En kykene saamaan enää orgasmia
Nainen siis olen. Hormonikierukka vie halut, mutta kierukka on poistettu 3 kuukautta sitten. Halut ovat jokseenkin palautuneet, mutta orgasmia en enää saa millään. En omin avuin enkä kumppanin kanssa. Kiihotun kyllä, mutta siihen se jää. Palautuuko tästä enää ennalleen? Ennen sain helposti. Tilanne ahdistaa, koska oikeasti haluaisin taas nauttia seksistä. Ja mitä enemmän stressaan, sen vaikeammaksi menee.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla Mirena, jossa on tosi paljon hormonia vai Kyleena, jossa on vähemmän? Olen lukenut Mirenaa koskien enemmän haittavaikuksista nettikeskusteluissa. Tosin se on yleisempi, sitä kaikille lähtökohtaisesti tyrkytetään.
Mirena. En olisi ottanut, jos olisin tällaisesta tiennyt.
Mikä sulla AP:lla on nyt ehkäisynä? Jos ei hormoneja halua kehoonsa, niin ei taida olla kuin kondomiehkäisy vaihtoehtona. Me on nyt menty jo jonkin aikaan kondomilla, mutta harkinnassa on kierukka. Hiemman rupesi mietityttämään kierukan vaikutus haluihin ja orgasmiin.
Tämä ei nyt ole varsinainen keskustelun aihe, mutta en malta olla kysymättä, kun tässä mainittiin kondomit, että miten toimii kondomilla ehkäisy pitkässä, vakiintuneessa parisuhteessa. Miten teillä puoliso suhtautuu?
Minkä ikäinen olet? Mulla on jo kolmas kierukka menossa ja tuntoaisti heikkeni vasta kun kolmas oli ollut jo pari vuotta esivaihdevuosien/ vaihdevuosien alkaessa. Ei siis liittynyt kierukkaan. Mulla auttoi hormonikorvaushoito + paikallishoito. Nyt seksi taas tuntuu ihanalta, mutta orgasmiherkkyys ei palautunut samalle tasolle kuin aiemmin. Saan orgasmeja mutta vaatii enemmän aikaa ja vaivaa. Kannattaa varata aika gyneltä ja selvitellä mistä voisi johtua.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Mulla on jo kolmas kierukka menossa ja tuntoaisti heikkeni vasta kun kolmas oli ollut jo pari vuotta esivaihdevuosien/ vaihdevuosien alkaessa. Ei siis liittynyt kierukkaan. Mulla auttoi hormonikorvaushoito + paikallishoito. Nyt seksi taas tuntuu ihanalta, mutta orgasmiherkkyys ei palautunut samalle tasolle kuin aiemmin. Saan orgasmeja mutta vaatii enemmän aikaa ja vaivaa. Kannattaa varata aika gyneltä ja selvitellä mistä voisi johtua.
Ikää on jo 40. Mitään esivaihdevuosioireita ei ollut ennen kierukkaa. Oikeastaan haluja oli melkein enemmän kuin nuoruudessa. Mutta kaikki halut loppuivat salama kierukan asennuksen jälkeen. Eli kyllä epäilen tätä kierukan aiheuttamaksi. Kierukka saattoi ehkä laukaista jotkin vaihdevuodet tai sitten hormonit vaan on sekaisin. Eniten pelottaa juuri se, että ikää on jo tämän verran, niin mahtaako keho enää tästä hormonimyrskystä palautua vai oliko seksielämäni tässä :/
Kauaa ei kierukka sisälläni ollut. Se aiheutti paljon muitakin oireita ja poistettiin siksi nopeasti. Mitään muuta hormoniehkäisyä en ole koskaan elämässäni käyttänyt. Ja kondomi nytkin taas käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Syötkö SSRI lääkettä?
En. Enkä ole koskaan syönyt.
Hei ei klitoriksen hinkkaaminen auta! Apu voi löytyä sisältä "G" pisteen alueelta! Näin kävi exän kanssa, jolla oli sama ongelma ja monen vuoden orgasmittomuus ennen kuin tavattiin! Ja hei tämä paikka on ihan väärä kysyä apua, ainakin vakavalla mielellä!
Ja sitten miehet itkee kun joutuvat käyttämään kumia, kunpa vaan tietäisivät miten paljon tuhoa hormonaalinen ehkäisy naisille tekee niin loppuisi se painostus.
Itselle kävi Jaydessin kanssa samoin, vaikka se on matalahormoninen kierukka. Kesti noin vuoden tuntea samalla tavalla ja kokea orgasmi. Kierukka ehti olla 2,5 vuotta.
40v on jo ihan normi-ikä esivaihdevuosille. Mulla oli ensimmäisten oireiden eli vuotohäiriöiden hoitona juurikin hormonikerukka.. Ja vaikka orgasmiherkkyys huononi on mulla koko ajan ollut seksihaluja. Kannattaa käydä siellä gynellä selvittelemässä.
Kondomin kanssa suhertamisesta pääsee mies vasektomian eli sterilisation avulla. Miehelle helppo operaatio paikallispuudutuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten miehet itkee kun joutuvat käyttämään kumia, kunpa vaan tietäisivät miten paljon tuhoa hormonaalinen ehkäisy naisille tekee niin loppuisi se painostus.
Itselle kävi Jaydessin kanssa samoin, vaikka se on matalahormoninen kierukka. Kesti noin vuoden tuntea samalla tavalla ja kokea orgasmi. Kierukka ehti olla 2,5 vuotta.
Niin, miehet pakottaa naiset hormoneihin oman hikikikkelinsä takia. Ja naiset kuitenkin miehensä takia suostuu hormoneihin. Kyllä jotkut naiset on sinisilmäsiä ja tyhmiä, kun ilman miehiä voisivat elää hormoneitta, mutta miehet on esteenä.
Taitaa olla kovin yksilöllisestä näiden hormonien kanssa ehkäisy. Joillakin vähenee olleellisesti halut, joillakin taas lisääntyy. Ei taida olla muuta mahdollisuutta kuin kokeilu. Tähän sisältyy kuitenkin nautintoa vähentävä oleellinen riski, kuten AP kertoi.