Heka Tongankuja 1 uudiskohde nyt haussa - vuokrat 47 neliöisiin kaksiioihin yli 1000 euroa
Ja talossa on vielä lähes sataneliöisiin perheasuntoihin saakka, joiden vuokra on yli 1500 euroa. Ketkä noissa asuu? Taviksella ei meinaa raha riittää ja jos riittää, ostavat oman asunnon. Onko niin että noihin sijoitetaan sitä porukkaa, joiden vuokrat yhteiskunta maksaa (en halua kuulostaa ilkeältä, mutta kiinnostaa tietää jos on hekalaisia paikalla).
Talo on sinänsä ihan kiva. Mietin hakisinko, vaikka kallis on. Uusi kuitenkin.
Kommentit (114)
2022 asuin Vantaalla uudessa 52m2 kerrostalohuoneistossa. Vuokra 1250€/kk plus vesi. Olen ihan tavallinen, työssäkäyvä insinöörimies.
Muita asukkaita kun katsoi, tuntui että olen ainoa joka maksaa itse oman vuokransa. Narkkeja, juoppoja, ulkkareita, aamuisin töihin lähtiessä sai laskea käytäville ja hisseihin sammuneiden ihmisten lukumäärää.
Alle vuodessa talo oli sisäpuolelta sotkettu, rikottu, töhritty, puukolla kaiverrettu ymymym
Paras päivä oli se, kun uusi omakotitaloni valmistui ja pääsin tuolta pois.
M29
Vierailija kirjoitti:
2022 asuin Vantaalla uudessa 52m2 kerrostalohuoneistossa. Vuokra 1250€/kk plus vesi. Olen ihan tavallinen, työssäkäyvä insinöörimies.
Muita asukkaita kun katsoi, tuntui että olen ainoa joka maksaa itse oman vuokransa. Narkkeja, juoppoja, ulkkareita, aamuisin töihin lähtiessä sai laskea käytäville ja hisseihin sammuneiden ihmisten lukumäärää.
Alle vuodessa talo oli sisäpuolelta sotkettu, rikottu, töhritty, puukolla kaiverrettu ymymym
Paras päivä oli se, kun uusi omakotitaloni valmistui ja pääsin tuolta pois.
M29
Tätä juuri pelkään. Olen itsekin työssäkäyvä ja mietitään vaimon kanssa hakisiko tuolta kaksiota, mutta sitten kyllä huolestuttaa että ollaanko ainoat jotka käy töissä. En jotenkin jaksa uskoa että hyvätuloiset haluaisi Hekalle vuokralle, sillä jos on vara maksaa 1500 euroa kolmiosta, niin varmaan alkaa olla varaa ostaa omakin.
Järjettömiä hintoja. Sosiaalitapauksille maksetaan kun lapsia on paljon. Niin se vain menee. Sitten on levoton meininki.
Toki jos lompakko kestää ja 47 neliötä kahdelle ei ole paljoa sillä omaa tilaa on 10-15 neliötä riippuen olohuoneen, keittiön ja kylppärin koosta.
Voisiko Heka rakentaa sellaisen talon, johon muuttavalla pariskunnalla olisi pakko olla ainakin toisella vakituinen työpaikka? Mieluummin molemmilla. Ja sitten erikseen talot, jossa näin ei tarvitsisi olla. Helpottaisi monia asioita.
Milloin joku puuttuu tähän asuntojen älyttömään hintakuplaan ja ruokakauppojen kartelliin? Ihmekös että tämän maan talous on aivan jumissa, kun ihmisillä menee kaikki rahat näihin perustarpeisiin. Joku käärii omaan taskuunsa valtavat voitot, jotka terveessä taloudessa kiertäisivät muille palveluntarjoajille ja tavarantuottajille, ja työllistäisivät ihmisiä.
Ihan normi hintoja vapailla markkinoilla sinänsä, ehkä jopa satasen halvempia. Mutta mitä Heka voi tarjota sellaista, että noita kannattaisi hakea? Jos siellä alkaa paikkojen paskominen, metelöinti, ovikellojen soittelu, ikkunoiden kivittäminen ynnä muu sonta heti niin miksi muuttaisin rauhallisesta yksityisestä taloyhtiöstä sinne vuokralle? Hekan on pakko tajuta nämä realiteetit.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko Heka rakentaa sellaisen talon, johon muuttavalla pariskunnalla olisi pakko olla ainakin toisella vakituinen työpaikka? Mieluummin molemmilla. Ja sitten erikseen talot, jossa näin ei tarvitsisi olla. Helpottaisi monia asioita.
Kuulostaa hieman epäreilulta niille, joiden on pakko roikkua vuokrafirmojen listoilla.
Ei hyvältä näytä. Vuokrataso on enää hieman matalampi kuin kovan rahan asunnoissa. Olen asunut Helsingin kaupungin vuokratalossa vanhan Jätkäsaaren puolella parikymmentä vuotta sitten. Sain ison perheasunnon, koska olin kahden lapsen yh-äiti, mutta asumistukea minulle ei myönnetty. Niinpä maksoin vuokran itse. Sadan neliön kämpän vuokra oli tuolloin alle tuhat euroa. Talo oli niin levoton että muutimme siitä pois melko pian.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normi hintoja vapailla markkinoilla sinänsä, ehkä jopa satasen halvempia. Mutta mitä Heka voi tarjota sellaista, että noita kannattaisi hakea? Jos siellä alkaa paikkojen paskominen, metelöinti, ovikellojen soittelu, ikkunoiden kivittäminen ynnä muu sonta heti niin miksi muuttaisin rauhallisesta yksityisestä taloyhtiöstä sinne vuokralle? Hekan on pakko tajuta nämä realiteetit.
Ei tällaisella sakilla ole varaa noin kalliissa asunnoissa asua, vaikka kuinka olisivat kaupungin. Vuokra on huomattavasti isompi kuin Kelan hyväksymät asumismenot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hieman epäreilulta niille, joiden on pakko roikkua vuokrafirmojen listoilla.
No kunhan olisi palkkatuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tällaisella sakilla ole varaa noin kalliissa asunnoissa asua, vaikka kuinka olisivat kaupungin. Vuokra on huomattavasti isompi kuin Kelan hyväksymät asumismenot.
On, jos on paljon lapsia. Ja kenellä nykyään on paljon lapsia? Aivan.
Kelalla on kuntakohtaiset rajat, ja niiden yli eivät maksa, vaikka kuinka vinkuisi. Eli työssäkäyviä, joko verollisesti tai pimeästi, noissa tulee asumaan.
Ompas halpa kämppä.
Jo 2012 vuonna larussa uudessa yhtiössä oli kaksio 1400 e kk.
Eli tuo tonni on halpista.
Silti vuokralla olohan on täysin hulluutta...
Hekan on sitten alettava tarjoamaan sama kuin yksityisissä taloyhtiöissä: nopea puuttuminen häiriköintiin, siisteys, ehdottomat sääntöjen noudattamiset. Jos joku alkaa yhtään sikailemaan, heti pois. Vaikka koeajalla voisi aloittaa. Jos hinnat on tuota luokkaa, niin vastinetta on tultava myös asukkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Kelalla on kuntakohtaiset rajat, ja niiden yli eivät maksa, vaikka kuinka vinkuisi. Eli työssäkäyviä, joko verollisesti tai pimeästi, noissa tulee asumaan.
Mutta jos on lapsia, meininki on eri. Ja tosiasia on myös se, että "joissakin tapauksissa" harkinnavaraisella voidaan täydentää vaikka Kelan rajat paukkuisi.
Noihin kalliimpiin ei tule muuttamaan töissä käyviä, koska ei ole mitään järkeä maksaa tuollaisia vuokria, koska silloin alkaa olla mahdollisuus ostaa jo oma.
Kyllä tässä taas mennään klassikolla, eli sinne sijoitellaan sosiaalituilla eläviä.
En halua dissata, mutta se näkyy heti kaikessa.
Ja 1.1. 2025 astuu voimaan tulorajat, joten ei noihin edes oikeasti hyvätuloiset voi hakeakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja 1.1. 2025 astuu voimaan tulorajat, joten ei noihin edes oikeasti hyvätuloiset voi hakeakaan.
No millä ne sitten maksaa nuo vuokrat?
https://www.hekaoy.fi/kohde/tongankuja-1/