Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö siis joulukortteja saa lähettää sillä joulupostimerkillä

Vierailija
12.12.2024 |

kuin siinä punaisessa kuoressa? Että jos lähettää ilman kuorta, on postimaksu 2,50e/kortti?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä sellasen punaisen kuoren edes saa?

Vierailija
2/13 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaettu jokaiseen kotiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/13 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaettu jokaiseen kotiin

Paitsi niihin, joissa on ilmaisjakelukielto.

Vierailija
5/13 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähetin ilman kuorta. Laitoin vain yhden kortin. Jos haluat kuoren, niitä löytyy kaikista Posteista ja useimmista paikoista, joissa myydään postimerkkejä.

Vierailija
6/13 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ne pitää olla siinä kuoressa, jos laittaa lumihiutale-symbolilla varustetun merkin. Muuten pitää olla tavallinen ikimerkki tai vanhat 1. ja 2. luokan ikimerkit käy myös. Niiden punaisten kuorien vika lähetyspäivä on muistaakseni tänään 12.12. (keskiyöhön asti voi jättää postilaatikkoon luki Postin sivuilla).

Kuoria pitäisi saada lähes kaikkialta, missä postimerkkejä myydään. Itse hain Ärrältä.

Vierailija
7/13 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin kortit ilman punaista kuorta. Kyllä ne perille menee.

Vierailija
8/13 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse olla punaista kuorta, voi lähettää ilmankin, mutta siinä punaisessa saa lähettää vain niitä halvimpia eli ei muuta postia siihen. 

Vierailija
9/13 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ne pitää olla siinä kuoressa, jos laittaa lumihiutale-symbolilla varustetun merkin. Muuten pitää olla tavallinen ikimerkki tai vanhat 1. ja 2. luokan ikimerkit käy myös. Niiden punaisten kuorien vika lähetyspäivä on muistaakseni tänään 12.12. (keskiyöhön asti voi jättää postilaatikkoon luki Postin sivuilla).

Kuoria pitäisi saada lähes kaikkialta, missä postimerkkejä myydään. Itse hain Ärrältä.

Höpönhöpö. Ei ole pakko olla kuorta. Ohje tarkoittaa vain sitä että kuoreen ei saa laittaa muita kuin niitä. Mutta toki niitä voi myös erikseen lähettåä. 

Vierailija
10/13 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetin kortit ilman punaista kuorta. Kyllä ne perille menee.

Sama. Vai kuvitteleeko joku että postin lajittelija poimii joukosta yksittäiset kortit?

Vierailija
11/13 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuori nopeuttaa lajittelua, muuta merkitystä sillä ei ole. Ei ole millään lailla pakollinen. 

"Punaisen postituskuoren käyttö nopeuttaa korttien saapumista joulukorttilajitteluun." 

Vierailija
12/13 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä pidä olla. Iät ajat noita punaisia kuoria on ollut käytössä ja se tarkoittaa vain sitä, että posti ei ala jakamaan sinne tulleita joulukortteja liian aikaisin, esim. jo itsenäisyyspäivän aikoihin. Jos haluaa halvemman hinnan kortin menevän jakoon jo joulukuun alkupäivinä, pitää se postittaa normaalisti eikä punaisessa kuoressa.

Vierailija
13/13 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaettu jokaiseen kotiin

Ei mulle ainakaan vaikka mulla ei lue sitä "ei mainoksia" tarraa. Mutta saahan niitä kuitennii monesta paikasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan