Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minipillerit ja vuotohäiriöt

Vierailija
12.12.2024 |

Millaisia kokemuksia teillä on:

kun aloititte Minipillerit, kuinka kauan teillä kesti tiputteluvuoto, kunnes kuukautiset harvenivat selvästi tai loppuivat kokonaan?

Jouduin marraskuun alussa lopettamaan e-pillerit ja vaihtamaan ne Azalia -nimisiin minipillereihin, sillä olen jo 37v ja BMI on 27 ja terveydenhoitajatäti sanoi, että jos ikää on yli 35v, niin silloin BMI:n pitää olla alle 25, jotta voi jatkaa e-pillereitä. Kun lopetin e-pillerit, minulla oli ensin kuukautiset ja sen jälkeen pari viikkoa ilman vuotoja, kunnes nyt on jo 9:ttä päivää ollut niukka verinen vuoto, että täytyy pitää sidettä. Tosi turhauttavaa. Minähän anemisoidun tämän myötä, jos se vuoto vaan jatkuu ja jatkuu. Toiveeni olisi, että kuuluisin siihen kolmasosaan naisista, joilla kuukautiset loppuvat kokonaan. Tai jos ne olisi vaikka 2-3 kertaa vuodessa, niin sekin olisi ihan siedettävää, kun e-pilelreitä söin 3 liuskaa putkeen ja sitten oli kuukautiset viidesti vuodessa. Se terveydenhoitajatäti sanoi, että minipillereitä pitäisi syödä ainakin 3kk, ennen kuin voi sanoa, että miten ne minulle sopivat. Eli helmikuun alkuun mennessä pitäisi vuodon loppua.

Mä siis tiesin, että jos on ylipainoa, niin ei voi jatkaa yli 35-vuotiaana e-pillereitä, mutta mä luulin, että se BMI raja olisi joku 30 tai 35. Jos onnistun laihtumaan joku 8-10kg, niin saan taas aloittaa e-pillerit uudestaan kun BMI on alle 25

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan?

Vierailija
2/2 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taisin aloittaa maaliskuussa minipillerit (Slinda) ja saman vuoden heinäkuussa tuli viimeisin tiputteluvuoto. Siitä pari vuotta ja viimeisimmä vuoden aikana on tullut sellaisia n. päivän mittaisia tiputteluja ehkä kolmisen kertaa. Eli käytännössä menkat olleet pois heinäkuusta -22 lähtien.

Mulla tosin on ikää nyt jo 49, enkä tiedä olisko mulla ylipäänsä enää luonnollisia kuukautisia muutenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi