HS: Mika Waltarin sadistiset tekstit tulivat julkisuuteen
Aika karu juttu. Kirjoitti rakastajattarelleen kirjeitä/runoelmia, joissa kuvaili rais kaamista. Nämä on nyt tulleet julki. Hän oli myös pahoinpidellyt vaimoaan niin että tämän naama oli ollut turvoksissa, tosin vaimokin oli ollut väkivaltainen ja purrut Waltaria kaulasta.
"RUNOELMASSA on selkeä aihe. Siinä kerrotaan, miten runon puhuja rais kaa vaimonsa useamman kerran. Säkeissä kuvataan muun muassa puremista, mustelmia, sitomista, oven lukitsemista, verenvuotoa, alistamista ja nöyryyttämistä."
"NO, no, älä rimpuile! Paina
vain selkäsi taaksepäin.
Minä vahvempi kai olen aina.
Pysy hiljaa! Näin, ah, näin!"
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tekstin olisi kirjoittanut nainen, sitä pidettäisiin voimauttavana - suurena taiteena.
Muistatteko naisohjaajien 90-luvulla Ranskassa tekemät elokuvat, esim. Catherine Breillat'n Romance (1999): raiskauksia ja sodomiaa. Pidetään suurena taiteena.
Ei liity asiaan sitten lainkaan. Kyse kun ei ole tuon runon tekstisisällöstä; ei siinä ole ihmeellistä muuta kuin peräkammarilaisille. Vaan siitä, miten Waltari itse on käyttäytynyt - ja sehän käy hyvin selväksi, jos lukee sen hesarin alkuperäisen jutun.
Vaan eipä taida vähättelijöillä olla hesarin maksullista tilausta, niin sitten vaan vähätellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tekstin olisi kirjoittanut nainen, sitä pidettäisiin voimauttavana - suurena taiteena.
Muistatteko naisohjaajien 90-luvulla Ranskassa tekemät elokuvat, esim. Catherine Breillat'n Romance (1999): raiskauksia ja sodomiaa. Pidetään suurena taiteena.
Ei liity asiaan sitten lainkaan. Kyse kun ei ole tuon runon tekstisisällöstä; ei siinä ole ihmeellistä muuta kuin peräkammarilaisille. Vaan siitä, miten Waltari itse on käyttäytynyt - ja sehän käy hyvin selväksi, jos lukee sen hesarin alkuperäisen jutun.
Vaan eipä taida vähättelijöillä olla hesarin maksullista tilausta, niin sitten vaan vähätellään.
Luin kyllä jutun. Mikä Waltarin käyttäytymisessä on tuomittavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Miksu nyt virallisesti cancelöity?
Jep. Kaikki kirjat tullaan poistamaan kouluista ja kirjastoista ja poltetaan roviolla.
Tatu ja Patu onneksi juuri ja juuri säästyivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Runon puhuja ei ole Waltari - sen paremmin kuin kirjailija olisi esim. Sinuhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kaikki kirjat tullaan poistamaan kouluista ja kirjastoista ja poltetaan roviolla.
Oodin pihalta on jo katsottu sopivaa paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oodin pihalta on jo katsottu sopivaa paikkaa.
Sen viereen pystytetään äärioikeistolaisiksi leimattujen polttorovio. Apinaorkesteri säestää.
Elävän herjaamisesta saattaa seurata herjaussyyte tai -kanne, joten HS leimaa valkoista miestä levittämällä valheita vainajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takuulla Breillat on hieno ihminen...
Runoja kai saa kirjoittaa mistä aiheesta vain. Kirjoittajan motiivejakaan ei voi ulkopuolinen tietää.
Väkivalta parisuhteessa on toki tuomittavaa.
Mitä jos heillä oli BDSM-suhde? Fifty Shades of Gray-tyyliin?
Ihmisillä ei ole muuta tekemistä kuin etsiä jotakin tuomittavaa, jotta voivat itse poseerata ylemmän moraalin ihmistä. Kuolleetkin kelpaavat kohteeksi.
Niinpä. Mitä muista mahtaa vielä paljastua. Koskaan ei tiedä henkilöitä ennen kuin tietää jotain.
Ilmeisesti tuossa runossa annetaan ymmärtää, että myös nainen nauttii tuosta toiminnasta. Vaikea samaistua, kun itse ei kokisi mitään tuollaista nautinnoksi, vaikka turvasana olisikin. Edelleenkin se on vain tekstiä. Todellisuutta emme tule koskaan tietämään.
Oli kai väkivaltainen liitto. Mutta pahin fyysinen tappelu liittyi siihen, että Waltari aikoi jättää vaimonsa tämän rakastajattaren takia. Ei sitten kumminkaan jättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Elävän herjaamisesta saattaa seurata herjaussyyte tai -kanne, joten HS leimaa valkoista miestä levittämällä valheita vainajasta.
Onko SKS:n arkisto fantasiassasi mukana salaliitossa?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä ei ole muuta tekemistä kuin etsiä jotakin tuomittavaa, jotta voivat itse poseerata ylemmän moraalin ihmistä. Kuolleetkin kelpaavat kohteeksi.
Sellainenkin ihminen olisi moraaliltaan aika erikoinen, joka hyväksyisi perheväkivallan ihan vain siksi, ettei joku luulisi hänen poseeraavan moraalillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Runon puhuja ei ole Waltari - sen paremmin kuin kirjailija olisi esim. Sinuhe.
Liian monimutkaista nykyaktivistille. Nykyaktivismi lähtee siitä että "minun mielipide = totuus" ja sitten raivotaan koko muulle maailmalle kunnes muu maailma saadaan painostettua tukemaan tuota väitettä. Kumma kyllä,medialle raivon määrä ja volyymi tuntuu ohittavan faktat ja siksipä joitain aktivistien todella kummallisia väitteitä pidetään nykymediassa totuuksina silkan älämölön agressiivisuuden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita tosiaan ollut jossa lähdetään tarinoimaan kuolleesta todistamattomia väitteitä (esim. airisto spedestä) tai muuten vaan oksentamaan ideologinen kaunaryöppy (hazard vs halme esim.) kun vastapuoli ei pääse vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston koko ideologia on tuomita persuja ja äärioikeistoa 24/7 jos ei peräti 25/7