Saako lääkäriltä Ozempicia tai vastaavaa helposti? En pääse eroon läskistä enkä tupakasta
Tarvitsen apua. Ikää 45. Verenpainetauti ja astma jo löytyy. Kuolen ilman muutosta. Olen yrittänyt laihduttaa, ja lopettaa tupakointia ilman merkittäviä saavutuksia. Olen väsynyt ja epätoivoinen.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkriltä saa, mutta saako kelalta korvauksen
Mulle siis määrättiin Rybelsus lääke. 117 euroa kuukausi. Mulla on D2, verenpainetauti ja ylipaino. Ei korvattavuutta, kun sokerit pysyy yhdellä lääkkeellä nyt aisoissa.
Sovittiin lääkärin kanssa, että aloitan lääkkeen vuoden vaihteessa. Nyt on vaan löydettävä tuo raha ja se löytyy ruokakassista nipistämällä.
Lisäksi mun maksukatto tuli täyteen, niin saan ekan satsin 4,50e.
Jos et saa Rybelsuksesta Kela-korvausta, ei tämä lääke vaikuta maksukaton täyttymiseen. Joudut myös maksamaan täyden hinnan vaikka maksukatto olisikin täynnä.
Apteekissa sanoi toista, mutta ok. Maksan ite, että pääsen alkuun. Ei o enää vara herkkuja ostellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle siis määrättiin Rybelsus lääke. 117 euroa kuukausi. Mulla on D2, verenpainetauti ja ylipaino. Ei korvattavuutta, kun sokerit pysyy yhdellä lääkkeellä nyt aisoissa.
Sovittiin lääkärin kanssa, että aloitan lääkkeen vuoden vaihteessa. Nyt on vaan löydettävä tuo raha ja se löytyy ruokakassista nipistämällä.
Jos et saa Rybelsuksesta Kela-korvausta, ei tämä lääke vaikuta maksukaton täyttymiseen. Joudut myös maksamaan täyden hinnan vaikka maksukatto olisikin täynnä.
Apteekissa sanoi toista, mutta ok. Maksan ite, että pääsen alkuun. Ei o enää vara herkkuja ostellakaan.
No älä nyt viiti, aina pariin levyyn suklaata rahat riittää
Vierailija kirjoitti:
Milla lääkkeellä sokerisi on pysynyt aisoissa?
Työkaverini laihtui aluksi Ozempicillä hyvin. Hän on D2. Nyt hän on alkanut lihomaan, vaikka annostusta on nostettu. Sokerit ovat pysyneet hyvänä ja siihenhän Ozempic on tarkoitettukin.
En uskaltaisi käyttää Ozempicia laihdutukseen, kun sen vaikutus ei ole pysyvä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on 10kg ylipainoa ja sain Mehiläisestä Saxenda lääkkeen. Vie kyllä täysin ruokahalun.
Onko saxenda sellainen, että sen vaikutus kestää pitkään, koska Oze mielestäni menettää vaikutuksensa ajan mittaan.
Looseri.
Mä en ole ikinä ollut ylipainoinen ja olen usein näännyttänyt itseni alipainoiseksi ihan itse!
Hei mikä nyt on kun aikuisten pitää haukkua ihmistä, joka tarvitsee apua? Tää palsta on ihme ilkeiden kakaroiden temmellyskenttä.
Aapelle tsemppiä. Onko sulla masennusta myös? Usein paino-ongelmat liittyvät mielialaan, itse reagoin enemmän syömättömyydellä masennukseen, ahdistukseen, stressiin, suruun jne. On ollut myös bulimiaa eli tiedän myös pakkoahminnan. Siihen auttoi aikanaan Seronil.
Oon saanut nyt kuitenkin masennuslääkkeeksi Voxran, joka ainakin alkuun stoppasi tupakanhimon täysin ja syöminen meinasi unohtua, se piti alkuun pakottaa. Helpompi tehdä niitä muutoksia jos epätoivo ei ole päällimmäinen tunne.
Toivottavasti saat apua.