvaliokuntaa, joka kohteista päätti. Eli oikea paikka kritiikille on keskusta ja vihreät.