Mitä monikulttuurisuus merkitsee sinulle?
Kommentit (79)
No ei yhtään mitään. Mä käyn tuossa K-kaupassa vain ruokaostoksilla. Ei siellä käy muite kuin saman kylän savolaisia. Ei täällä ole mitään muuta etnistä värinää. EIkä tarvita. Joskus toki tykkään ostaa pizzaa ja tehdä meksikolaista.
Riippuu mitkä ne monet kulttuurit on. Siinä mielessä mahdoton kysymys.
Suomeen on pesiytynyt katujengejä. Huumepäissään tap pa vat toisiaan, mikä toisaalta on hyväkin asia. Huono aines ei aina ehdi lisääntymisikään.
Ei mitään, sitä ei esiinny täällä missä asun.
Omassa elämässä monikulttuurisuus toteutuu suvun kesken, jossa on kahta muuta kansallisuutta suomalaisuuden lisäksi. Ulkomaalaiset yhteiskunnassa eivät siis siis häritse mielenrauhaani, koska muita kansallisuuksia löytyy omastakin perheestä. Palvelualoilla ja arjessa olen kohdannut monia eri kulttuurista tulevia ja sen on ihan mukavaa ollut. En ihannoi ketään, mutta en myöskään sorra ketään.
Ihania venäläisiä jotka Putin tulee vapauttamaan suomalaisten rasismista.
Globaalilla tasolla kulttuuri muuttuu tylsän tasaisen harmaaksi. Jos kaikissa maissa on vallalla monikulttuurisuus, ovat kaikki paikat samanlaisia.
Olen asunut lähes koko ikäni ulkomailla hyvinkin monikulttuurisissa ympäristöissä. Perheeni koostuu kahdesta kulttuurista; päivittäin käytän 3-4 erilaista kieltä.
Ei oikeastaan mitään, mutta eipä se haittaakaan. Olen asiasta hyvin neutraali. Ei minua kiinnosta mitä jumalia ihmiset palvovat vai palvovatko mitään. Ei myöskään kiinnosta mitä kieliä muut keskenään puhuvat, kunhan tarvittaessa löytyy yhteinen kieli jolla kommunikoida. Minua asia ei kiinnosta niin kauan kun siitä ei koidu ympäristölle haittaa.
Sitä että moniarvoisuus ei yhdistä vaan erottaa ihmisiä; pakkoavioliitot, islamin lait ja kunniakulttuurit ovat sosiopatiaa lännessä.
Ihania pelihetkiä, eksoottisia mausteita, värikkäitä kankaita ja rummutusta!
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut lähes koko ikäni ulkomailla hyvinkin monikulttuurisissa ympäristöissä. Perheeni koostuu kahdesta kulttuurista; päivittäin käytän 3-4 erilaista kieltä.
Tule Ruotsiin niin ymmärrät sen varjopuolet.
Merkitsee sitä, että eksoottiset tuoksut ja värinä tuovat suunnatonta riemua ja elämyksiä ihmisten elämään.
Toivon kaikille suvaitsevaisille oikein paljon rikkautta.
Vierailija kirjoitti:
Ilman monikulttuuria ei esiinny rasismia. Ilmiö on maailmanlaajuinen.
Sano tuo japanilaisille. Tai ehkä mieluummin heidän toisen maailmansodan aikaisille uhreilleen.
Oppinut arvostamaan miten hieno maa Suomi oli vielä 1980-luvulla.
Kokeeko joku tavallinen kantis sen positiiviseksi. Poliittset ääntenkerääjät kyllä ymmärrän.
Juurettomuutta yhtenäiskulttuurin kadottua. Ei ole mitään kiinnekohtaa elämään kuten Muut ihmiset eivät enää kiinnosta ylipäänsäkään, koska ei enää keskustella missään kuten ennen esim. kaupoissa, junissa, linja-autoissa, odotussaleissa.
Loistava mahdollisuus tehdä kristillistä lähetystyötä pakanoiden parissa täällä kotomaassa! Siunausta.