Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Tiernapojatkin pitää kieltää?

Vierailija
12.12.2024 |

Miksi Tiernapojatkin pitää kieltää koulun ohjelmistoista sen takia, että joku sattuu olemaan ateisti tai muun uskontokunnan edustaja? Pienenä esiinnyimme tiernapojissa ja olen ollut kuuntelemassa esityksiä joulun alla. Miksi aina kaikista perinteistä luovutaan? 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4563c53f-148a-430f-b605-ad93ff03ab55

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit mennåä kirkkoon katsomaan tiernapoikia. Sinä voit kotona järjestää lapsinesi tiernapoikaesityksen. Sitä ei tehdä verorahoilla, vaan sinun rahoillasi ja ajallasi.

Saatananpalvojako päättää mihin verorahat käytetään? Näköjään näin on.

Ihan työssäkäyvä veronmaksaja, joka ei kuulu kirkkoon eikä halua maksaa senttiäkään uskonnollisista tempauksista, jotka voidaan tehdä ihan omin voimin ja rahoin. Turha siihen on verorahoja käyttää

Vierailija
22/28 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kuulu kirkkoon enkä usko mutta kyllä näitä harmittomia kirkollisia perinteitä pitää saada säilyttää. Ei minua häiritse suvivirret eikä rippikoulut tai tiernapojat. Ne on kaikki minunkin lapsuuttani.

Niin no, ei ne varmaan sinun takiasi niitä ole poistaneet, vaan niiden, joille kaikki tämä on vierasta ja saa tuntemaan itsensä ulkopuoliseksi. Sinänsä olen samaa mieltä, mutta perustelusi on vähän hölmö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit mennåä kirkkoon katsomaan tiernapoikia. Sinä voit kotona järjestää lapsinesi tiernapoikaesityksen. Sitä ei tehdä verorahoilla, vaan sinun rahoillasi ja ajallasi.

Minkälaista lohtua ateisti osaa tarjoaa kriisissä? Miksi kaikista kristinuskoon liittyvistä perinteistä tulee luopua vain sen takia, että sinä haluat niistä luopua? Täällä on paljon ihmisiä, joille ne ovat tärkeitä. Sitten vetoat verorahoihin. Kirkko tekee tärkeää mielenterveystyötä ja auttaa hädässä olevia ihmisiä. Ateistin mielestä jokainen on oman onnensa seppä. Ateisti ei usko Jumalaan eikä itseensä 

Vierailija
24/28 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska päättäjät ovat jo saavuttaneet sellaisen tyhmyyden asteen jossa kaikki historiallisen ja kulttuurisen konteksin hahmottaminen on heille mahdotonta.

Ja olen ateisti.

Vierailija
25/28 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska päättäjät ovat jo saavuttaneet sellaisen tyhmyyden asteen jossa kaikki historiallisen ja kulttuurisen konteksin hahmottaminen on heille mahdotonta.

Ja olen ateisti.

Olisiko kuitenkin kyse jostain muusta. Ei tässä ole kyse siitä vaan inklusiivisuuden lisäämisestä. 

Vierailija
26/28 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää varmaan keksiä tilalle joulusamba tai marssi, jossa lauletaan pelkästään "tii taa joulua", niin ei loukkaa ketään. Järkyttävää menoa, että kaikki kielletään vain sen takia, että joku sattuu olemaan ateisti tai toisen uskontokunnan edustaja. Olemme Suomessa.

Muistan sellaisen sanonnan kuin että maassa maan tavalla tai maasta pois.

Saako niin enään sanoakaan??

Mihin siis laitetaan ne täysin suomalaiset, uskonnollisia koulutapahtumia vastustavat vanhemmat? Mun kokemuksen mukaan ne kun suurimmaksi osaksi ovat ihan monen sukupolven takaa täysin suomalaisia.

Vierailija
27/28 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin koululainen, meillä ei koulussa  tarvinnut tulla katsomaan Tiernapoikia tai muutakaan uskonnollista, jos ei kuulunut kirkkoon. Ei niitä silti lopetettu.

Vierailija
28/28 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naaman lankkaaminen on se ongelma eikä se, että tiernikset muka loukkaisi ateisteja, arvon kristittyä larppaava palstatrolli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän